Een weiland zó achter laten??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Een weiland zó achter laten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:41

Ik hoop dat dit hier goed staat,wil heel graag mijn verhaal kwijt,ben zo boos.
Ik had mijn [2de] weiland verhuurt aan iemand om haar te helpen,ze had 3 pony's en aparte stalling werd te duur.Voor weinig mocht ze mijn weiland huren,maar ze moest zelf voor een mestbak zorgen en alles netjes bij houden,zelf voeren uiteraard en goed voor haar paarden zorgen.En ook maximaal 5 pony's anders gaat het hele land er aan zei ik nog.
Mestbak is er nooit gekomen [mocht niet van haar moeder],mest lag open en bloot op een zeil,niet afgedekt.Op een gegeven moment stonden er 7 paardjes, 6 pony's en 1 paard die het hele land kapot trapten.Goede stroom op de omheining ontbrak,pony's die uitbraken en op straat liepen.Paarden werden op een gegeven moment niet meer gevoerd,water werd niet gegeven,dus de pony's gingen op zoek naar eten en braken steeds uit.Ze kwam soms een week lang niet opdagen,gelukkig dat de buurman toen de paarden ging voeren elke dag,water gaf,slobber gaf aan een oudje 3x per dag en ook nog meste op het land.Toen ik vandaag ging kijken op het land, ik moest er toch wat ophalen,schrok ik me rot!Wat een zootje,het koord van het af gezette stuk in het midden ging helemaal slap,waterbak lag op zijn kant,hele bult mest lag vlakbij de uitloopstal,in de binnenstal lag het vol mest en paardenpis [het stinkt er naar].
Er lag heel veel troep verspreid,mijn nieuwe weipalen lagen tussen de rommel.Er stond nog een badkuip ergens in het land,de omheining was op sommige plaatsen kapot.Mijn geleende z.g.a.n. zadel lag daar ook,dat is nu dus niet meer z.g.a.n.het is smerig en beschadigd.
Ik heb alles bij de grote hoop gegooid,er lag nog afval [planken,palen,lint,takken]dat van mij was,dat moest nog afgevoerd worden,maar de boer had het erg druk.Nou ja ik kan die man niet laten haasten,hij heb ook zijn bedrijf en alles lag op 1 plek op een hoop.Nu is er dan nog een 2de hoopje bij gekomen vlakbij de waterbak.Plastic van kuilbalen,netten van het kuil,prikpalen,flessen,enz.
Ik heb in 2 uur tijd alles een beetje fatsoenlijk gemaakt,niets ligt meer verspreid,geen slap hangende linten en koorden meer,voor de inloopstal is het weer netjes.NU moet alleen die mest nog weg,die moet de huurster nog opruimen,maar zie dat nog niet gebeuren,en ze moet haar eigen troep opruimen.
Hier wat foto's hoe het er nu uitziet.[de hoop helemaal rechts lag er al hoor].

De mestbult:
Afbeelding

De troep voor de inloopstal.
Afbeelding

Bij de waterpomp.
Afbeelding

Nu begrijp ik ook waarom de buurt zo klaagde en de politie er is geweest,de gemeente mij belde.
De troep lag er eerst niet toen ik er ging kijken,pas in de laatste maand is het er zo uit komen te zien.
Verhuren doe ik nooit meer,net als iemand helpen [dat zeg ik altijd,maar trap er steeds in] komt alleen maar ellende van en problemen.Kreeg vandaag ook te horen hoe ze haar haflinger keihard in de buik schopte een poosje terug.Hoe een kleine pony tegen de benen werd getrapt.De mensen zagen het voor hun neus gebeuren.Mijn stichting werd ook door haar gebruikt,mensen keken mij er op aan dus.Alle contact heb ik verbroken,wil haar nooit meer zien of spreken.Iemand die zó met dieren omgaat en met spullen van een ander?Nee dat gaat me te ver.Ik noem GEEN namen,ook niet per PB!
Het ergste van alles vind ik nog: het ontkennen!het liegen en altijd zelf het slachtoffer spelen.Dat alles aan en door andere komt!dat is nog het ergste van alles. |(

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:46

Wat raar zeg! Snap niet dat er mensen zo met andermans spullen kúnnen omgaan.... :n Snap absoluut dat je daar boos om bent! Zijnhaar paarden al van het land af? Ik zou persoonlijk zsm je land terughalen...
Laatst bijgewerkt door Juangi op 10-01-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:46

sjongejonge.. zo ga je toch niet met andermans spullen om. En het is nog gevaarlijk ook dat zooitje daar.
niet naar jou bedoeld
Maar is ze nu weg dan?

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:47

Juangi schreef:
Wat raar zeg! Snap niet dat er mensen zo met andermans spullen kúnnen omgaan.... :n

Maar, wat is het doel voor dit topic?

even haar verhaal kwijt en laten zien dat mensen geen respect hebben voor mensen die veel voor mensen over hebben

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:50

calypsoo schreef:
Juangi schreef:
Wat raar zeg! Snap niet dat er mensen zo met andermans spullen kúnnen omgaan.... :n

Maar, wat is het doel voor dit topic?

even haar verhaal kwijt en laten zien dat mensen geen respect hebben voor mensen die veel voor mensen over hebben

Jaa, las het later pas! :+ Erg begrijpelijk, dus vandaar dat ik het weg heb geedit ;)

timokyana

ik denk dat heel bokt inmiddels wel weet wie ze is niet.....:+

vervelend ts,sterkte met ruimen,jammer weer zo'n harde les.

Jadys

Jammer dat mensen niet snappen dat ze het super voor elkaar kunnen hebben en er dan zo mee omgaan!
Zou graag met haar willen ruilen voor zo'n stuk land en het dan WEL netjes onderhouden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:50

Ze had zelf per 1 dec. huur opgezegd,maar omdat er nog 2 paardjes geen plek hadden en er dan 1 ingeslapen moest worden op 2 dec.heb ik gezegd:laat ze dan maar nog een mnd. staan.Gratis!
Een pony [wel oudje maar gezond] laten inslapen omdat er geen plekje voor was??NOOIT.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:51

Tja mensen helpen en daarna een trap krijgen komt me erg bekend voor!
Maarja je leert er wel van om mensen niet meer zo snel te vertrouwen..en goeie afspraken te maken..
En mensen dan te controleren..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:51

Wat vreselijk
Is ze nu van jou wei af ? Gaat de persoon in kwestie deze rommel opruimen of kan jij daar ook nog voor opdraaien ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:53

Frozen schreef:
Tja mensen helpen en daarna een trap krijgen komt me erg bekend voor!
Maarja je leert er wel van om mensen niet meer zo snel te vertrouwen..en goeie afspraken te maken..
En mensen dan te controleren..

Was dat maar zo,ben al vaker op me b*k gegaan door te helpen en steeds trap ik er weer in.
Zou willen dat ik wat harder kon zijn!

Ze is er nu vanaf hoor,per 1dec. al.De 2 die er nog stonden werden door een buurman verzorgt en gevoert.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:54

Ik weet ook wel wie dit is, maar jeetje wat een troep!!
Het is dat je niet in de buurt woont, anders was ik je een handje gaan helpen met opruimen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:54

_Bonte_ schreef:
Wat vreselijk
Is ze nu van jou wei af ? Gaat de persoon in kwestie deze rommel opruimen of kan jij daar ook nog voor opdraaien ?

Ik ga het zelf opruimen en de rekening gaat naar haar toe.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:56

Kan ze die wel betalen dan ??

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:56

Jeetje, verschrikkelijk! Wat ziet het er slecht uit!
Wees blij dat je er vanaf bent!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:57

tassie73 schreef:
Kan ze die wel betalen dan ??

Vast wel,ze koopt nog steeds spullen hier op bokt,dus dan heb je echt wel geld lijkt me?
En anders van haar PGB wel.

Ben heel blij dat ik er vanaf ben hoor,heb finaal gebroken met haar.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:57

Ik vind persoonlijk dat de naam wel genoemt mag worden.....

Erg triest allemaal ze had toch ook nog een hoofdstek van jou?
Die staat volgens mij weer tekoop

Ze zoekt ook dekjes...
Gohya succes met alles en kopop
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 10-01-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:58

Je moet ook niet zo goed voor deze wereld zijn........(ik ken het hoor) elke x trap je erin

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:59

gohya schreef:
_Bonte_ schreef:
Wat vreselijk

Ik ga het zelf opruimen en de rekening gaat naar haar toe.

ik hoop voor je dat je dat krijgt ,want dat soort types hebben maling aan alles..
en je moet dan toch harder worden hoor haha..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:00

Gentlegiant schreef:
Ik vind persoonlijk dat de naam wel genoemt mag worden.....

Erg triest allemaal ze had toch ook nog een hoofdstek van jou?
Die staat volgens mij weer tekoop

Gohya succes met alles en kopop

Heey ja jij kent haar idd. jij bent zelf ook zwart gemaakt op bokt vanwege dat bontje.
Ze heb wel meer van mij,maar ik wil het niet eens meer terug,wil haar niet eens meer tegen komen.
2011 begint voor mij helemaal nieuw.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:00

Pff.. lekker respectloos..

Ze moet je harstikke dankbaar zijn in de tijd van nood ... en nu ?

Snap dat je boos bent!

Trouwens ik ben ook voor het noemen van namen of iig waarschuwen ivm dat jij het nu bent.. maar volgende week een ander..

Gentlegiant

Re: Een weiland zó achter laten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:01

Gohya ik pb je eventjes

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:03

Bokkers ik denk niet dat ik namen mag noemen.
Er zijn ook al klachten bij de mods binnen gekomen over haar,hoe ze hier op bokt werkt met haar praktijken.
Bokt is ervan op de hoogte.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:04

Ik denk dat de gemiddelde bokker wel weet wie het is.....

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:04

Doe normaal... en half bokt weet wel om wie het gaat denk ik..
Hoe dubbel als je dan ook nog eens de foto's ziet!
Niet normaal!