Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

shilady

Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:54

Tja hoe denken jullie hier nou over?

Ik kan me echt goed voorstellen dat als je zelf kinderen hebt je geen pedofiel als buurman wil ookal heeft hij zn straf uitgezeten zijn natuurlijk genoeg mensen die terug vallen in dat soort daden het is een behoefte voor hun om gemeenschap te hebben met kids of ernaar te kijken.... Aan de andere kant hebben idd ook deze mensen een dak boven hun hoofd nodig en kan ik me voorstellen dat sommige mensen uitgaan vd goedheid van de mens en hem of haar meschien een kans wil geven

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet blij mee zal zijn ookal heb ik niet eens een kind :o
Maarja ik weet nu natuurlijk ook niet wat de buurman hiernaast in zn verleden allemaal heeft uitgespookt...

Maar STEL je bent ervan op de hoogte gesteld dat er een zedendeliquent naast je of dichtbij je in de buurt komt wonen
hoe zou je erop reageren?

Anoniem

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:36

Het zal me werkelijk waar niets uitmaken.
Ik weet nu ook niet welk verleden mijn buren, de bakker, de slager, de fietsenmaker of wie dan ook heeft.
Maar goed, ik werk dan ook met deze mensen, dus ik heb er wellicht een iets andere kijk op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:40

Je bedoelt (denk ik) geen pedofiel, maar pedoseksueel.

Ik vind het moeilijk, het ligt er ook aan waarvoor hij veroordeeld is (bv alleen plaatjes kijken of het verkrachten van kinderen).
Ik weet ook niet of mijn buurman ooit een veroordeeld is voor bv moord/overval of verkrachting.

Ik denk dat je schrikt als je weet hoeveel mensen er uit je wijk/buurt veroordeeld zouden zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:51

Is het niet bewezen dat een bijzonder hoog percentage pedoseksuelen recidiveert? V(veel) meer nog dan bij andere misdrijven?
Om die reden zeg ik heel stellig dat zo iemand de rest van zijn leven nauwlettend in de gaten gehouden moet worden. En kort door de bocht maar niet in mijn buurt. Als ik kinderen zou hebben zou ik zo iemand weg proberen te pesten of zelf dan aar verhuizen. Maar idd, je weet niet wat ke buren op hun kerfstok hebben (behalve in de usa, waar je op internet op kan zoeken waar de pedos wonen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:58

Zodiacje, mag ik cijfers van je? ;)
Ik heb namelijk wel andere dingen gelezen over recidive, maar kan aan mij liggen hoor :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:31

Ik heb geen cijfers, vandaar ook het vraagteken aan het einde van mijn zin.
Maar ook zonder cijfers blijf ik bij mijn, in sommige ogen misschien kortzichtige, mening.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:32

Die persoon heeft net zo veel recht op een plekje in de maatschapij als jij en ik. Iemand die zijn straf uitgezeten heeft is 'weer blanco' en moet volgens mij net zo benaderd worden als ieder ander.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:35

zodiacje schreef:
Is het niet bewezen dat een bijzonder hoog percentage pedoseksuelen recidiveert? V(veel) meer nog dan bij andere misdrijven?
Om die reden zeg ik heel stellig dat zo iemand de rest van zijn leven nauwlettend in de gaten gehouden moet worden. En kort door de bocht maar niet in mijn buurt. Als ik kinderen zou hebben zou ik zo iemand weg proberen te pesten of zelf dan aar verhuizen. Maar idd, je weet niet wat ke buren op hun kerfstok hebben (behalve in de usa, waar je op internet op kan zoeken waar de pedos wonen).

:=

Misschien woont er wel een pedo naast je waarvan jij het alleen niet weet. ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:36

Wie weet. Maar zolang mijn buurvrouw geen seks heeft met honden heb ik niets te vrezen ;-)

Grapje hoor maar de vraag van ts ging over wat als je het wél weet

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:37

Imo verdiend iedereen een 2de kans. :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:40

iemand bij mij in de buurt is een pedo. Opzich een hele aardige man, maar als ik kinderen had mochten ze no way in hell bij hem in de buurt komen. Iemand die zich eenmalig aan een kind heeft vergrepen is imo nooit meer te vertrouwen.

Om ze te weigeren vind ik misschien te overdreven, maar er mag wel een verdomd sterke controle op zijn. Ook al zou ik niet weten hoe dit gerealiseerd zou moeten worden.

Zijn hier trouwens niet al ontiegelijk veel topics over?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:41

Vjestagirl schreef:
Die persoon heeft net zo veel recht op een plekje in de maatschapij als jij en ik. Iemand die zijn straf uitgezeten heeft is 'weer blanco' en moet volgens mij net zo benaderd worden als ieder ander.

het probleem is dat je die geaardheid/voorkeur voor kinderen niet geneest...ook niet met 500 jaar TBS.
De kans op herhaling is dus erg groot...ik heb geen kinderen,maar als ik ze wel had en er zou zo iemand naast mij wonen zou ik niet gerust zijn.
Klinkt hard maar om de kinderen te beschermen ben ik voor levenslang opsluiten.
Of ze gezellig allemaal bij elkaar zetten in een speciaal omheind dorp ofzo.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:42

Ik wil ze niet naast me of uberhaupt in m'n buurt hebben.
Ik zal dan ook rustig een handtekeningen actie opzeten.
Ik wil dat mijn kinderen rustig en ongestoord en veilig buiten kunnen spelen.
Als ik daar op deze manier wat aan kan doen, zal ik dat niet laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:44

Als ik zou weten dat er een pedofiel naast me zou wonen en ik zou kinderen hebben, zou ik gelijk naar het gemeentehuis racen. Zijn ze nou helemaal gek geworden? In mijn ogen verdient niet iedereen een tweede kans, waaronder pedofielen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:46

zodiacje schreef:
Wie weet. Maar zolang mijn buurvrouw geen seks heeft met honden heb ik niets te vrezen ;-)

Het ging mij meer om het feit dat je veroordeelt zonder dat je verder sowieso iets van de persoon weet verder. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:47

Het ging er idd over als je het WEL wist of ervan op de hoogte werd gesteld...

En ik ben het met de mensen hier eens die zeggen dat je een veroordeelde pedo altijd in de gaten moet houden

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:48

Vind ik ook nog zoiets..

Wordt iemand die een keer een roofoverval heeft gepleegd ook weggepest en in de gaten gehouden dan?

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:51

Kanelly schreef:
Het zal me werkelijk waar niets uitmaken.
Ik weet nu ook niet welk verleden mijn buren, de bakker, de slager, de fietsenmaker of wie dan ook heeft.
Maar goed, ik werk dan ook met deze mensen, dus ik heb er wellicht een iets andere kijk op.

Volledig mee eens.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:52

Ik vind het lastig. Enerzijds verdient iedereen een 2e kans. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je niet op zo iemand zit te wachten als je kinderen hebt. Wordt er nu rekening gehouden met het plaatsen van zo iemand? Niet dat ze hem een woning aanwijzen in een wijk vol met kinderen en een speeltuin?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:54

Ik vind het zelf makkelijk gezegt dat je er niet veel moeite mee hebt terwijl je zelf geen kids hebt...

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:54

capopjekop schreef:
Ik vind het lastig. Enerzijds verdient iedereen een 2e kans. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je niet op zo iemand zit te wachten als je kinderen hebt. Wordt er nu rekening gehouden met het plaatsen van zo iemand? Niet dat ze hem een woning aanwijzen in een wijk vol met kinderen en een speeltuin?

Daar wordt zeker rekening mee gehouden. Al moet men ook niet naief zijn: deze mensen hebben niets aan hun benen... en lopen dus zo van de kindonvriendelijke naar de kindvriendelijke buurt...

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:54

shilady schreef:
Ik vind het zelf makkelijk gezegt dat je er niet veel moeite mee hebt terwijl je zelf geen kids hebt...

Omdat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:55

En een moordenaar? Een inbreker? Een gay-basher? Een groep flinke aso's? Sinds wanneer mag je beslissen wie het huis naast jou mag kopen? Sinds wanneer mag je beslissen wie er in jouw wijk mag wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:56

upendo schreef:
Vind ik ook nog zoiets..

Wordt iemand die een keer een roofoverval heeft gepleegd ook weggepest en in de gaten gehouden dan?

Een roofoveral is in mijn ogen minder erg dan een kind verkrachten.
@Vjestagirl: Als ik kinderen heb, vind ik dat ik het recht heb om mijn kinderen te beschermen tegen gevaar. Een pedofiel, ook al heeft ie zoveel jaar TBS gehad, vind ik een gevaar. Ik heb het recht om te wonen in een veilige omgeving. Een pedofiel draagt niet bij aan een veilige omgeving. Daarnaast kun je de seksuele geaardheid van mensen niet veranderen. Wel onderdrukken, maar een pedofiel zal altijd een pedofiel blijven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-10 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:57

upendo schreef:
zodiacje schreef:

Het ging mij meer om het feit dat je veroordeelt zonder dat je verder sowieso iets van de persoon weet verder. :)

Dat doe ik idd!
Ik WIL en hoef verder niets van m te weten.
Laat jij lekker je kinderen buiten spelen zonder er ook maar bij na te denken?
Niet iedereen verdient een knuffel en een tweede kans.

Een vriendin van me is als kind misbruikt en nu, achter in de twintig, zit ze nog steeds in therapie. Die eikel heeft haar kapot gemaakt. Wat voor kans kreeg zij van hem? Als klein meisje verkracht door een volwassen vent. En ik zou zo iemand een tweede kans moeten geven? Iemand die de rest van zijn leven op kinderen blijft vallen?

Fijn dat sommige bokkers een open hart en mind hebben maar op dit vlak ben ik errug bekrompen.