Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Inderdaad heel ergerlijke brieven.
Als je op straat iemand aanspreekt 'Als jij mij een klap geeft sla ik je kop van je romp af,' noemen ze dat bedreiging, maar incassobureaus komen er zo mee weg.
Bij mij staan de haren altijd recht overeind met dat soort brieven.
Cayenne schreef:Maar dat staat toch niet letterlijk in een brief mag ik hopen?
Anders: direct ermee naar de politie onder het mom van bedreiging.
Citaat:Wat bedoel je dan met brutaal en onbeschoft? Want dat riedeltje van wat de gevolgen zijn als je niet betaald is niet onbeschoft bedoeld, dat is gewoon een opsomming van de juridische feiten.
juval schreef:heel vervelend dat het nodig schijnt te moeten zijn om zulke dreigende taal te gebruiken.. de goeden lijden weer onder de kwaden. Helaas raken veel mensen steeds meer afgestompt en immuun voor dit soort taal, dat het steeds heftiger schijnt te moeten.
maar wettelijk kan een incassobureau inderdaad niet zo veel. er kan pas beslag (op loon of roerende zaken) worden gelegd door een deurwaarder en met een uitspraak van de rechter. En zover komt het vaak niet.
Lovely schreef:Je kan ook aan de telefoon semihufterig doen en dan aan het eind van het gesprek nog even meegeven dat ze vanaf nu niet meer moeten bellen.
Hmz, misschien staat dat in het systeem achter mijn naam en bellen ze me daarom niet terug.