Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:poging 2, winterklaar houdt in dat ze snel kunnen overstappen op een soort spaardienstregeling als er ergens een treinstel blijft steken met het personeel erbij in. Daarnaast staan de ploegen die de wisselverwarmingsproblemen moeten oplossen stand by zodat ze snel ter plaatste kunnen zijn. Ook draaien de werkplaatsen meer uren om mankementen op te lossen.
En ook personeel heeft bij slecht weer problemen om op tijd op het station te komen omdat de weg ook vast loopt.
Het probleem is dat het nederlandse spoorwegen net eigenlijk te vol is met passagiers en goederentreinen. Dit houdt in dat als er een probleem is met een treinstel in Zwolle dit doorwerkt in het hele land. Ook is er veel meer vandalisme door idioten die transformatorhuisjes slopen, dingen tussen de wissels duwen en spoorwegovergangen slopen.
Zou de NS terugggaan naar het spoorboekje van bv 15 jaar geleden zouden er minder problemen zijn maar dan gaat er oom maar 2 keer per uur een trein buiten de spits en misschien 3 per uur in de spits en dat wil de reiziger ook niet meer.
karuna schreef:Cassidy de NS kijkt daar wel naar alleen is ons spoorwegen net van een andere structuur als Duitsland en is er een veel hogere bezettingsgraad op het spoor waardoor een klein probleem in een uithoek van het land een groot probleem elders kan opleveren. Daarnaast is er in Duitsland meer ruimte om een bredere strook te reserveren voor een spoor waardoor je minder bomen dicht op het spoor hebt staan en dus ook minder bladeren erop krijgt. Zou je dezelfde ruimte in Nederland aanhouden krijg je weer het probleem dat er woningen en natuur moet wijken voor een paar weken per jaar bladeren.
karuna schreef:Het is geen kostenbesparing het kost meer als er niks rijdt dan dat het oplevert. Personeel moet toch betaald worden en de klanten brengen geen inkomen binnen omdat ze niet kunnen reizen. En nee ik praat niet net zoals de NS heb er alleen een flinke tijd gewerkt en heb dus ook de andere kant van het verhaal meegemaakt, de stress op de werkplaatsen om alle storingen weg te werken. De ploegen van de wisselverwaring die niet kunnen komen waar ze willen omdat alles een ijsbaan is of propvol staat met files. Machinisten en conducteurs die vast staan met hun treinstel terwijl ze eigenlijk aan de andere kant van het land moeten zijn op dat moment.