Meisje krijgt werkstraf voor verzonnen verkrachting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Meisje krijgt werkstraf voor verzonnen verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:52

Citaat:
Door: Novum, Vernieuwd: 25-10-2010
Meisje krijgt werkstraf voor verkrachtingsleugen

(Novum) - Een 17-jarig meisje uit Maasdijk moet zestig uur werkstraf uitvoeren omdat ze haar ex-vriend valselijk heeft beschuldigd van verkrachting. Tegen het meisje was een voorwaardelijke celstraf van dertig uur geëist.

Het meisje beschuldigde haar ex-vriend vorig jaar onder ede van verkrachting en zei dat ze hierdoor zwanger was geworden. Ze verklaarde dat zij daarvoor nooit seks met haar vriend had gehad en dat hij haar GHB of een andere drug moet hebben toegediend, om haar daarna te verkrachten. Het meisje is inmiddels moeder.

De politie deed uitgebreid onderzoek naar de beschuldiging, maar kon geen enkel bewijs vinden. Op 19 april heeft het meisje bekend dat ze had gelogen. Vervolgens besloot het Openbaar Ministerie in Den Haag om haar te vervolgen. De Haagse rechtbank verklaarde haar donderdag schuldig aan meineed, meldt het OM.

Door de verklaring van de verdachte is haar ex-vriend vorig jaar ten onrechte aangehouden. Hij zat vier dagen in voorlopige hechtenis.

bron

Jeetje dat is toch niet normaal := dat ze het kind nog mag houden..

millennium

Re: Meisje krijgt werkstraf voor verzonnen verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:55

Oef, dat is heftig zeg. Tjeumpie, zwaar banketstaaf voor het ex-vriendje ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:56

En terecht..... haar ex zijn leven is er behoorlijk door beschadigd......

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:56

Ik hoorde het net op de radio. Ik kan er echt niet bij dat mensen zulke dingen verzinnen :x

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:57

60 uur werkstraf vind ik persoonlijk nog veel te weinig!
Moet je nadenken wat ze die jongen en zijn familie heeft aangedaan.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:00

Ik vind ook dat de straf zwaarder had gekund, maar aan de andere kant moet er ook gewoon goed naar dit meisje gekeken worden. Waarom verzint ze zoiets, dan moet het wel heel erg geweest zijn met de angst voor haar ouders om zoiets te verzinnen om te verbloemen dat je stom bent geweest. Of een ondoordachte actie? Dan heeft ze hier waarschijnlijk wel van geleerd. Dat ze het kind niet zou mogen houden zie ik niet zo; dan is de baby ook nog de dupe, dat lijkt me sneu.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 25-10-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:01

Zo erg.. ook vreselijk voor mensen die dit wel hebben meegemaakt dat zo'n meisje er even over liegt!
De naam van die ex is wel besmet nu zeg.. echt wel dat dit hem zn hele leven blijft achtervolgen denk ik.
Vreselijk om van verkrachting te zijn beschuldigd maar gelukkig is de waarheid boven tafel gekomen.
Logisch dat ze gestraft wordt.. dit kan echt niet.. hoe komt ze er op.. was ze soms bang om aan dr ouders te vertellen dat zij wel degelijk verantwoordelijk was dat ze zwanger was :P.
Echt niet normaal dit..

Fijn trouwens: die jongen zal vast nog met haar moeten omgaan zn verdere leven omdat hij de vader van t kindje straks is...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:06

Of hij mag niet meer bij de baby in de buurt komen vanwege de beschuldiging..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:09

wat bezielt zo een persoon he? en ik vind dat ze het kind zelf niet kan opvoeden, dan geeft ze straks nog die rariteiten door ook :7

ik vind dat vader een omgangsregeling moet krijgen
hij heeft er tenslotte niet om gevraagd om alle ellende

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:12

Winddancer schreef:
60 uur werkstraf vind ik persoonlijk nog veel te weinig!
Moet je nadenken wat ze die jongen en zijn familie heeft aangedaan.....

ik vind het erger voor echte slachtoffers van verkrachting die zullen na alle ellende ook nog eens meer moeten bewijzen dat ze daadwerkelijk verkracht zijn.....

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:59

Ik vind het verschrikkelijk voor die jongen om vals beschuldigd te worden van verkrachting. Moet je je voorstellen wat het is om 4 dagen in de cel te zitten, wetende dat je onschuldig bent maar dit niet kan bewijzen omdat zoiets niet te bewijzen valt, tenzij degene die je beschuldigt dit eerlijk opbiecht.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:51

janesmith schreef:
Ik vind het verschrikkelijk voor die jongen om vals beschuldigd te worden van verkrachting. Moet je je voorstellen wat het is om 4 dagen in de cel te zitten, wetende dat je onschuldig bent maar dit niet kan bewijzen omdat zoiets niet te bewijzen valt, tenzij degene die je beschuldigt dit eerlijk opbiecht.

Da moet je je eens voorstellen wat en hoe het is als je verkracht bent en door dit soort mensen wordt het jou als slachtoffer moeilijker gemaakt omdat de geloofwaardigheid door leugens zakt bij een aangifte....

Van mij mogen ze dit soort valse aangiftes icm meineed harder straffen dan een dader van verkrachting gestraft zou worden..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:40

Dat meisje is minderjarig dus zware straffen zijn helemaal niet mogelijk volgens de Nederlandse wet. Alleen in het geval van halsmisdrijven is een uitzondering mogelijk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:01

janesmith schreef:
Dat meisje is minderjarig dus zware straffen zijn helemaal niet mogelijk volgens de Nederlandse wet. Alleen in het geval van halsmisdrijven is een uitzondering mogelijk.

ik schrijf ook:
Citaat:
Van mij mogen ze dit soort valse aangiftes icm meineed harder straffen dan een dader van verkrachting gestraft zou worden..

kunnen ze zo aanpassen in een wet, mischien dat dat mensen weerhoudt valse aangiftes te doen, en al helemaal voor zoiets..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:05

is ook erg kwalijke zaak als mensen daarover liegen

leven van zowel de vader als kind zouden levens lang beschadigd raken
en mensen die et wel echt hebben meegemaakt ..
worden als ze pech hebben niet meer geloofd

neh vind de straf wel correct :Y) 8-)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:10

Het gebeurt vaker dan je denkt... Je bent als meisje vaak geloofwaardiger in dat soort zaken dan jongen.
Het zal je moeder maar zijn :\

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:16

Imo een veel te lichte straf, volgens de leeuwarder courant nog voorwaardelijk ook.
Iemand van een dergelijk iets beschuldigen, onder ede nog wel is zeer ernstig.
Een jonge vrouw hier in het dorp heeft voor een soortgelijk misdrijf een gevangenisstraf uitgezeten, als ik me goed herinner iets van negen maanden.
Edit, zie nu dat ze minderjarig was, geluk gehad dus .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:24

Idd. Je kunt met zulke beschuldigingen iemands leven kapot maken, want er zijn er nog altijd heel veel die denken: waar rook is, is vuur..... alleen al hoe de vermeende dader wordt behandeld in de maatschappij is een regelrechte hel, zo iemand wordt het leven letterlijk tot een hel gemaakt. En iemands leven zo kapot maken, mag van mij heel zwaar bestraft worden. De schade is net zo groot als bij een verkrachting, maar een slechtoffer van een verkrachting krijgt steun en troost, een slachtoffer van zulke beschuldigingen kan echt niet op troost en steun rekenen....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:04

Alane schreef:
janesmith schreef:

Dan moet je je eens voorstellen wat en hoe het is als je verkracht bent en door dit soort mensen wordt het jou als slachtoffer moeilijker gemaakt omdat de geloofwaardigheid door leugens zakt bij een aangifte....

Hier ben ik het helemaal mee eens. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:58

Yamcha schreef:

Terecht?? het is echt belachelijk weinig!
Ze heeft het leven van die kerel kapot gemaakt met haar leugens en krijgt alleen dit "strafje".... Onbegrijpelijk.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:00

Hoe verzin je zoiets?
het is erg genoeg als het iemand gebeurd.
hoop dat ze een keer egt verkracht word. dan zal ze nooit meer zn leugen de wereld in brengen ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:08

dit las ik ook nog op internet.
hij kan daar tog niet meer normaal over straat lopen zonder dat iedereen hem aan staart.

Citaat:
''De Maasdijkse hield lange tijd vol en organiseerde zelfs samen met haar ouders een bijeenkomst om dit verhaal aan haar vriendinnen en aan de moeders van haar vriendinnen te vertellen. Hierdoor was de ex-vriend al in de beeldvorming veroordeeld. ''

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:27

_helga_ schreef:
Hoe verzin je zoiets?
het is erg genoeg als het iemand gebeurd.
hoop dat ze een keer egt verkracht word. dan zal ze nooit meer zn leugen de wereld in brengen ;)

Dat vind ik nogal raar om te roepen....
En vind het nogal wat om zo maar beschuldigingen richting het meisje te gaan roepen.. Het is vreselijk wat ze gedaan heeft, en absoluut vreselijk voor die jongen.
Maar ik ben vooral erg niewschierig naar wat het meisje zover gebracht heeft dat ze deze leugen bedacht heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:15

Goof schreef:
Yamcha schreef:

Terecht?? het is echt belachelijk weinig!
Ze heeft het leven van die kerel kapot gemaakt met haar leugens en krijgt alleen dit "strafje".... Onbegrijpelijk.

Wees blij dat ze straf krijgt, zo vaak gebeurt dat niet in NL.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:23

echt straf krijgt ze niet. Uit andere bronnen op internet heb ik begrepen dat het om een voorwaardelijke straf gaat. Dus eigenlijk gebeurt er nu dus helemaal niks.