Hyperventilatie krijg ik ervan! Die continue stroom aan gegevens, het gaat maar door en door en door en door en

Youtube, Hyves, Facebook, Iphone, Pingen, Twitter, Blackberry, smsjes, blogs van iedereen die maar een webcam heeft, de telefoon die rinkelt waar je ook bent, met wie je ook bent, wikipedia, wikimedia, wikileaks, wikicommons (en daar gaat mijn telefoon weer...Spreek maar wat in, ik ben even niet bereikbaar

Vorige week zat ik een paar dagen in Spanje voor mijn werk, met niet meer dan een tv met Spaanse zenders op mijn hotelkamer en mijn ouderwetse gsm (die alleen kan sms-en en bellen). Geen kranten, geen nieuws, geen internet. Ik was er voor mijn werk, maar ben er echt tot rust gekomen

Ik ben toen tot een conclusie gekomen: ik doe niet meer mee aan die information overload, ik wil niet meer overspoeld worden, slaaf van de trend om alles van iedereen te weten, van alles op de hoogte te zijn. Ik kap ermee!
Weg met mijn facebookaccount (vond ik toch echt een overkill aan informatie), weg met die tv die elk uur van de dag aanstaat en weg met al die nieuwssites die ik in de gaten hield (nu.nl; metronieuws; de volkskrant) en weg met Bo...nee dat is nog een stapje te ver

Ik ben nooit erg 'hip' geweest met de laatste 'gadgets'. Heb nooit een MP3-speler gehad, geen WII, geen DS, geen Iphone, geen Blackberry, geen Ipad. Ik blijf trouw aan mijn ouderwetse telefoon die kan bellen en sms-en, aan mijn stereo-installatie om muziek te luisteren en aan mijn computer om te internetten (al is hij hier in het bos zo traag dat ik er niet veel mee kan

Aan de ene kant voel ik me nogal 'oud' en 'niet meer bij de tijd', maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik er niet aan mee doe. Het creëert toch vrij veel rust, die de mensen die de hele dag met hun Iphone in hun hand alles en iedereen volgen niet hebben.
Want wie en hoeveel je ook volgt, je kan nooit alles zien, nooit alles volgen, en dan krijg je het idee dat je van allles mist! En dat is frustrerend...Maar wat mis je nu eigenlijk? Wat voor ontzettend belangrijke dingen mis je als je geen facebook account hebt, je niemand volgt op Twitter of je niet al die grappige, spraakmakende, opmerkelijke youtube filmpjes bekijkt?
Terwijl de dingen die er écht toe doen recht voor je neus gebeuren, maar je ziet ze niet...want je zit op je Iphone/Ipad/Blackberry/Laptop te turen...
Hoe gaan jullie hiermee om? Ben jij iemand die altijd alles volgt, actief is op alle social media en blogs leest en plaatst?
Hoe houd je dat bij?
Of ben je iemand die liever in het stenen tijdperk had geleefd, met af en toe een nieuwsbericht uit het dorp verderop door de koerier te paard gebracht?
Wat is jouw visie op deze ontwikkeling?