Schandalig! ING-top krijg 2,5 miljoen bonus...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Schandalig! ING-top krijg 2,5 miljoen bonus...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:34

Ik ben niet een persoon die zich snel op laat naaien, maar toen ik net op het nieuws zag dat de topmannen (mannen weer ja...) van ING dit jaar weer 2,5 miljoen aan bonussen met elkaar te verdelen hebben...steeg het bloed wel even naar mijn hoofd. En dit bedrag komt dan nog bovenop het "normale" salaris van zo'n 1,35 miljoen.

http://nos.nl/audio/226322-kamer-kwaad- ... n-ing.html

Overal wordt op bezuinigd. Studenten, leraren, politiemensen, mensen uit de zorg gaan er allemaal op achteruit. Kraantjes worden dichtgedraaid en broekriemen moeten worden aangehaald. Maar een stelletje 50+'ers met een handige vriendenkring in krijtstreeppak, harken op één dag "werken" een bedrag bij elkaar waar ieder ander een maand voor moet bikkelen of nog langer.

Ik heb er niks op tegen dat mensen lekker geld verdienen, ik gun ieder die een eigen zaak groot maakt de winst waar hij recht op heeft. En ik ben ook zeker niet van de partij met de rode tomaat, maar dit is toch gewoon niet te verkopen?
Wat maakt deze mannen zó bijzonder dat ze recht hebben op zo ongelooflijk veel geld dat de hardwerkende belastingbetaler bij elkaar heeft gewerkt. Want nog maar 2 jaar geleden hadden ze die hardwerkende belastingbetaler opeens héél hard nodig om te overleven.
Je zou er verdorie bijna communistisch van worden.

Haal maar meteen een oud adagium van stal:
Een betere wereld begint bij jezelf.

Ik ga nu dus serieus op zoek naar een andere bank en dan wil ik graag bij een bank die mijn centjes verantwoord investeert. Dus ik denk dat het ASN of Triodos wordt. En ik vraag me af of er hier misschien meer mensen zijn die deze stap willen nemen. Bij wijze van protest. Nu grote delen van de wereld toch al zijn begonnen aan een revolutie voor meer democratie, kunnen wij hier ook best een "wij-pikken-het-niet-om-genaaid-te-worden-door-multinationals-revolutie" proberen te ontketenen. :Y)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:35

Jeetje zeg, het moet toch niet gekker worden met doe hoge piefjes zeg :(

Irene2

Re: Schandalig! ING-top krijg 2,5 miljoen bonus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:36

ik vind het gedoe om de bonussen wat te ver gaan. Die mensen werken wel degelijk hard voor hun bonus. Het is geen cadeautje of iets dergelijks. :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:39

Vind dat werk nou niet bepaald onder het kopje 'hard/zwaar werk' vallen, Irene..
Dus kan me de woede van TS wel voorstellen. Ik zit zelf ook bij ING, weet niet of ik het zelf zo erg vind om over te stappen..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:40

Irene2 schreef:
ik vind het gedoe om de bonussen wat te ver gaan. Die mensen werken wel degelijk hard voor hun bonus. Het is geen cadeautje of iets dergelijks. :)

Ohnee?

Hoe zou jij het willen noemen dan?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:41

Helemaal DITO het is toch te belachelijk voor woorden!!!
Een bonus van €2500,-- is dus een lachertje als je het zo beschouwd.

Hoe zit het dan met de verhoging van het werkeloosheidscijfer....

Waar gaat het naar toe...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:42

Ik denk dat veel ''gewone mensen'' dergelijke banen nogal onderschatten, er komt veel verantwoordelijkheid, wijsheid en stress bij kijken op zo'n hoge functie, dat is ook best wat waard hoor.

Daarbij komt dat de overheid ook geld verdient aan de ING bank wat verwerkt wordt in de begroting.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:43

Ik vind een bonus prima als je die verdient, maar zulke absurde bedragen??? Nee dat is echt te gek.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:45

Irene2 schreef:

Ík werk ook hard -O- ;)

't is dat ik m'n hypotheek bij ING heb, je zou er haast voor overstappen :n
Zou het nu wel eens klasse vinden als de topmannen die 2,5 miljoen nu eens onder al het personeel zouden verdelen. Als was het maar €100 netto per persoon, dát zijn de mensen die dagelijks het werk uitvoeren en de klappen het hardst voel(d)en op het moment dat het even wat minder ging bij ING...

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:46

Hoogopgeleide mensen met een baan die veel verantwoording eist mogen naar mijn idee ook meer verdienen. Op de bedragen ga ik zeker niet inhoudelijk in, omdat ik daar te weinig over weet.

Het is vrij makkelijk om je boos te maken over die bonussen, maar daarvoor vind ik dat er meer in verdiept moet worden voordat er zulke uitspraken gedaan worden :)

Ieder heeft natuurlijk zn eigen mening. :)

mea: ik zeg ook niet wat jij niet hard werkt toch! :D

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:47

pfffff belachelijk toch , geen woorden voor !!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:48

@JuliaMaria:
En als je als verpleger lange diensten draait, veel ellende meemaakt (zieke/oude mensen), constant onder hoge druk moet werken omdat ze te weinig geld is omdat je met te weinig personeel op de afdeling staat, de meest bizarre situaties voor je kiezen krijgt. Kortom, fysiek en mentaal belast wordt... Dan is dat minder zwaar dan dagelijks naar je werkplek gechauffeurd te worden, beetje te vergaderen, uitgebreid te lunchen/dineren onder het mom van "zakelijk overleg" enz enz...?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:49

je hebt wel een punt Sigrid. Denk dat de zorg ondergewaardeerd is. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:50

Irene2 schreef:

Vertel mij dan eens in wat voor opzicht deze mensen harder werken dan bijvoorbeeld bouwvakkers of andere mensen met een zwaar beroep en relatief laag inkomen?
Want ik persoonlijk vind dat laatstgenoemde het veel harder verdienen om flinke bonussen te krijgen, die mensen zijn als ze ouder zijn helemaal versleten......

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:51

dat is toch appels met peren vergelijken?

nogmaals, ik zeg niet dat anderen niet hard werken. Ik dénk enkel dat die bonussen er niet voor niets zijn.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:52

JuliaMaria schreef:
Ik denk dat veel ''gewone mensen'' dergelijke banen nogal onderschatten, er komt veel verantwoordelijkheid, wijsheid en stress bij kijken op zo'n hoge functie, dat is ook best wat waard hoor.

Daarbij komt dat de overheid ook geld verdient aan de ING bank wat verwerkt wordt in de begroting.

Best wat, maar ruim 1 miljoen? :oo
Ze verdienen al ruim een miljoen per jaar, dat moet toch voldoende zijn?

@ Irene: zo vatte ik het ook helemaal niet op hoor :D
Ik weet nu eenmaal dat ik totáál de verkeerde sector gekozen heb als ik ook bonussen had gewild.
En plezier in je werk is ook wat waard.

En tuurlijk, belangrijke en hoge functies worden nu eenmaal zo beloond.
Maar soms is het zo oneerlijk verdeeld in de wereld, we zouden immers ook niet zonder al die mensen in de zorg, onderwijs, politie etc kunnen, en dan krijgt 1 mannetje zoveel geld (bovenop dat al exorbitant hoge salaris). Ik misgun niemand iets hoor, want ik ben tevreden met wat ik heb, maar het zo zoveel beter besteedt kunnen worden :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:53

Waarom is dat appels met peren vergelijken?
Ik vind dat ieder mens die hard werkt voor zijn geld evenveel recht moet hebben op beloning, maakt geen bal uit verder of dat nou een ing topman is of een putjesschepper......

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:54

Het lijkt me ook vreselijk voor mensen die bij ING werken en afgelopen jaren afscheid hebben moeten nemen van collega's omdat contracten niet zijn verlengd omdat er geen geld voor ze was. Terwijl er dus wél een royaal potje is, maar daar hebben blijkbaar maar 3 krijtstrepen recht op.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:56

Daar zit nu eenmaal een groot verschil in opleidingsniveau :j
Absoluut niet in de waarde van hun werk.

Bovendien zou je het dan ook om kunnen draaien en kijken naar de investering in educatie, die heeft de putjesschepper ook niet hoeven maken.
Maar ik snap wel wat je bedoelt :)

Mea: amen! plezier in je werk is inderdaad het belangrijkst, tenminste voor mij wel :j

iirrssjjee

justdiesel schreef:
Irene2 schreef:

Vertel mij dan eens in wat voor opzicht deze mensen harder werken dan bijvoorbeeld bouwvakkers of andere mensen met een zwaar beroep en relatief laag inkomen?
Want ik persoonlijk vind dat laatstgenoemde het veel harder verdienen om flinke bonussen te krijgen, die mensen zijn als ze ouder zijn helemaal versleten......

helemaal mee eens :))

skins

Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben ;).
Het is misschien wat een overdreven bedrag, maar toch ze hebben hard gewerkt en ze verdienen het.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:00

Maar we gaan hier nu een beetje in op de details, terwijl het mij gewoon om het principe gaat.

Het gaat poedersuiker met de economie. We moeten een financiële klap opvangen. Iedereen levert in. Maar een klein stel bedeelt zichzelf exorbitant hoge bedragen toe.

En natuurlijk is er verschil. Ik ga straks na mijn master (2e studie) ook niet aan de bak voor minimumloon natuurlijk. Dat lijkt me nogal logisch. Maar ik zou zelf niet lekker slapen als ik zulke bedragen zou krijgen terwijl ik weet dat duizenden mensen er op achteruit gaan.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:02

Irene2 schreef:
je hebt wel een punt Sigrid. Denk dat de zorg ondergewaardeerd is. :)

ik weet het wel zeker :P

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:02

katia1993 schreef:
Ik vind het ook wel wat overdreven. Deze mensen zijn hoogopgeleid, hebben heel wat verantwoordelijkheid en stress. Als ze een verkeerde beslissing nemen, dan kan heel grote gevolgen hebben ;).
Het is misschien wat een overdreven bedrag, maar toch ze hebben hard gewerkt en ze verdienen het.

Ernstige gevolgen in de vorm van een oprot-premie en dan mag de volgende krijtstreep het proberen (te verkloten)

Want zeg nou zelf. Aan wie hadden we die crisis ook alweer te danken?
Aan Herman de politeagent?
Carla de verpleegkundige?
of nee,... misschien was het
Theo de wiskundeleraar...

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:04

:D :D

edit: je gaat zo mooi droog op de opmerkingen in.