Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik weet niet wat ik moet verwachten.
Ik las vorige week dat er meer mensen vertrouwen hebben in de politiek sinds het nieuwe kabinet.
Ik vraag me dan af hoe dat komt? Ik zie nl. nog geen positieve veranderingen of maatregelen.
JuliaMaria schreef:Ik stel voor dat we eerst eens afwachten wat er gebeurd. Meteen in het nieuwe jaar al met harde oordelen komen hoeft toch niet? 9 vd 10 keer is het allemaal toch ongefundeerd en subjectief.
JuliaMaria schreef:Ik stel voor dat we eerst eens afwachten wat er gebeurd. Meteen in het nieuwe jaar al met harde oordelen komen hoeft toch niet? 9 vd 10 keer is het allemaal toch ongefundeerd en subjectief.
Cassidy schreef:Ik vraag me af waarom je je zo interesseert voor de Nederlandse Politiek, als je zelf in Belgie woont (waar op dit moment helemaal geen regering is?)
sarabande schreef:Niet meer geld naar zorg, politie en onderwijs, maar forse bezuinigingen
sarabande schreef:Poduimkunsten zijn niet alleen voor de elite, maar daar vallen ook musicals cabaret of de 3 Ks onder en ook die zijn flink aangepakt, zonder de mogelijkheid om om te schakelen, het wordt gewoon ingevoerd..
sarabande schreef:En intussen graaien de managers in de banken vrolijk door precies als voorheen, er worden weer hoge bonussen uitgekeerd en gigantische salarissen uitbetaald.
sarabande schreef:Midden in de nacht 80 of 100 op een driebaansweg vind ik flauwekul, maar 130, daar zie ik het nut niet van in en wanneer kan je dat rijden in Nederland
Yamcha schreef:Sarabande schreef:Poduimkunsten zijn niet alleen voor de elite, maar daar vallen ook musicals cabaret of de 3 Ks onder en ook die zijn flink aangepakt, zonder de mogelijkheid om om te schakelen, het wordt gewoon ingevoerd..
Misschien is het niet eens verkeerd om niet meer alles te subsidieren. Gezelschappen die maar zo-zo zijn, gaan minder mensen heen, die gaan failliet en bye bye...... het zou weleens kwaliteitsverhogend kunnen werken. En dat lijkt me in NL hard nodig.
Electra63 schreef:Als ik zie hoeveel administratief personeel erbij is gekomen de laatste jaren bij de zorginstelling waar ik werk. Omdat werkelijk alles, ook het velletje wc-papier, verantwoord moet worden.
sarabande schreef:O ja reorganisatie is wellicht goed, maar doe dat dan eerst in plaats van rücksichtslos per 1 januari bezuinigingen invoeren. In Nederland zijn de wachtlijsten in de zorg al te lang, het is ongelooflijk hoeveel Nederlanders zich in België laten opereren bijvoorbeeld, ook de hogere premies en hogere eigen bijdrages in vele onderdelen van de zorg moeten juist door de mensen die dat het minste kunnen opgehoest worden.
sarabande schreef:Deze managers verdienen meestal al meer dan riante salarissen, de afspraak na de bankcrisis was dat er terughoudend met bonussen omgegaan zou worden. Het zijn deze mensen die de oorzaken zijn van de crisis, maar nu weer gewoon bonussen eisen, dat staat niet in verhouding tot de realiteit van dit moment, o.a. de situatie in sommige Eurolanden.
Yamcha schreef:Wat betreft naar het theater gaan: dat is luxe, extra, geen levensbehoefte, en dan is het belastingpercentage van 19% gewoon redelijk. Je gaat tenslotte niet dood als je niet naar concerten, theaters of bioscopen gaat. En als er dan alleen maar commerciële dingen over blijven, wel dat is dan de keuze van de consument. Dat waar mensen het meest naar toe gaan, blijft over. Zo werkt de vrije markt, zo werkt democratie. Je kunt die dingen niet sturen, en alles maar blijven subsidiëren, is dingen in stand houden, die in een vrije markt allang verdwenen zouden zijn, omdat mensen toch wel naar de bioscoop en het theater blijven gaan, en toch wel gaan naar waar ze heen willen. Waarom zou je dat willen?
De musicals van Joop van den Ende doen het nu ook al het beste. Dat is zonder subsidie niet anders. Harry Potter blijft ook wel draaien. En de rest moet maar gewoon hard werken om op te vallen dan. Want zeg nou zelf: hoeveel Nederlandse films zijn nu écht goed? Meestal is het gewoon bagger, met een hoop seks en gevloek en een vaag verhaaltje eromheen. Wat is dat voor verrijking voor je leven dan?
Goede muziek kan een verrijking zijn. Maar hoeveel Nederlandse bands zijn nu echt goed, zo goed, dat mensen er toch wel heen gaan en ze zichzelf kunnen bedruipen? Laat ze het kaf maar van het koren scheiden. En als "de Nederlander" dan kiest voor Popstars ipv Wende Snijders, dan is dat hun keuze.