Mijn lieve dinnetje..... eindelijk rust na 16 jaar.. ik heb het al die tijd geweten,. ik wist het..
'Stiefbroer doodde Nicole' EINDHOVEN - De vader van de 36-jarige stiefbroer van de vermoorde mavo-scholiere Nicole van der Hurk heeft bevestigd dat zijn zoon is opgepakt voor de moord op zijn stiefdochter in 1995.
Nicole van der Hurk Op verzoek van de Nederlandse politie werd op 8 maart in de Engelse plaats Stevenage een man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van de Eindhovense Nicole. Hij zou de moord hebben bekend, maar dat wil de politie niet bevestigen.
De verdachte zou de 36-jarige stiefbroer van Nicole zijn, Andy. Hij heeft zichzelf aangegeven bij de politie in Stevenage, een stad ten noorden van Londen, waar hij sinds enige tijd woont. Op Facebook had de man berichten geplaatst over een naderende arrestatie. De vader van Andy bevestigt tegenover het Eindhovens Dagblad dat zijn zoon is gearresteerd.
Tegenover de Engelse recherche zou hij volgens misdaadverslaggever Peter R. de Vries dusdanige verklaringen hebben afgelegd dat de Nederlandse justitie hem graag aan verder verhoor wil onderwerpen. Wanneer en of de verdachte naar Nederland wordt overgebracht, is niet duidelijk. Morgen vindt in Engeland hierover een zitting plaats.
Nicole van den Hurk verdween op 6 oktober 1995. Het toen 15-jarige meisje vertrok in de vroege morgen van vrijdag 6 oktober 1995 met haar fiets bij de woning van haar oma aan de Van der Helststraat 9 in Eindhoven. Ze ging op weg naar een supermarkt in het winkelcentrum Woensel, waar ze werkte, maar is daar nooit aangekomen.
Vrijdagavond 6 oktober rond zes uur werd haar fiets gevonden in de Dommel, vlakbij het Wasvenpad in Eindhoven. Op donderdag 19 oktober 1995 rond zeven uur ‘s avonds werd het rugtasje van Nicole aangetroffen in een greppel langs de Kanaaldijk Zuid in Eindhoven.
Anderhalve maand later werd haar lichaam gevonden in de bossen tussen Mierlo en Lierop. De mavo-scholiere van 15 was met geweld om het leven gebracht. Na een half jaar rechercheonderzoek werden kort na elkaar twee verdachten aangehouden: Nicoles stiefvader Ad en stiefbroer Andy. Beiden moesten binnen enkele dagen worden vrijgelaten. Nu is laatstgenoemde opnieuw gearresteerd.