Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Ik snap dat dit inderdaad een beetje overbodig lijkt. Maar ik vind wel dat erop gelet zou moeten worden. In die zin dat we eens zouden moeten kijken waarom er minder vrouwen bij zijn. Is dat omdat er geen vrouwen zijn met die ambitie of loopt er ergens anders iets spaak. Dat vrouwen minder geschikt zijn voor de politiek of minder goed analytisch kunnen nadenken vind ik echt onzin. Meisjes/vrouwen doen het bijvoorbeeld over het algemeen beter op school en op het hoger onderwijs. Ik denk niet dat vrouwen minder geschikt zijn dan mannen. Het blijft alleen misschien een mannenwereldje. En dat zou dan, mijn inziens, moeten veranderen.
Krips schreef:Ik snap dat dit inderdaad een beetje overbodig lijkt. Maar ik vind wel dat erop gelet zou moeten worden. In die zin dat we eens zouden moeten kijken waarom er minder vrouwen bij zijn. Is dat omdat er geen vrouwen zijn met die ambitie of loopt er ergens anders iets spaak. Dat vrouwen minder geschikt zijn voor de politiek of minder goed analytisch kunnen nadenken vind ik echt onzin. Meisjes/vrouwen doen het bijvoorbeeld over het algemeen beter op school en op het hoger onderwijs. Ik denk niet dat vrouwen minder geschikt zijn dan mannen. Het blijft alleen misschien een mannenwereldje. En dat zou dan, mijn inziens, moeten veranderen.
Electra63 schreef:Krips schreef:Ik snap dat dit inderdaad een beetje overbodig lijkt. Maar ik vind wel dat erop gelet zou moeten worden. In die zin dat we eens zouden moeten kijken waarom er minder vrouwen bij zijn. Is dat omdat er geen vrouwen zijn met die ambitie of loopt er ergens anders iets spaak. Dat vrouwen minder geschikt zijn voor de politiek of minder goed analytisch kunnen nadenken vind ik echt onzin. Meisjes/vrouwen doen het bijvoorbeeld over het algemeen beter op school en op het hoger onderwijs. Ik denk niet dat vrouwen minder geschikt zijn dan mannen. Het blijft alleen misschien een mannenwereldje. En dat zou dan, mijn inziens, moeten veranderen.
Hier ben ik het mee eens.
En wat mij verder opvalt, dat er wel een aantal oude heren bij zijn.
Dus weinig vernieuwing.
Duke schreef:Mannen zijn nu eenmaal meer geschikt voor leidinggevende functies. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar wat al eerder gezegd is: vrouwen zijn toch emotioneler en minder goed in analytisch denken. Ze hebben wat minder overwicht. Uiteraard blijven er uitzonderingen (blijf het even herhalen). Nee, er zijn gewoon functies waar een vrouw over het algemeen beter in scoort en functies waar een man beter in is. Face it, deal with it.
Gooya schreef:(ik weet het, ik overdrijf nu een beetje, want ik ben er 100% voorstander van dat mannen/vrouwen gelijke rechten/plichten etc hebben, maar soms wordt ik er zo moe van..... vandaag dus ook....)