Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 22:45

WikileLaks is op het moment van onschatbare waarde mbt openheid over wat de spin doctors in de VS ons voorspiegelen.

WikiLeaks draait op donaties.

PayPal weigert nu betalingen aan Wikileaks over te maken. -:(-

Er zijn toch a genoeg redenen om een alternatief te kiezen http://www.paypalsucks.com/ maar dit is alle grenzen overschreidende (bb) bemoeízucht.

Zeg je PayPal account op!!!!

Yessy

Re: Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:47

Sja als ik alles van ieder bedrijf waar ik het op een bepaald vlak niet mee eens ben moet gaan opzeggen, blijft er weinig over.... maar goed dat je het aankaart :)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:00

Ergens zal de USA Paypal flink bij de ballen hebben en dorsten ze niet in opstand te komen.
Het zal uitwijzen in de toekomst of deze beslissing in hun voordeel of nadeel zal werken. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 23:05

Yessy schreef:
Sja als ik alles van ieder bedrijf waar ik het op een bepaald vlak niet mee eens ben moet gaan opzeggen, blijft er weinig over.... maar goed dat je het aankaart :)

Dit is een bank die bepaalt waar jij je geld naartoe mag overmaken.

Wat doe je als een GSM aanbieder netcodes gaat afsluiten omdat zíj vinden dat je daar niet heen hoort te bellen?

Ook al bel jij die nummers niet dan kan je een dergelijke inbreuk op de individuele vrijheid niet toestaan en het sponsoren door een abonnement bij hen :)*

Dit gaat nog een stap verder dan censuur; het beperkt jouw keuzes direct!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 23:08

Jacimatho schreef:
Ergens zal de USA Paypal flink bij de ballen hebben en dorsten ze niet in opstand te komen.

Waarop baseer je dat dit afgedwongen is?

Voor zover ik begrepen heb is dit een management-initiatief van Paypal zelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 23:17

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:45

PayPal heeft $79,700 aan giften aan WikiLeaks ´bevroren´.
Dat is geld van vrije mensen in vrije wil geschonken aan WikiLeaks wat niet wordt overgemaakt.

Dat heet onder normaal denkende mensen gewoon diefstal.
Het zal waarschijnlijk tzt terug gaan naar de gevers, .... als ze er geen draai aan geven dat het in beslag genomen moet worden.

Het geld is ondertussen niet bij WikiLeaks en ook zijn uiteraard de gevers geregistreerd als sympathisanten met de gemene zaak...

De les hieruit is dat je informatie en geld bij PayPal niet veilig zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:50

Bekijk het ook eens van de andere kant.
Wikileaks maakt informatie bekend die potentieel levensgevaarlijk is voor de mensen die erdoor betroffen zijn. Zou jij het goed vinden als een bank willens en wetens de drugshandel zou financieren? Als er mensen die met hele geheime informatie bezig zijn ineens in levensgevaar zijn omdat er zonodig informatie publiek gemaakt diende te worden?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb me niet tot in detail verdiept in de hele Wikileaks affaire, ik trek alleen je beschuldiging in twijfel dat mijn geld bij Paypal niet veilig zou zijn.
Ik heb lang genoeg bij een financiele organisatie gewerkt om te weten dat er ook aan de bel getrokken diende te worden als ik het vermoeden had dat er geld witwaspraktijken gaande waren. Geld overmaken naar een vaag account op de Kaaiman Eilanden, daar gingen alarmbelletjes van rinkelen.
Dus een bank mag en behoort in mijn ogen wel degelijk in te grijpen als ze denken dat er iets niet snor zit.

En dan:
Eerlijkheid en openheid werken maar tot een bepaald niveau.
Soms is voor een regering het ook nodig om de bevolking over bepaalde dingen in het ongewis te laten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:11

Cassidy schreef:
Soms is voor een regering het ook nodig om de bevolking over bepaalde dingen in het ongewis te laten.

Dat zet de deur wagenwijd open voor manipulatie en het de oorlog in sturen van zonen en dochters op basis van leugens en bedrog.
Er zitten nu NL soldaten op basis van list & bedrog zinloos in Afghanistan.
Dat aantonen brengt hen niet in gevaar. Ze zitten daar in gevaar door de leugens door de overheden :)*
Er is geen ´acceptabel´ in. Het beduvelen van de eigen bevolking door overheden is binair niet goed. Het is werkelijkheid dat het gebeurt en inormatielekkern zijn essentieel om het in toom te houden.

Terug naar Paypal.
Paypal heeft én niet het recht geld van donateurs niet over te maken én mag het niet bevriezen.
Ze behoren minimaal jouw centen niet aan te pakken.
Als je twijfels hebt, maak dan maar zeg 5 Euros over naar Wikileaks.
Dat komt niet aan en jouw gegevens wel bij de FSA. Probeer maar. Is maar 5 Euro.

Wat jouw gegevens betreft: Twijfel? dat moet je dan niet tegen míj zeggen maar lees gewoon de algemene voorwaarden van PayPal eens. Jouw gegevens zijn niet bepaald bankgeheim :)*

Maar goed, als jij vind dat beduvelende overheden bedrijven zoals banken mogen misbruiken voor hun beduvel-doeleinden, dan verschillen we fundamenteel van mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:15

Huertecilla schreef:
Cassidy schreef:

Dat zet de deur wagenwijd open voor manipulatie en het de oorlog in sturen van zonen en dochters op basis van leugens en bedrog.
Dat aantonen brengt hen niet in gevaar. Ze zitten daar in gevaar door de leugens door de overheden :)*
Er is geen ´acceptabel´ in. Het beduvelen van de eigen bevolking door overheden is binair niet goed. Het is werkelijkheid dat het gebeurt en inormatielekkern zijn essentieel om het in toom te houden.

Terug naar Paypal.
Paypal heeft én niet het recht geld van donateurs niet over te maken én mag het niet bevriezen.
Ze behoren minimaal jouw centen niet aan te pakken.
Als je twijfels hebt, maak dan maar zeg 5 Euros over naar Wikileaks.
Dat komt niet aan en jouw gegevens wel bij de FSA. Probeer maar. Is maar 5 Euro.

Wat jouw gegevens betreft: Twijfel? dat moet je dan niet tegen míj zeggen maar lees gewoon de algemene voorwaarden van PayPal eens. Jouw gegevens zijn niet bepaald bankgeheim :)*

Maar goed, als jij vind dat beduvelende overheden bedrijven zoals banken mogen misbruiken voor hun beduvel-doeleinden, dan verschillen we fundamenteel van mening.

_/-\o_

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:18

Citaat:

Het probleem daarbij is en blijft dat die bevolking dus nooit te weten komt wát er geheimgehouden wordt, en dat daar dus ook de zwakke plek in je redenering zit. Zo mochten we niet weten of er kernwapens in Nederland aanwezig waren, waardoor de bevolking ook geen stem had in of ze die onveiligheid wel tolereerden aan de achterdeur.

Het kan net zo goed gaan om informatie die wel degelijk de handel in wandel van politici beinvloedt om beslissingen te nemen die tegen de belangen van een groot deel van het volk ingaan.

Lees het hele verhaal over de Mexicaanse griep er nog maar eens over na.

(Trouwens, vind je het ook niet vreemd dat je dit jaar niemand hoort over die griep? Geen oproepjes om handen te ontsmetten, geen mondkapjes die rondgestrooid worden, geen grootschalige inentingen van kleine kinderen en ouden van dagen...
Terwijl een virus, eens het zich in een populatie genesteld heeft, echt niet ineens verdwenen is... én natuurlijk nog steeds kan muteren. ;) )

Zo weten we van politieke partijen in Nederland niet eens wat voor giften ze ontvangen en van wie, en ook niet of ze uit het buitenland komen.
Maar wiens brood met eet, diens woord men spreekt, weten we al heel lang...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:21

Even een hypothetische vraag om over na te denken, ik hoef geen antwoord te hebben.

Stel dat er een Asteroide koers heeft op de aarde, en NASA (of als je geen Amerikaanse Ruimtevaartorganisatie wilt, ESA) ziet hem aankomen, maar er is geen tijd om te proberen om wat te doen.
Of met probeert het wel, maar er is een discussie gaande of men de bevolking in moet lichten van het naderend gevaar, en het potentiele einde van de aarde.
Ben jij van mening dat regeringen, overheden de bevolking van de aarde in moet lichten van het naderende gevaar en het mogelijke einde van hun leven, of men jij van mening dat overheden maar beter hun mond kunnen houden?

Aera 51 in de USA, top secret facility...wat voor informatie ligt daar verborgen wat men voor ons geheim wil houden? Ben je van mening dat deze informatie publiek gemaakt dient te worden, met alle eventueel mogelijke paniek van dien?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:23

Huertecilla schreef:

Nee, dan is het veel beter dat ze ergens op missie gestuurd worden waarvan de lokale terroristen op Wikileaks precies even na kunnen kijken wat hun missie is, wanneer ze daar aankomen, met hoeveel man en hoe ze het gaan aanpakken.

Het is niet altijd in het belang van mensen om alles in de openheid te hebben. Hoewel ik zeker geloof dat regeringen bepaalde dingen geheim willen houden puur om hun eigen hachje te redden, is er ook voldoende informatie die uit veiligheidsbelangen niet naar buiten gebracht moeten worden. Welke informatie daar wel of niet onder valt, is niet aan ons om te beoordelen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:43

Citaat:
Welke informatie daar wel of niet onder valt, is niet aan ons om te beoordelen.

Waarom zou je eigenlijk nog naar de stembus gaan?

Zodra het niet meer aan de kiezers is om te beoordelen of informatie wel of niet openbaar gemaakt kan worden, onttrekt deze informatie én de besluitvorming rond openbaarmaking zich volledig aan het democratisch proces.

Hoewel natuurlijk in bepaalde zaken er altijd discretie nodig zal blijven, ligt er wel het gevaar van misbruik op de loer dus zomaar klakkeloos zeggen dat zíj dat wel kunnen bepalen, is niet beseffen dat er een probleem kan optreden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:05

Ik zeg dat het niet aan ons is om te bepalen, dat is heel wat anders dan "klakkeloos zeggen dat zij dat wel kunnen bepalen". Als wij eerst moeten bepalen wat openbaar gemaakt zou moeten worden, is hetgeen waarover beslist wordt, dus al openbaar. Daarom kan die beslissing niet jou of mij liggen.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik er vertrouwen in heb dat de regering daar een eerlijke beslissing in maakt en dingen in de openbaarheid brengt die henzelf in diskrediet brengt. Maar als de keuze is tussen een regering die meer geheim houdt dan nodig, of een burger/bedrijf die meer naar buiten brengt dan nodig, denk ik toch dat mijn voorkeur naar de eerste gaat.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:15

...dan ben je dus als volk prima te manipuleren. En dat kan net zo hard ten koste van je eigen veiligheid gaan, als te veel open informatie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:00

Het klakkeloos openbaar maken van originele documenten vind ik niet zo'n handig zet hoor. Had toch eerst wel een beetje geredigeerd mogen worden. Assange is trouwens gearresteerd vanochtend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:38

mysa schreef:
Het klakkeloos openbaar maken van originele documenten vind ik niet zo'n handig zet hoor. Had toch eerst wel een beetje geredigeerd mogen worden.

Dat ís gebeurd.
Je trapt met twee voeten voluit in de valse voorlichting.

Verder is het een drogredenering want de jonge mensen die deze brandhaarden ingestuurd zijn/worden zijn daar willens en wetens op basis van leugens en bedrog in gevaar gebracht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:42

mylittlejoy schreef:
Nee, dan is het veel beter dat ze ergens op missie gestuurd worden waarvan de lokale terroristen op Wikileaks precies even na kunnen kijken wat hun missie is, wanneer ze daar aankomen, met hoeveel man en hoe ze het gaan aanpakken.

Je hebt duidelijk niets uitgezocht en gelooft de versie van degenen waarvan je weet dat ze list & bedrog toepassen; de soldaten bewust op basis van onwaarheden in gevaar gebracht hebben.

Het zijn niet actuele documenten én ze zijn doorgeplozen op strategisch gevoelige data, namen etc.

Je trapt er vól in, in de manipulatie door de overheden...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:46

Cassidy schreef:
Even een hypothetische vraag om over na te denken, ik hoef geen antwoord te hebben.

Stel dat er een Asteroide koers heeft op de aarde, en NASA (of als je geen Amerikaanse Ruimtevaartorganisatie wilt, ESA) ziet hem aankomen, maar er is geen tijd om te proberen om wat te doen.
Of met probeert het wel, maar er is een discussie gaande of men de bevolking in moet lichten van het naderend gevaar, en het potentiele einde van de aarde.
Ben jij van mening dat regeringen, overheden de bevolking van de aarde in moet lichten van het naderende gevaar en het mogelijke einde van hun leven, of men jij van mening dat overheden maar beter hun mond kunnen houden?

Aera 51 in de USA, top secret facility...wat voor informatie ligt daar verborgen wat men voor ons geheim wil houden? Ben je van mening dat deze informatie publiek gemaakt dient te worden, met alle eventueel mogelijke paniek van dien?

Ik wil je toch graag mijn antwoord geven..

Ik zeg, houdt het geheim.

Wat betreft wikileaks vind het geen goeie zaak, die dingen zijn niet voor niets geheim. Als je wilt weten wat daar allemaal speelt had je meoten studeren en in de politiek moeten gaan werken.
De meeste mensen zijn te simpel om die dingen te begrijpen, en ja daar gooi ik me zelf ook onder, ik verzin namelijk ook wel eens 's avonds op de bank oplossingen samen met mijn man, en dan vinden wij ook jeetje als ze nou dit end at doen is alles zo opgelost. Maar hee zo werkt het dus niet.

Wat betreft Paypal, zolang ze het geld terug storten naar de mensen waar het vandaan kwam prima. Als dit niet gebeurd vind ik het een schande.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:51

Het tópic echter is een geldoverboeker die weigert geld over te maken, er op gaat zitten en de gegevens van de overboeker doorspeelt. Dit alles in dienst van een overheid die alle mensenrechten treedt.

Wil je een account bij zo´n organisatie?
Ver van je bed?
Droom zacht dan in dat bed.

@BonBon; het geld is ´bevroren´ en de data van de overboekers zijn niet beschermd.
Dat geld gaat voorlopig echt niet teruggeboekt worden want op die manier kan het niet via andere kanalen bij WikiLeaks komen en Paypal vangt vrolijk rente.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:55

Huertecilla schreef:
Het tópic echter is een geldoverboeker die weigert geld over te maken, er op gaat zitten en de gegevens van de overboeker doorspeelt. Dit alles in dienst van een overheid die alle mensenrechten treedt.

Wil je een account bij zo´n organisatie?
Ver van je bed?
Droom zacht dan in dat bed.

@BonBon; het geld is ´bevroren´ en de data van de overboekers zijn niet beschermd.
Dat geld gaat voorlopig echt niet teruggeboekt worden want op die manier kan het niet via andere kanalen bij WikiLeaks komen en Paypal vangt vrolijk rente.

Dat is dus niet netjes, als een bedrijf deze beslissing maakt oke, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar so be it. Maar het is neit netjes als het niet mteen terug geboekt word.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:05

Bon_Bon schreef:
Dat is dus niet netjes, als een bedrijf deze beslissing maakt oke, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar so be it. Maar het is neit netjes als het niet mteen terug geboekt word.

...en alle accounthouders weten nu ook dat hun gegevens niet vertrouwelijk zijn.
Dta hádden ze al kunnen lezen in de voorwaardes maar dat hebben de meesten niet gedaan.

Ook als je denkt dat het jou als accounthouder niet raakt, raakt het je wel degelijk. Jij betaalt nl. provisie aan een bedrijf wat censuur actief ondersteunt, maak je zelf de deksel op de openheid zwaarder.
Heb je opgroeiende kinderen? Waar baseer je beslissingen over hun toekomst op?
Vraag het de ouders van de in Afghanistan gesneuvelde of zwaar gemutileerde jongen mensen.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:15

:+ Het moet niet gekker worden. Was al anti-Paypal omdat het relat9ief veel geld kost om aan je eigen geld te komen, dus dat account heb ik na 1x opgezegd.

Cassidy schreef:
Zou jij het goed vinden als een bank willens en wetens de drugshandel zou financieren? Als er mensen die met hele geheime informatie bezig zijn ineens in levensgevaar zijn omdat er zonodig informatie publiek gemaakt diende te worden?

Vind ik niet goed, maar ik ben ervan op de hoogte dat banken de drugs- en wapenhandel wel financieren. Ook hier zijn er alternatieven..
Citaat:
Eerlijkheid en openheid werken maar tot een bepaald niveau.

Ben ik het niet mee eens! Ze horen verdomme voor ons te werken, en niet voor een of andere idiote elite-club, bedrijven etc.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:32

laura1986 schreef:

Ben ik het niet mee eens! Ze horen verdomme voor ons te werken, en niet voor een of andere idiote elite-club, bedrijven etc.[/quote]

Daar loopt een ánder, het VS censuur-, topic over.
Dít topic is er confrontatie mee, maar niet het punt.

Bij PayPal is het nóg gekker; je betáált ze voor het overmaken van geld. Dat is niet van hen!
Als ze dat niet willen doen moeten ze het VOORAF weigeren; niet van jouw account afschrijven!!!

Dat je via de algemene voorwaardes afstand gedaan hebt van je data is een slogdigheid waarvan je nu ook op de hoogte bent.
Opzeggen en een alternatief gebruiken.
Niet je eigen manipulatie of die van je nageslacht subsidieëren.