RIGA (ANP) - Een ruzie over popcorn heeft dit weekeinde in een bioscoop in Letland fatale gevolgen gekregen voor een 42-jarige man. Het slachtoffer at in het Forum Cinemas complex in de hoofdstad Riga te luidruchtig van zijn portie gepofte mais naar de mening van een 27-jarige man die een vuurwapen bij zich had. Hij schoot de popcorn-eter neer na afloop van een voorstelling van de film Black Swan, zo meldde het Letse persbureau LETA.
reacties (0)printstuur artikel door Het slachtoffer werd snel overgebracht naar een ziekenhuis, maar zijn leven bleek niet meer te redden. De politie in de oostelijke lidstaat van de Europese Unie meldde zondag dat de dader in de bioscoop is gearresteerd.
De mannen zouden al bij het begin van de voorstelling ruzie hebben gekregen over de consumptie van de popcorn. De situatie leek daarna te kalmeren, maar escaleerde alsnog op het moment dat de aftiteling al liep.
ik hoorde het vanmorgen op het nieuws, ik dacht echt oke lekkere aanleiding.... slaat toch nergens op. zeg er dan gewoon wat van maar je vermoord hem dan toch niet
Ik had het laatst ook hoor, iemand klaagde over het kraken van mn zakje chips
Echt tolerantie is de wereld uit
Anoniem
Geplaatst: 21-02-11 09:57
... Wacht, wát? Popcorn? :S
funnyhorses
Geplaatst: 21-02-11 09:59
Jaahh in de bios kun je vanalles meemaken hoor! Zo zat ik es in Belgie in de bios,ik helemaal geconcentreerd naar een film aant kijken toen ik opeens een luguber luchtje rook!!! Ik snifte nog een keer en keek es voorzichtig om me heen.
EN WAT DENKEN JULLIE??????? Had degene die achter me zat,zn schoenen uitgedaan en zalig op de rugleuning van de stoel naast mij gelegt,bijna in mn nek dus!
IEUW,ik zie ze nog hangen,die zompige wollen sokken waar zo'n wolkje omheen hing!!! In de pauze zag ik de bijbehorende figuur en ik was BLIJ dat het enkel zn sokken waren waarmee ik de close encounter mee gehad had......brrrrrrrrrr
Wauw zeg wat een reden om vermoord te worden. Die man wilde hem gewoon vermoorden met welke reden dan ook.
Eleven
Geplaatst: 21-02-11 14:20
Waarom loop je met een vuurwapen op zak?
bromfiets
Geplaatst: 21-02-11 14:22
Hoe is het mogelijk, te gek voor woorden dit. Dan komt de gedachte bij me op dat als je met een vuurwapen op zak loopt je ook sneller geneigd bent om hem te gebruiken....
Myrthe92
Geplaatst: 21-02-11 18:32
De zotheid, dat verzin je toch niet! Wie wordt het volgende slachtoffer? Iemand die te luidruchtig adem haalt?
tja als het niet om de popcorn ging, zou hij iemand anders hebben neergeschoten voor een ander onbenullig feit.. Je loopt niet voor de grap met je vuurwapen. Des al niet te min, ziek
De wereld word echt steeds gekker.. er meot echt een groter verbod op vuurwapens komen.. dit was waarschijnlijk een zeer impulsieve actie van de schieter.. bah verschrikkelijk. kan je ook al niet meer zonder zorgen naar de bioscoop
Wat een idiote debiel! Waar gaat het heen met deze wereld als we niet eens meer popcorn mogen eten van andere mensen..... heel sociaal weer.
julius_juut
Geplaatst: 24-02-11 19:48
Hoewel deze reactie natuurlijk volledig uit proportie en idioot is kan ik me goed voorstellen dat die man zich irriteerde. Als er iemand bij mij in de buurt zit die luidruchtig van zijn popcorn of chips geniet kan ik ook wel de bioscoopzaal verlaten. Dat er hier zo hard word geroepen dat de tolerantie kwijt is snap ik dan ook niet helemaal. Die beste man had ook zonder al te veel gerucht zijn popcorn kunnen eten nadat iemand aangegeven had dat hij er last van had, hij was net zo goed intolerant en asociaal. Dat je dan iemand doodschiet is alleen wel een beetje veel van het goede. Waarom neem je überhaupt een vuurwapen mee naar de bioscoop?! Lijkt me niet direct een plek waar je je zodanig bedreigd voelt dat je iets voor je zelfverdediging meeneemt...