Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eefske schreef:Zolang er controle van de ouders is, vind ik het niet erg als wat overfanatieke jongetjes 's middags vast wat rotjes afsteken of met paps in een weiland carbit gaan schieten.
Die kinderen vinden dat prachtig, dan kan ik wel een dagje met wat minder rust overweg.
Eefske schreef:Zolang er controle van de ouders is, vind ik het niet erg als wat overfanatieke jongetjes 's middags vast wat rotjes afsteken of met paps in een weiland carbit gaan schieten.
Die kinderen vinden dat prachtig, dan kan ik wel een dagje met wat minder rust overweg.
dancertje schreef:_Tara_ ja daar heb je gelijk in als je er echt veel last van hebt gewoon belletje naar het algemene politienummer der staat namelijk een boete op
love_western schreef:Eefske schreef:Zolang er controle van de ouders is, vind ik het niet erg als wat overfanatieke jongetjes 's middags vast wat rotjes afsteken of met paps in een weiland carbit gaan schieten.
Wat ze hier afsteken zijn geen rotjes. Maar vlinderbommen en nitraten en zelfs vuurwerkpistolen etc.
Maar dan heb ik het wel over de jeugd van 14 t/m 21.
anneliesdj schreef:love_western schreef:Wat ze hier afsteken zijn geen rotjes. Maar vlinderbommen en nitraten en zelfs vuurwerkpistolen etc.
Dat is allemaal illegaal en niet voor niets, gewoon bellen naar de politie als je er last van hebt.
Eefske schreef:love_western schreef:Wat ze hier afsteken zijn geen rotjes. Maar vlinderbommen en nitraten en zelfs vuurwerkpistolen etc.
Precies. En dat vind ik zelf ook een heel ander verhaal.
Daar zou ik wel een belletje politie voor over hebben om dat te laten stoppen.
Eefske schreef:Kan me voorstellen dat als jij het zelf niet zo'n probleem vindt, je niet gaat bellen inderdaad..
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik verhalen hoor van afgeknalde handjes door illegaal vuurwerk, ik daar niet heel rouwig om ben..
love_western schreef:Eefske schreef:Kan me voorstellen dat als jij het zelf niet zo'n probleem vindt, je niet gaat bellen inderdaad..
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik verhalen hoor van afgeknalde handjes door illegaal vuurwerk, ik daar niet heel rouwig om ben..
Daar kan ik ook niet rouwing om zijn. Ze weten zelf wat de gevolgen kunnen zijn. En zal er geen moment medelijden met hebben.
anneliesdj schreef:love_western schreef:Daar kan ik ook niet rouwing om zijn. Ze weten zelf wat de gevolgen kunnen zijn. En zal er geen moment medelijden met hebben.
Wel als het om kinderhandjes gaat, die kunnen zelf de gevolgen niet zien en mogen bovendien ook dat spul niet kopen, ze krijgen het dan dus van hun ouders of andere volwassene. Met het kind zou ik juist wel medelijden hebben, de ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen.