Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tammy_ schreef:op eerste gezicht zou ik het goed gevonden hebben, moest 'ie maar niet stelen.
Nu ik lees dat het om een 15 jarige jongen gaat, denk ik er toch iets anders over. natuurlijk mag hij niet stelen, en denk ook wel dat hij het nu afgeleerd heeft, maar ja, een 15 jarige in zijn been schieten...
Tammy_ schreef:op eerste gezicht zou ik het goed gevonden hebben, moest 'ie maar niet stelen.
Nu ik lees dat het om een 15 jarige jongen gaat, denk ik er toch iets anders over. natuurlijk mag hij niet stelen, en denk ook wel dat hij het nu afgeleerd heeft, maar ja, een 15 jarige in zijn been schieten...
Lieke schreef:Ach, je hoort het nu vanuit de krant, dat is zelden het hele verhaal. Ik vind het wel belangrijk dat we in een rechtstaat ook de daden van de politie ter discussie mogen stellen en deze ook berecht kunnen worden.
Ze is nog niet veroordeeld, laat eerst de rechter maar uitspraak doen. Handelen van een agent is niet altijd gerechtvaardigd, ook niet als ze een inbreker neerschiet. Ik zeg niet dat ze veroordeeld moet worden, maar ik vind het wel goed dat een rechter er naar kijkt.
Silvia schreef:Helemaal mee eens! Dat bedoel ik ook met mijn zin in de laatste alinea over agenten die misbruik maken van hun machtspositie.
Adil18 schreef:Silvia schreef:Helemaal mee eens! Dat bedoel ik ook met mijn zin in de laatste alinea over agenten die misbruik maken van hun machtspositie.
Misbruiken maken van je machtspositie? Er rennen twee bewapende mannen op je af! Had ik de een wapen op dat moment dan had ik ook geschoten, bevoegdheid/macht of niet....! Machtspositie, kom op, agenten gaan elke dag (soms met gevaar voor eigen leven) de straat op om Nederland een stukkie veiliger te maken, maar als 't puntje bij het paaltje komt kunnen ze zich beter zelf af laten schieten, andersom zou je toch al eens kunnen vermoeden dat de agenten misbruik maken van hun machtspositie....