Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 21:45

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... dnood.html

RIJSWIJK (ANP) – Zeilmeisje Laura Dekker verkeert in geldnood. Haar vader Dick Dekker heeft een bericht daarover in de Volkskrant van vrijdag bevestigd.

Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig: het meisje kwam een week geleden aan op Sint Maarten. Maar het team dat de avontuurlijke puber ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of indien nodig grote reparaties aan de boot te verrichten.

Dekker zette begin augustus vanuit Nederland koers voor haar reis om de wereld. Het 15-jarige meisje wil de jongste solozeiler worden die een trip om de wereld maakt.

De expeditie kreeg een eenmalig startbedrag van 25.000 euro van een scheepswerf. Maar dit geld is bijna op, bevestigde vader Dekker. Een flinke tegenslag in deze was dat mogelijke deals met mediabedrijven EyeWorks en MasMedia voor exploitatie van de beeldrechten van de reis spaak liepen.

----

Pfffffff.... Hopelijk gaat deze publiciteit haar in ieder geval géén geld opleveren...

kleinvosje

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:50

Ik ben het met je eens, maar ben bang dat er nu toch mensen zijn die haar zielig gaan vinden en toch maar geld gaan geven...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:51

ja hoor.. goede voorbereiding zeg.. je weet dat het duur is.

ik hoop inderdaad ook niet dat er ineens geld gegeven word.. dat kan beter naar een goed doel.. van dieren/ mensen in nood/armoede/medice verzorging/hulpmiddelen ect)
(of het moeten bedrijven zijn die graag willen sponsoren moeten ze zelf weten)

als ze in nood komt, kunnen de hulp diensten zeker komen opdraven.want dat is wel gratis. (logisch dat moet natuurlijk ook wel je laat er niet stuurloos op een bootje ronddobberen in zee)

terug na huis vliegen en weer na school stuk goedkoper op je 15e.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 24-12-10 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:51

Janine1990 schreef:
Pfffffff.... Hopelijk gaat deze publiciteit haar in ieder geval géén geld opleveren...

Ik hoop van wel, waarom iemand toewensen dat ze haar ouders heel lang niet kan zien en haar boot niet kan repareren :?
Ik vind dat je iemand die op deze leeftijd altijd zulke avonturen onderneemt gewoon moet steunen.
Het hele circus er om heen is gewoon gecreëerd door derden...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:52

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:57

Rijerijerije schreef:
Ik heb een veel beter doel voor eventuele gulle gevers:

http://seriousrequest.3fm.nl/

;)

Jaaa, ik heb ook nog een plaatje aangevraagd *\o/*

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:58

Lia_ schreef:
Ik hoop van wel, waarom iemand toewensen dat ze haar ouders heel lang niet kan zien en haar boot niet kan repareren :?
Ik vind dat je iemand die op deze leeftijd altijd zulke avonturen onderneemt gewoon moet steunen.

Het spijt me zeer, maar ik ben het niet met je eens. Het was haar eigen keuze dit te willen gaan doen, dat ze nu in geldnood zit had ze in moeten calculeren, of in ieder geval haar ouders. Hieruit blijkt maar weer dat het niet voor niets is geweest dat ze eerst niet mocht...

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:59

HELP LAURA DE WERELD ROND
Maak minimaal € 10.—over op bankrekening 57.41.51.753 (IBANnr.: NL46ABNA057.41.51.753; Bicnr.: ABNANL2A)
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven en u ontvangt € 0,10 retour
met een persoonlijk bedankje van Laura.
Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd
Nederland – een organisatie met een missie om
de afslachting van het leven in zee te stoppen.

Wilt u alleen Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook

dit stond al op de site, gisteren nog niet volgensmij! ;)

http://www.lauradekker.nl

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 22:00

Lia_ schreef:

Je kan normaliter niet op reis zonder geld... Waarom is zij een uitzondering? Vanwege een record in het GBR??? Moeniegekkerworde...

Ik betaal niet voor haar record... Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt...

Dat ze nu in geldnood zit, geeft wel aan dat haar avonturen een beetje te hoog gegrepen zijn voor haar... Risicocalculatie.... Niet geheel onbelangrijk.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:28

Lia_ schreef:
Janine1990 schreef:

Er is niemand die gezegt heeft dat het moest, ze wou zelf en werd tegen gehouden en ging toch!
Dan moet ze maar met haar ouders het geld regelen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:30

Hoezo Solo?

Ze wordt door mensen gevolgd, zit lekker op een eiland in de zon. Dat andere 16-jarige meisje deed het meer solo dan Laura.

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:31

Eigen schuld! Had ze maar niet aan die reis moeten beginnen!
Een NORMAAL kind van die leeftijd moet gewoon naar school geen maandenlange vakantie.
Jeej had ik dat maar geweten dan was ik ook op reis gegaan :(

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:31

ze zoekt maar een baantje onderweg.
het is goed met al die onzin acties.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:32

Ach wat een gezeur weer... wat hebben ze met het geld gedaan dat die 25.000 nu al op is????
Gesmeten zeker...

Neehoor... laat maar lekker terug naar huis gaan..
Dit is niets voor een 15 jarige..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:37

Ze heeft niet zoveel gereist alleen maar veel gebivakeerd op eilandjes.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:37

Wat een slechte voorbereiding. Je kunt toch bedenken dat zoiets geld gaat kosten en dan er dingen stuk kunnen gaan.

Lieve bokkers,

Ik wil deze zomer graag een avontuurlijke vakantie maken, maar ik ben ook maar een arme student waar het meeste geld toch naar de studie gaat. Elke bijdrage is van harte welkom! PB voor het bankrekeningnummer waar u uw geld op kunt storten.

Alvast bedankt!

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:39

annepaardoes schreef:
Lieve bokkers,

Ik wil deze zomer graag een avontuurlijke vakantie maken, maar ik ben ook maar een arme student waar het meeste geld toch naar de studie gaat. Elke bijdrage is van harte welkom! PB voor het bankrekeningnummer waar u uw geld op kunt storten.

Alvast bedankt!

Ik zal eens kijken wat ik kwijt kan :') _O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:43

Goh, zou haar hele reis nu in het water vallen? (leuke woorspeling he? haha)

Ik vind het echt onzin hoor, net als wat Rijerijerije zegt, dan maak ik veeeeel liever geld over naar Serius Request!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:45

annepaardoes schreef:
Wat een slechte voorbereiding. Je kunt toch bedenken dat zoiets geld gaat kosten en dan er dingen stuk kunnen gaan.

Lieve bokkers,

Alvast bedankt!

haha is eigenlijk gewoon het zelfde.. ze zit nu lekker op sint maarten daarvoor ergens in portugal. met er bootje in de haven.
omdat ze een of andere storm seisoen moet afwachten?(veiligheid gaat natuurlijk voor)

een rondreis rond de wereld.. solo.. lekker in je eentje. en niet maanden op een eiland gaan zitten.
hoe vlakbij is die volgboot?

slechte voorbereiding.. geld is zeker opgegaan aan het hotel en eten op sint maarten van alle leden van het team? ze zit er toch al een tijd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:46

Nou is meteen duidelijk waarom het dus beter is dat een 14-jarige niet alleen zo´n reisje plant, vanwege gemis aan overzicht en inzicht ...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:48

HeleneDas schreef:
HELP LAURA DE WERELD ROND
Maak minimaal € 10.—over op bankrekening 57.41.51.753 (IBANnr.: NL46ABNA057.41.51.753; Bicnr.: ABNANL2A)
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven en u ontvangt € 0,10 retour
met een persoonlijk bedankje van Laura.
Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd
Nederland – een organisatie met een missie om
de afslachting van het leven in zee te stoppen.

Wilt u alleen Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook

dit stond al op de site, gisteren nog niet volgensmij! ;)

http://www.lauradekker.nl

ja hoor krijg je 10 cent terug.. en dan staat er bij de beschrijving bedankt voor uw bijdrage gr laura? wat natuurlijk niet door haar geschreven is. (dus geen kaartje nodig)

maak ik nog liever tien euro over na sea shepherd.

waarom minimaal 10 euro... als er mensen 5 euro of weet ik vel wat overmaken is toch altijd iets.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:50

Nou idd, ik zei net al tegen mn vriend, je moet minimaal 10 euro overmaken! Dat is toch van de gekken.... Wees blij dat mensen uberhaupt wat willen geven (als er al mensen zijn die dat doen...) en dan nog eisen stellen ook!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:51

vind dit eigenlijk vreselijk... waarom zouden wij dit moeten financieren? zij kon toch zo goed alleen de wereld rondreizen of niet soms? had ze maar eerst zelf een baantje moeten zoeken ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:57

ik steun ook liever andere dingen, ben absoluut geen fan van haar...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:23

Goh das balen voor dr :D Misschien toch nog niet zo'n verantwoordelijke-nadenkende puber als dat ze wouden doen geloven..
Waarom legt ze niet ergens aan om te werken voor dr geld? {:)
Of ze verkoopt dr boot en betaalt van dat geld een ticket naar huis ofzo. Verwend gedoe.