Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaka schreef:Als de risico's dermate hoog worden, wordt er niet op mensen getest. De veiligheidseisen zijn echt bizar hoog. Als er medicijn niet door het pre-klinisch onderzoek heen komt, komt het niet eens in de buurt van mensen. Of vrijwilligers het nu voor het geld doen of uit de goedheid van hun hart vind ik niet zo van belang.
X_Linz_X schreef:oke dus de meesten van jullie vinden het prima, zolang de mensen er zelf achter staan,
al zeggen er ook, dat er veel geld voor wordt betaald?
wordt er dan misbruik gemaakt van het feit dat mensen geld nodig hebben?
persoonlijk vind ik het niet vrijwillig als je er voor betaald krijgt.
Je wordt eerder voor het blok gezet, vind ik. hoe denken jullie hier over?
X_Linz_X schreef:ja maar je zegt zelf dat ze er vaak geld veel geld voor krijgen. zouden ze zich ook hier voor opgevan als je bijvoorbeeld alleen een rijskostenvergoeding krijgt en nog een vergoeding voor het feit dat je niet kan werken tijdens deze periode. Dus dat die mensen er in ieder geval financieel niet op vooruit en ook niet op achteruit gaan.
X_Linz_X schreef:ja maar je zegt zelf dat ze er vaak geld veel geld voor krijgen. zouden ze zich ook hier voor opgevan als je bijvoorbeeld alleen een rijskostenvergoeding krijgt en nog een vergoeding voor het feit dat je niet kan werken tijdens deze periode. Dus dat die mensen er in ieder geval financieel niet op vooruit en ook niet op achteruit gaan.
Fiffill schreef:Wat maakt het nou uit wat voor vergoeding ze krijgen? Ze kiezen er toch zelf voor... en maakt de reden dat ze daarvoor kiezen uit? Lijkt me niet, eigen keus. Ik zie niet in dat het misbruik zou zijn van mensen, die mensen maken die keus toch echt zelf...
Cassidy schreef:Is het echt dat ze geld nodig hebben of dat ze geld willen hebben?
In mijn ogen is het vaak het laatste. Want voordat je door de screening bent om mee te mogen doen, hebben ze je compleet doorgelicht. Alcoholverslaafden, drugsverslaafden ed, mensen die echt geld nodig hebben, zul je in dergelijke studies niet tegenkomen.
En laten we eerlijk zijn, als je het risico loopt op de pijp uit te gaan tijdens een dergelijke studie, dan mag daar een flinke financiele vergoeding tegenoverstaan. Beroepen die gevaarlijk zijn hebben toch ook een gevarentoeslag?
X_Linz_X schreef:Fiffill schreef:Wat maakt het nou uit wat voor vergoeding ze krijgen? Ze kiezen er toch zelf voor... en maakt de reden dat ze daarvoor kiezen uit? Lijkt me niet, eigen keus. Ik zie niet in dat het misbruik zou zijn van mensen, die mensen maken die keus toch echt zelf...
oke ik snap je punt, alleen je argument vind ik wat raar. Een meisje dat onder invloed van "stoere" vrienden 100 euro pikt voor hen doet dit ook zelf, maakt de keuze zelf. maar wordt er dan geen misbruikt van dit meisje gemaakt?