40% van het ov weg in de grote steden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

40% van het ov weg in de grote steden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 16:45

Citaat:
Het GVB moet volgend jaar al avond- en weekenddiensten van bus- en tramlijnen schrappen. Daarnaast worden routes ingekort en wordt minder vaak gereden. Op deze manier hoopt de gemeente dertien miljoen euro te bezuinigen. Dat zegt verkeerswethouder Eric Wiebes (VVD) in een interview met Het Parool.

Reizigers zullen veel merken van de ingrepen. Van de zestien tramlijnen blijven er in de plannen van Wiebes slechts tien over. Van de 44 buslijnen verdwijnen er maar liefst twintig. Wiebes maakt later deze week in een brief aan de gemeenteraad bekend in welke lijnen hij wil snijden.

NRC.nl

Ik kan er niet bij dat ze 40 procent van het ov willen snijden. Ik kan alleen maar nadelen bedenken, mensen gaan meer met de auto, slecht voor het milieu, nog meer verkeersopstoppingen in de stad, nog minder parkeerplaatsen, slechtere bereikbaarheid, drukkere bussen... Misschien goed voor de parkeergelden en auto dealers... Waarom deze bezuiniging?

_Tara_

Re: 40% van het ov weg in de grote steden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:47

Hoe kunnen ze zoiets nou doen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:51

NEEEE dat meen je niet :\
Ik reis altijd met tram/bus als ik in Amsterdam ben en dat is best vaak.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:53

Ze zouden het OV juist meer moeten maken en meer moeten stimuleren. Minder gaat alleen maar voor grotere problemen zorgen..

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:56

Misschien financiën nodig voor de noord-zuid lijn om al die huisjes weer recht te zetten. Idioot dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:00

Neee de trams en metro's zijn nu al zo vol!!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:02

Ja lijkt me inderdaad erg nuttig... Laten we met z'n allen dan maar lekker de auto pakken, hiep hoi!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:15

Weer een stap in de goeie richting! _/-\o_

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:15

Je vraagt je ook echt af dan, wat willen ze nou dat de burgers doen? OV, auto? Ik dacht dat we een milieuprobleem hadden, dat 't OV gestimuleerd werd enz. Is niet echt te merken zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:16

Dit gaat toch helemaal nergens over? Wat is dit nou weer voor belachelijk plan...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:17

_Tara_ schreef:
Ik dacht dat we een milieuprobleem hadden, dat 't OV gestimuleerd werd enz. Is niet echt te merken zo.

Niet volgens/door dit kabinet :)
Belachelijk deze plannen!
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 06-02-11 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:17

Ik las het vd week al in de krant.
Ik kan hier ook echt niet bij. Reis dagelijks met het ov in amsterdam en het is altijd bedrijvig.
Domme zet dit

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:21

Heino schreef:
_Tara_ schreef:
Ik dacht dat we een milieuprobleem hadden, dat 't OV gestimuleerd werd enz. Is niet echt te merken zo.

Niet volgens/door dit kabinet :)
Belachelijk deze plannen!

Dan moet dat kabinet eens wat beter opletten...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:23

Goh en die bouwput genaamd de Noord-Zuidlijn dichtgooien is zeker geen goed idee?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:22

Jeetje, wat een idioot plan! De wegen zijn nu al overvol en parkeren is een ramp. Voor mijn oma's is het OV zo belangrijk.

Het uitgebreide OV vond ik nou juist een van de beste dingen aan Nederland. Zonde hoor!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:27

Zo dat gaat lekker, nog even en mensen zonder auto hebben een probleem die kunnen dus nergens meer heen als de afstand te groot is om te fietsen...

Al die oudere/moeilijk ter been mensen zitten voortaan in hun huisje vast...

Auto verkeer gaat stukken drukker worden, en komen meer files, meer milieubelasting en veel meer irritaties in het verkeer en openbaar vervoer...

Goh goed besluit hoor van het kabinet, misschien moeten ze eerst gaan bezuinigen op die te belachelijke hoge lonen van die hoge heren die niks anders doen dan op hun gat zitten op kantoor, hun handtekening oefenen en gaan lunchen met andere hoge heren...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:04

mayniac_val schreef:
Goh en die bouwput genaamd de Noord-Zuidlijn dichtgooien is zeker geen goed idee?

Het lijkt mij inderdaad geen goed idee om een project dat al miljoenen heeft gekost en een hele zinvolle bijdrage kan leveren aan het OV in Amsterdam en de verbinding tussen noord en zuid (die nu volledig ontbreekt), af te breken. :)

In Amsterdam kunnen best wat trams minder, ze komen om de 5 minuten. En mensen gaan echt niet met de auto het centrum in omdat ze 5 minuten langer moeten wachten. Liever dat ze hier op bezuinigen dan op de zorg en onderwijs. Oh wacht.. daar wordt ook op bezuinigd :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:34

Wat een goed plaaaaan *\o/* Wat slim en doordacht en handig!!!

Hier heb ik weinig goeds over te zeggen, wat een onzin. En dan daarna zeker de maximum snelheid verhogen naar 150 om files te verminderen? :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:42

Het gaat met name om weekend- en avonddiensten he. Denk erom, dan zitten bus en tram stúkken minder vol dan tijdens de spits.

Overigens wel typisch een bezuiniging van VVD, die 'zijn' meer van de auto's en wegen ;) de vraag is natuurlijk of ze daar wel wat structureels kunnen bedenken. Ik zou zeggen: beter OV, maar daarom heb ik ook geen VVD gestemd..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 19:35

Chubby schreef:
Het gaat met name om weekend- en avonddiensten he. Denk erom, dan zitten bus en tram stúkken minder vol dan tijdens de spits.

Overigens wel typisch een bezuiniging van VVD, die 'zijn' meer van de auto's en wegen ;) de vraag is natuurlijk of ze daar wel wat structureels kunnen bedenken. Ik zou zeggen: beter OV, maar daarom heb ik ook geen VVD gestemd..

Behalve de weekend en avond diensten, zullen er ook buslijnen verdwijnen, ingekort worden. Weekend en avonddiensten kan ik wel inkomen, maar het gaat helaas veel verder dan dat.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:57

In Amsterdam zouden 20 van de 44 buslijnen en 10 van de 16 tramlijnen geschrapt worden, en de overgebleven lijnen gaan dan minder rijden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:34

Jaaaa logisch.
Bezuinigen op onderwijs, bezuinigen op OV... waar gaat het heen.
Hadden ze beter kunnen besparen door niet aan die kl*te OV-chip te beginnen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:17

Wat dacht je van bezuinigen op ontwikkelingszaken? Hoeveel miljoenen/jarden worden daar niet ingepompt en komt er niet eens aan! Belachelijk vind ik dat hoor! :=

Het wordt steeds fraaier in dit land, in plaats van de helft schrappen, kunnen ze beter zorgen dat die dingen geen vertraging meer hebben.
Er wordt met deze regering echt bezuinigd op de verkeerde dingen hoor! :\

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:15

Hier op het dorp rijdt al 10 jaar geen bus meer.
Als scholier moet je gewoon altijd fietsen naar school, waarvan de dichtsbijzijnde nog 13 km hier vandaan is.
Of je moet ouders hebben die tijd over hebben en je kunnen brengen.
Ouderen zitten gevangen op het dorp, moeten een taxi of familie bellen om weg te kunnen.

Er moet bezuinigd worden, dat hoort bij crisis.
Overal wordt op bezuinigd, niet leuk maar wel nodig.
Liever dat iemand een half uur langer op zijn bus moet wachten en een stukje moet lopen van/naar de halte, dan dat iemand een levensreddende operatie/medicatie oid niet krijgt.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat er veel te veel naar het buitenland gaat (met name binnen defensie).
Dan ben ik van mening: eerst in eigen land zo veel mogelijk in orde, en dan pas het buitenland.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:07

dat betekend denk ik ook weer dat een boel mensen werkeloos raken als ze zoveel diensten gaan schrappen? dan ben je toch helemaal niet aan t bezuinigen? :')