Op vakantie naar Egypte ondanks revolutie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Op vakantie naar Egypte ondanks revolutie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 21:28

Citaat:

SCHIPHOL, ZATERDAG - ,,Het liefst was ik vandaag lekker thuisgebleven”, vertelt Janneke Intrup bij de vertrekbalie van Transavia, waar ze zojuist haar instapkaart voor haar vlucht naar het Egyptische Hurghada heeft ontvangen.

Samen met haar man Thomas gaat ze een weekje naar de zon, maar door alle vreselijke berichten uit het land is absoluut geen sprake van een vakantiestemming.
Vanmorgen vertrokken enkele honderden Nederlanders naar de badplaatsen aan de Rode Zee, omdat daar tot dusver helemaal niets te merken is van de chaos in Cairo en andere Egyptische zeten.
,,Ik heb vannacht nog tot een uur naar Al Jazeera gekeken. En uiteraard contact gehad met het Sunweb, onze touroperator. Maar ze zeiden dat het in Hurghada veilig is. Dat we zonder probelemen kunnen vertrekken.
Ook Anneke Hazemeijer en haar man Floris hadden hun reis het liefst geannuleerd. ,,Maar omdat er geen negatief reisadvies is afgegeven zou dat voor eigen rekening zijn. Dus we gaan toch maar, omdat ze zo benadrukken dat er niets aan de hand is”, aldus Floris.
,,Mijn zus zit al in Al Gouna, vlakbij Hurghada. Ik heb haar gisteren nog aan de telefoon kunnen krijgen. Ze zei dat alles veilig is. Dus daar gaan we dan maar van uit. Maar die excursie naar Luxor laten we denk ik maar zitten.
Ook de familie Drenth uit Groningen gaat er het beste van maken. ,,We hadden afgelopen week pas geboekt”, vertelt vader Gerard, terwijl hij samen met zijn vrouw en twee kinderen de koffers incheckt.
,,Enkele collega’s vroegen gisteren of we wel goed wijs waren. Maar we zijn wel wat gewend hoor”, vertelt echtgenote Sandra. ,,We waren ook in Mumbai in de periode dat daar die aanslag was. Ik denk wel dat het veilig is in Hurghada. Dat vertelt in ieder geval ook Holland International, waarmee we reizen.”
Ook de zoontjes Djurre en Jitse willen maar wat graag dat de trip doorgaat en hebben er helemaal geen probleem mee al de Egyptische chaos betekent dat ze een week aan de rand van het zwembad moeten blijven.
,,Maar of het aan de Rode Zee echt gezellig zal worden weet ik niet”, vertelt Janekke Intrup vlak voordat ze het toestel instapt. ,,Geen telefoonverkeer met thuis, geen internet en dan ook nog eens in de gaten houden wat er allemaal in het land gebeurt. En het personeel zal ook wel niet echt gemotiveerd zijn”.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8873 ... html?p=2,1

Ik snap best dat het sneu is om je geld kwijt te zijn.
Maar ik zou toch echt liever veillig thuis blijven dan nu naar Egypte te gaan.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je ontspannen in je hotel zit met een dergelijke dreiging.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:30

El gouna en Hurghada liggen onwijs ver bij Cairo vandaan, ik denk dus niet dat ze daar ook maar iets zullen merken van de chaos. El gouna is sowieso een dorp met enkel hotels en winkeltjes en verder niets dus ik zou zelf zonder problemen op het vliegtuig stappen :)

Niezel

Re: Op vakantie naar Egypte ondanks revolutie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:34

Ik kan er niet bij dat je zo ontzettend vrekkig bent om voor die paar honderd euro 'gezellig' middenin een revolutie te gaan zitten in plaats van veilig thuis te blijven. Al had die vakantie me duizenden euro's gekost, ze kregen mij er niet heen op dit moment.
Iedereen roept wel dat er in de toeristische gebieden niets aan de hand is, maar wie woont er nu net zelf in Sharm El Sheikh? Juist, meneer Mubarak....
Have fun, mij niet gezien, ik volg de ellende wel via Al Jazeera, dichterbij hoeft niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:37

nope ik zou ook niet gaan... Zit het ook te volgen, begreep volgens mij dat ze nu al het water hebben afgesloten, of mss alleen in Cairo.

Ben je lekker mee, als je ineens geen water meer hebt en dat soort grapjes := Broer zou naar Tunesie gaan over paar weken, en dat gaat ook hoogstwaarschijnlijk niet door... Al hebben ze voor Tunesie wel een negatief reisadvies uitgegeven...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 01:36

er was een reden waarom ik altijd gil ...... noooit op vacantie naar een land dat maar een beetje politiek instabiel is >;) ........... nu weet ik weer waarom :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 03:25

Blijf lekker thuis. dat er nog mensen zijn die uberhaubt overwegen om naar Egypte te gaan is me een raadsel.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 04:27

Ik heb lang genoeg in dat soort landen gewerkt, dat ik nog steeds niet snap wat toeristen daar te zoeken hebben. Ramptoerisme? Of domme naïviteit?
Het is al erg genoeg dat Nederlandse politici denken dat je analfabeten een bon uit kan laten schrijven, de wet kennis leren en hoe je normaal met je medemens moet omgaan, middels een spoedcursus in 16 weken...
Wel lachen natuurlijk, mag je je eigen proces-verbaal opstellen, omdat de agent niet kan lezen of schrijven...
Nog hilarischer wordt het als ie je paspoort, id-card of kenteken moet lezen... Ik kom niet meer bij.
In die zin is het dan weer wel een leuke vakantie.

Bij mijn weten doet een politie opleiding tot straatagent hier al 4 jaar, en zelfs die worden vaak niet serieus genomen...
Het mag wat kosten allemaal, dat raar soort idealisme van de regen in de drup.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:24

Eleionomae schreef:
El gouna en Hurghada liggen onwijs ver bij Cairo vandaan, ik denk dus niet dat ze daar ook maar iets zullen merken van de chaos. El gouna is sowieso een dorp met enkel hotels en winkeltjes en verder niets dus ik zou zelf zonder problemen op het vliegtuig stappen :)

Het is en blijft Egypte ;)

Ik houd mijn hart vast voor het verloop de komende dagen...

Ben zeer vaak in Egypte geweest, heb er ook een zeer goede vriend wonen, die wilde ik in het voorjaar gaan bezoeken, tja, maar eens even aankijken hoe dit zich ontwikkelt de komende periode...

Inmiddels is er een negatief reisadvies afgegeven voor heel Egypte ;)
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 30-01-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:39

inmiddels is er dan ook een negatief reisadvies gegeven......

Moet zeggen dat als ik een mogelijkheid had gekregen om op een enigszins veilige manier die demonstraties te kunnen volgen irl, ik dan wel het idee zou hebben dat ik getuige zou zijn van stukje wereldgeschiedenis... Maar zoiets op eigen houtje regelen... Mowah :+

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:41

Ik niet :o Die demonstraties zie je nu genoeg op de televisie...

Dat er wat gaat veranderen is nu zeer zeker, er zijn ook veel gevangenen bevrijdt, ben benieuwd welke koers er gevaren wordt uiteindelijk, maar dat zal schat ik in nog wel een hele tijd duren...

Arme bevolking :7

Menino schreef:
inmiddels is er dan ook een negatief reisadvies gegeven......

Moet zeggen dat als ik een mogelijkheid had gekregen om op een enigszins veilige manier die demonstraties te kunnen volgen irl, ik dan wel het idee zou hebben dat ik getuige zou zijn van stukje wereldgeschiedenis... Maar zoiets op eigen houtje regelen... Mowah :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:57

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:30

En straks natuurlijk zielig doen als het uit de hand loopt.
Ik snap die mensen niet hoor.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:38

Ik heb ook een beetje de kriebels, we hebben voor april een vakantie geboekt naar Egypte, ik wil er wel heel graag heen en hoop dat het dan al over is, zal vast wel toch? Heel vervelend voor de mensen die er nu heen zijn..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:45

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:11

In Hurghada gebeurt niet zoveel hoor. Daar staan alleen maar hotels, en de enige mensen die daar zijn, zijn afhankelijk van de toeristen, dus denk niet dat je wat te kort komt. Zolang de vliegtuigen vliegen, kun je gewoon gaan.
Helaas vliegen de vliegtuigen nu niet, en wordt het wat lastiger :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:20

verootjoo schreef:
In Hurghada gebeurt niet zoveel hoor. Daar staan alleen maar hotels, en de enige mensen die daar zijn, zijn afhankelijk van de toeristen, dus denk niet dat je wat te kort komt. Zolang de vliegtuigen vliegen, kun je gewoon gaan.

Mensen zijn daar dus verplicht weggehaald, zie bovenstaande link

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:47

sarabande schreef:
verootjoo schreef:

Mensen zijn daar dus verplicht weggehaald, zie bovenstaande link

Omdat de vliegtuigen niet meer gaan vliegen toch? Volgens mij is het nog best rustig in die toeristengebieden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:00

Baal er flink van dat er niks meer gaat.
Zou gerust gaan nu, in Sharm en Hurghada loopt het allemaal wel los, nou ja en zo niet dan niet.
Maar vind het nu nogal paniekvoetbal.
(en wordt een stuk lastiger om een beetje goedkope last minute te vinden naar een warme bestemming :+)

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:37

Kanelly schreef:
Baal er flink van dat er niks meer gaat.
Zou gerust gaan nu, in Sharm en Hurghada loopt het allemaal wel los, nou ja en zo niet dan niet.
Maar vind het nu nogal paniekvoetbal.
(en wordt een stuk lastiger om een beetje goedkope last minute te vinden naar een warme bestemming :+)

Het gaat er om dat ze de veiligheid niet meer kunnen garanderen. Heeft ook te maken met uitkeringen vanuit het calamiteitenfonds en dergelijke.

Je mag er best naar toe op eigen risico, niemand die je het zal verbieden. Wat dat betreft ben je vrij man :) Maar dan heb je dus geen enkele aanspraak en ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 04:54

Het loopt allemaal wel los... Nou, nooit een burgeroorlog meegemaakt zeker?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:48

Ben bang dat onze vakantie op 17 februari naar Hurghada ook niet door gaat.. :(
Wordt maar een extra weekje in de zomervakantie denk ik maar...

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:14

SNAPPEN JULLIE DIT NOU IK NIET ????

di 01 feb 2011, 12:19 | 0 reacties
Britten blijven bakken in de Egyptische zon

SHARM-EL-SHEIKH - Veel landen halen hun burgers uit Egypte wegens de onrustige situatie in het land, maar de circa 30.000 vakantie vierende Britten worden vooralsnog niet geëvacueerd. Britse reisorganisaties bieden zelfs nog verder afgeprijsde zonvakanties naar de Egyptische badplaatsen aan. Dat meldden Britse media dinsdag.

Foto: Iberotel Makadi Beach
„Het lijkt erop dat iedereen overdrijft”, aldus een 23-jarige Britse toeriste vanuit Sharm al- Sheikh. Ook ongeveer 40.000 Russische en tienduizend Franse toeristen genieten van zon, zee en strand. Ze zijn niet opgeroepen huiswaarts te keren.
Belgische toeristen die via touroperator Thomas Cook in Luxor en Sharm al-Sheikh verblijven, kunnen ook blijven. „De situatie is er volkomen normaal en niemand wilde vervroegd terugkeren”, aldus een woordvoerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:57

maXcomX schreef:
Het loopt allemaal wel los... Nou, nooit een burgeroorlog meegemaakt zeker?

Nee, gelukkig niet. Ik denk niemand hier....
Maar in Egypte is ook nog lang geen sprake van een burgeroorlog.

Tot nu toe verlopen de protesten vreedzaam, Al Jazeera heeft een mooie livestream ;)

En ja Quincy, er is geen eenzijdig beleid mbt. negatieve reisadviezen. Dat kunnen landen zelf bepalen en de een vind het blijkbaar onveilig, andere landen niet...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:35

Probleem is denk ik, dat als je geen mensen meer terug kan halen met het vliegtuig, de toeristen dan echt een probleem hebben, ze kunnen dan alleen via de weg terug en die is erg lang bij troubles.

Voorzorgsmaatregelen treffen wordt niet voor niets zo genoemd ;)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:09