Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik heb het vermoeden, gezien het in het Engels is, dat het niet over Nederland gaat... En een family tree is toch echt iets anders dan een kerstboom.
Eleionomae schreef:ik vind het ook belachelijk! Kerst is toch al decennia lang meer dan alleen de geboorte van Christus? Ik moet eerlijk zijn dat ik als niet gelovige eigenlijk niet eens echt stil sta bij het feit dat kerst te maken heeft met de geboorte van Christus (ja je hoort de liedjes wel en ik zie ook de verschillende stalletjes, maar voor mij is dat meer sfeer dan geloof)
Van mij mag het dus gewoon blijven heten zoals het heet, wat een gedoe zeg.
oh_oh schreef:Jah, kom op zeg!
Ik vind het echt te gek voor woorden!! Het is gewoon een feest vanuit een geloof dat al eeuwen gevierd wordt en nu nou er immigranten zijn en andere uitheemse geloven, mag het opeens niet meer???
Ik vind het echt belachelijk!
Mindim schreef:Op wikipedia staat dat de kerst op zich niet de exacte geboortedag van Christus is, maar dat er een datum gepikt is 9 maanden na de verwekking van Christus. Er staat niet dat het zo gepland is, omdat er dan meer van dit soort vieringen zijn.
Blue_Eyes schreef:Cassidy schreef:Op het moment dat jij geen Christen bent, kun je daarover vallen ja.
Hoe zou jij reageren als ze je Happy Hannukka gaan wensen?
Dat zou me geen barst interesseren, echt niet. Ik denk dat ik ze dan zelf een warme Kerst zou wensen
Mindim schreef:Op wikipedia staat dat de kerst op zich niet de exacte geboortedag van Christus is, maar dat er een datum gepikt is 9 maanden na de verwekking van Christus. Er staat niet dat het zo gepland is, omdat er dan meer van dit soort vieringen zijn.
Cassidy schreef:Op het moment dat jij geen Christen bent, kun je daarover vallen ja.
Hoe zou jij reageren als ze je Happy Hannukka gaan wensen?