Complottheoriën, waarheid of.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Complottheoriën, waarheid of.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 20:23

Naar aanleiding van een topic over de Wikileaks die nogal offtopic dreigde te gaan.

Complottheorieën (en aanverwante zaken) waarheid of pure fantasie van doemdenkers.

Enkele voorbeelden:
Chemtrails, graancirkels, 9-11 complottheorie. Geef je mening of laat je gedachten erover gaan.

Link van site waar je bijna paranoia van wordt: http://www.niburu.nl
En een link van een tegenhanger waardoor het dagdromen over sprookjes volledig de grond in wordt geboord: http://www.skepsis.nl/

Stoeptegel

Re: Complottheoriën, waarheid of.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:19

Wat vind je zelf van het hele 9-11 gebeuren dan?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:21

Aangezien wikileaks ontzettend z'n best doet om al het geheime materiaal te publiceren, denk ik dat alle complottheorieën waar niets over gepubliceerd worden per definitie niet waar zijn :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:12

Het is maar hoe je ´complot´ wil definiëren.

De reactie welke Wikileaks oproept mbt internationaal overheidsbeheer van de informatie op intenet is een vette onderstreping van wat voor niemand geheiem is; dat de burgers op grote schaal gemanipuleerd worden.

Je hoeft nergens in te ´geloven´ om te weten dat we met zijn allen willens en wetens door de VS getruukt zijn mbt een overval op Iraq en het platbombarderen van Afghanistan.

Mbt ´complot´ is het geautomatiseerd electronisch profileren van IEDEREEN door de VS overheid ook geen geheim. Er zijn alleen mensen die het ontkennen ;)
Zo wilde de VS overheid Amazon dwingen hun databank ter beschikking te stellen voor dit profileren. Dat is door de rechter afgewezen. Of het inmiddels niet tóch gebeurt is een open vraag. Paypal is toegankelijk bv. en Google ook net als de sociale netwerken op één na, maar ook vrijwel alle US based providers.
Zeker is dat niet gespecificeerde ´verdenking van betrokkenheid bij terroristisch organisaties´ in de dagelijkse praktijk genoeg is voor het afbreken van alle recht op privacy van de wereldburger.
Dat geautomatiseerd profileren is echt enórm ingrijpend. Besef dat bv. ál je emails via US based providers automatisch gescanned worden op sleutelworden :)*

Dat groot geld grote invloed heeft in regeringen en de daadwerkelijke regering van de wereldpolitiek is, is niet beaald een geheim.
Alleen het hoe en wat is achter de schermen opdat de wereldburger kan blijven doen dat het niet zo is en deze democratisch invloed heeft.

Waar daadwerkelijk behoefte aan is onder de rechten van de mens is een hek om de mogelijkheden en rechten van en openheid over de overheden op het web.
Dat verandert bar wieing aan wat er achter de schermen gebeurt, maar voorkomt een béétje dat er steeds meer achter die schermen gebeurt.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:46

Ik ben echt een gigantische "liefhebber" van complottheorieen. Weet alleen zelf nooit wat ik er van moet denken. Ik lees er graag over. Over 9-11 gaan zoveel geruchten de ronde. Witte huis zit er zelf achter, geen brokstukken in het Pentagon etc..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:32

Ik vind het zelf ook mateloos interessant om te lezen en me erin te verdiepen. Dat regeringen als de dood zijn voor Wikileaks is begrijpelijk. Eigenlijk vallen de Wikileaks ook niet onder de complottheoriën, dat is allang een feit (ook een interessante overigens).

Dat wat HC schrrijft over het scannen van e-mails heb ik ook wel eens gehoord en lijkt me zelfs erg waarschijnlijk.

Maar dan heb je bv. de Chemtrails...dat lijkt me dan weer ontzettend onwaarschijnlijk. En aan de andere kant, je moet wel érg veel fantasie hebben om zoiets te bedenken.

@Stoeptegel
9-11 was volgens mij gewoon écht een terrorostische aanslag, het zou erg goed kunnen dat enkele regeringsleiders op de een of andere manier op de hoogte waren of in ieder geval geuchten hadden gehoord. Maar dat De US hier zelf achter zit? Dat krijg je er bij mij niet in...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:08

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:11

Ik vind het ook heel interessant om dat allemaal te lezen, heeft zeker het een en ander aan het twijfelen gebracht bij mij. Ik weet echt niet wat de waarheid is maar ik ben er zeker van dat er dingen gebeurd zijn waar wij geen weet van hebben.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:06

Mythes en andere zweverige dingen vind ik ook zeer interessant. Bijvoorbeeld Atlantis en de piramides (vader is er heilig van overtuigd dat deze weggezet zijn door aliens zoals door sommigen beweerd wordt ;))

Edit: Area 51 :)*, de maanlanding, de dood van Prinses Diana..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:09

aronneke schreef:
Mythes en andere zweverige dingen vind ik ook zeer interessant. Bijvoorbeeld Atlantis en de piramides (vader is er heilig van overtuigd dat deze weggezet zijn door aliens zoals door sommigen beweerd wordt ;))

Edit: Area 51 :)*, de maanlanding, de dood van Prinses Diana..

Jajaja, Atlantis vind ik ook geweldig.
Stonehenge, Paaseiland en ook de kaart van Piri Reis uit 1513, die is zo tot in detail getekend dat dat eigenlijk onmogelijk was.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:27

OMG - ik ga lekker met de kerst weer eens een DVD van Fox Mulder en Scully kijken :) -

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:44

ik ben ook wel een fan van dit soort dingen :)
9/11 heb ik een tijdje terug een documontaire over gezien die ik erg geloofwaardig vond.
linkje: http://video.google.com/videoplay?docid ... 105139271#
de theorie van Zecharia Sitchin (12th planet, vrij veel over te vinden op internet) vind ik ook erg interessant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:48

Je zou er een nieuwe complottheorie over maken :D

Een topic van mij is afgesloten wegens geen bronvermelding terwijl regel 1, van het topic de bron is.

Het onderwerp was internetcensuur _O-

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:55

Je hebt mensen die nieuwsgierig zijn naar het wat, wie en waarom.
Je hebt mensen die dat ook durfen te zeggen.
Je hebt mensen die liever hun hoofd in het zand steken en niets willen weten omdat ze bang zijn voor eventuele gevolgen.
Zie mijn onderschrift, tenminste als je het kunt lezen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:59

jaantsje schreef:
Je hebt mensen die liever hun hoofd in het zand steken en niets willen weten omdat ze bang zijn voor eventuele gevolgen.

Helaas vindt niet iedereen dat iedereen dat ook mag lezen, ook niet via internet.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:09

Ik heb ooit een keer van iemand een presentatie gezien dat Lennon niet dood zou zijn (ofzoiets) of dat zijn geest nog rondwaarde met The Beatles. Compleet zelf uitgezocht door die knaap, was echt schitterend gedaan ener zat zelfs logica in... Scary!

Ook de mysteries ivm de pyramiden vind ik echt boeiend. Maar als je dan bekijk hoeveel geleerden latter werden vervolgd voor ketterij, dan denk ik dat er toch ergens een optie is dat 1 of andere dictator de genialiteit van het verleden heeft afgestompt omdat iedereen bang was om zijn kop te verliezen.

Elk tijdperk heeft wel een genie nee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:20

henkb schreef:
OMG - ik ga lekker met de kerst weer eens een DVD van Fox Mulder en Scully kijken :) -

Die ken ik al allemaal helaas. Zeer jammer dat dat gestopt is.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:34

En de illuminati dan, hoe denken jullie daar over?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:04

PussInBoots schreef:
@Stoeptegel
9-11 was volgens mij gewoon écht een terrorostische aanslag, het zou erg goed kunnen dat enkele regeringsleiders op de een of andere manier op de hoogte waren of in ieder geval geuchten hadden gehoord. Maar dat De US hier zelf achter zit? Dat krijg je er bij mij niet in...

Tuurlijk is het echt een terroristische aanslag. Maar als je de geschiedenis bekijkt naar bv de WOII of de vietnam oorlog en nu de oorlog in afganistan/irak, allen zijn op dezelfde manier begonnen door zelf de vijand uit te lokken om zodoende een motief te hebben om oorlog te voeren.
Er zijn erg veel bewijzen dat de us er zelf achter zit, heeft grote overeenkomsten met de bomaanslagen in londen en sommige zaken zijn zelf toegegeven. Ik weet ook nooit wat ik ervan moet denken :') maar er zit zeker meer achter dan dat de overheid van de us je wil laten geloven.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:19

Ik denk ook de US zelf er zeker achter zat. Dat men grote "fouten" heeft gemaakt blijkt wel dat de luchtmacht niet is ingeschakeld is toen 4 vliegtuigen van hun vliegroutes zijn afweken (in de hele wereld is het een normale protocol dat als een vliegtuig afwijkt de luchtmacht gelijk ingeschakeld word en niet om gelijk neer te schieten, maar om te assisteren en begeleiden om veilig te landen). En dat de US luchtmacht toen ze werden ingeschakeld ook nog de verkeerde kant opsturen. Eigenlijk zijn dit geen complottheorien (waren ze wel). Maar keiharde feiten die de overheid later (veel later) heeft toegeven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:58

Ik denk ook dat de USA er of zelf achter zat, of dat het ze wel goed uitkwam (en het wisten).
Ik denk alleen wel dat de mannen in dat vliegtuig 'echte' moslims waren die er op de 1 of andere manier van overtuigd waren geraakt dat ze vochten voor de islam, anders kan je nooit tot zo'n daad komen denk ik.
Ik vraag me alleen af, wie die mannen dan zo gehersenspoeld heeft?

Kijk hier, nog iemand die zich dat afvraagt: http://zaplog.nl/zaplog/article/9_11_ka ... ail_achter

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:15

Nicolletje schreef:
Ik denk ook dat de USA er of zelf achter zat, of dat het ze wel goed uitkwam (en het wisten).
Ik denk alleen wel dat de mannen in dat vliegtuig 'echte' moslims waren die er op de 1 of andere manier van overtuigd waren geraakt dat ze vochten voor de islam, anders kan je nooit tot zo'n daad komen denk ik.

Kijk hier, nog iemand die zich dat afvraagt: http://zaplog.nl/zaplog/article/9_11_ka ... ail_achter

Het líjkt erop dat ´911´ een extremistische kern had welke ruim vooraf bekénd was, niet gestopt is maar juist maximaal uitgebuit; verergerd en uitvergroot.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:29

Ja dank denk ik ook.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:16

jaantsje schreef:
Zie mijn onderschrift, tenminste als je het kunt lezen.

Je hebt mensen die niet alleen kritisch, maar ook logisch denken.
En die komen in 99% van de gevallen tot de conclusie dat complottheorieën pure verzinsels zijn.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:20

Huertecilla schreef:
Nicolletje schreef:

Het líjkt erop dat ´911´ een extremistische kern had welke ruim vooraf bekénd was, niet gestopt is maar juist maximaal uitgebuit; verergerd en uitvergroot.

Het lijkt erop...
Dat "lijkt" vind ik écht typisch.