Meer paardensport in de media!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Meer paardensport in de media!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:13

Tijd voor actie!
Ik kan me er soms erg druk over maken.. voetbal, wielrennen, darten.. het wordt op internet en op tv in diverse rubrieken breed uitgemeten. En dat terwijl we in die sporten niet altijd bovenin eindigen... Ander leuk voorbeeld; Van Barneveld wint een aantal keren de wereldtitel en steevast wordt er jaarlijks iedere avond op tv darten uitgezonden. En zo kun je nog wel doorgaan met de voorbeelden.

Nederland draait in de paardensport al jaren mee in de wereldtop waarbij titels en medailles vaker wel als niet worden geoogst. Wat hebben we tot nu toe in de media gezien of gehoord van Olympische spelen?, EK? .. ja als er bij de Olympische Spelen weer eens goud wordt gehaald dan wordt dat wel gemeld maar de rest?

En nu, de WEG Kentucky.. waar het vrij reëel is te denken dat Nederland weer met wat titels naar huis zal komen. Als je al iets op tv wilt zien moet je hiervoor naar de Duitser, het internet of misschien zelfs naar Eurosport. Als we geluk hebben wordt er zelfs iets gemeld bij Studio Sport in de samenvatting.
Ik ben vandaag begonnen met een mailtje naar NU met de vraag of ze hier geen aandacht aan kunnen besteden.

Hoe meer druk hoe beter... dus.. als er mede-bokkers zijn die hieraan mee willen doen? Een klein media-offensief zeg maar.. wie denkt er mee? Wie helpt met het sturen van mailtjes naar de diverse media? Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Tafje

bobolien

Re: Meer paardensport in de media!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:15

ben ik het helemaal mee eens is er een keer paarden sport op tv bij de nos is het maar voor 10 minuten

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:17

Ik ben het wel met je eens ;) Op hoog niveau vormt Nederland de top, dit is overal op tv te vinden, behalve, juist; in Nederland.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:29

ik doe mee word er scheitziek van al dat darten wielrenner en voetbal en het de meeste fan's zijn mannen dus de vrouwen worden weer eens achtergesteld!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:32

ik doe zeker mee ;-)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:46

Kijk, alle beetjes helpen ;-) En ja, ook ik wordt Sch..tziek van al dat voetbal :-)
Iemand ideeën, adressen of e-mailadressen waar we een lijstje van kunnen maken zodat we afzonderlijk de media kunnen bestoken met onze "eisen" ??

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:47

Maar de media zend gewoon uit waar animo voor is. Er zijn blijkbaar veel meer mensen die naar wielrennen kijken of naar voetbal. Het draagvlak voor de paardensport is gewoon niet groot genoeg om hele wedstrijden uit te zenden. Eurosport zendt toch vaak uit?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:52

animo?
pardon als elke bokker nou eens een bericht gaat sturen?
tuurlijk is er genoeg animo!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 13:18

Kijk dat is nog eens actie... volgend probleem.. hoe krijgen we alle bokkers gemobiliseerd??
Verder heb ik eens wat gegoogled en heb wat adressen gevonden waar we een reactie naar toe kunnen sturen:

Nou bokkers; klik aan en start met de campagne:

Petitie op internet: http://www.ipetitions.com/petition/paardensportindemedia/

TV:

RTL (geen van Barneveld maar paardensport!): http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/publieksvoorlichting/faq_new/home/
NOS (studio sport!): e-mail naar publieksreacties@nos.nl geef als onderwerp "televisie - reactie via nos.nl"
Publiekeomroep.nl: http://www.publiekeomroep.nl/contact
SBS (geen van Barneveld maar paardensport!)http://www.sbs.nl/publieksinfo/sbs-6/faq-sbs-6/algemeen-sbs-6#stel-uw-vraag onderaan pag. invulform.

Internet:
Nu.nl: email naar redactie@nu.nl
Laatst bijgewerkt door Tafje op 24-09-10 13:45, in het totaal 6 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:23

Mooi initiatief, maar er is al zeker 3 keer een bokt-hype geweest dat iedereen spontaan mailtjes naar de nos ging sturen, inclusief petities en handtekeningenacties, en het heeft nog nooit geholpen helaas. Ze geven altijd hetzelfde antwoord en verder krijg je geen reactie :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:26

Van mij hoeft er niet meer paardensport op tv. Kijk het toch niet.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 13:35

@Cayenne: de aanhouder wint.. we blijven ze gewoon gek maken!!

@Furious: en zijn veel mensen die wél tv kijken en er ook paardensport op willen zien.. ben jij niet geïnteresseerd dan in de WK??

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:40

Ik denk dat we dan gewoon even een standaart mail moeten opstellen die iedereen kan kopieren en dan daar eigen naam onder zetten? Net zoiets als wat met petities gebeurt enzo..

Is dat een idee?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:42

Nee eigenlijk niet :o
Laatste keer dat ik heb gekeken was OS.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 13:48

@furious; dan is dit topic dus verder niet interessant voor jou.. Aangezien je toch geen tv kijkt kun je misschien toch wel je stem gebruiken om anderen te helpen..

@Winnietje3; goed plan.. verder heb ik in mijn bericht hierboven een digitale petitie aangemaakt die getekend kan worden (invullen en klikken). Wie ideeën voor de standaardmail?

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:09

ik word nu echt gek van dat biljarten op eurosport :I
zooo saai.
en nooit eventing, alleen dressuur, en iets minder springen...
dat is ook leuk hoor, maar meer is altijd welkom (:

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:26

Als er iemand voor stemt ben ik dat wel!

Ik 'droom' al tijden (en dat met mijn leeftijd) over een heel eigen paardenzender.
Waar wedstrijden, clinics, advertenties en reclames, en nog veel meer op te zien is.
Ik weet dat dit welliswaar een droom blijft maar het lijkt me super en ik kan het echt helemaal voor me zien.

Maar om maar even uit mijn droom te stappen ik ben voor en ik vind dat we het moeten proberen bij die opgenoemde zenders.
En als hun dat niet willen is er dan geen ander wat kleinere zender die misschien interesse heeft?
Ik ben bereid om mee te helpen waarbij nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:29

Er wordt op tv uitgezonden wat de Nederlander wil zien. En blijkbaar is dat dus geen paardensport. Ik vond het ook jammer dat er zo weinig van het WK hockey uit werd gezonden, terwijl de dames daar toch heel netjes gepresteerd hebben en ze nog titel verdediger waren ook. En ze dus absoluut de top zijn in die sport! Maar de rest van Nederland zat er blijkbaar niet op te wachten, dus dan maar weer voetballen of wielrennen. ;) Heel jammer, maar goed. Je moet zoveel mogelijk kijkers trekken hè en die trek je dus gewoon niet met paardensport.. En dan kan je wel zeggen; Er zijn er veel die het wel willen zien! Ja, maar alsnog niet genoeg dus.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:43

dat is niet helemaal waar rebeccaa de pfaffs hebben ook heel veel fan's en er word heel veel heen en weer gemaild met rtl maar schiet ook niet op.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:49

Komt dat niet omdat voetballen etc. meer van te voren laat weten wat voor wedstrijd er aan komt?
En hebben ze al is geprobeert de paardensport wat meer in de media te zetten?
Ik kijk er meestal overheen omdat ik niet eens weet dat het op is en als ik het zie weet ik niet echt waar wat en hoe wegens onduidelijkheid.
En wat natuurlijk wel zo is, voetballen is voetballen maar paardrijden heeft verschillende takken en de een kijkt dressuur en ander springen.
Terwijl de ander liever eventing ziet en de ander een endurancewedstrijd leuk zou vinden om te volgen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:56

Zou er als het op tv onmogelijk is meer paardensport uit te zenden, animo zijn voor een site met programma's films etc over paarden?
Dus net als televisie maar dan op internet.
Even zonder te denken of dat realistisch is omdat er ook mensen moeten zijn die filmen. en er moet geld binnenkomen wat bv kan door een lidmaatschap op de zender via internet?
Gewoon even een idee hoor..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 20:29

Paarden (sport en films) zijn gewoon een ondergeschoven kindje.. misschien is de sport niet mannelijk genoeg zoals voetbal. De springruiters en Edward & Hans Peter zouden dus wat meer aan PR mogen doen ;-)

Dat er alleen wordt uitgezonden wat Nederland wil zien is dus ook niet waar.. wij willen paardensport en het komt gewoon niet. Geen wonder dat Anky vorig jaar het sportgala boycotte.. En een eigen zender voor paarden? Dat zie ik helaas nooit gebeurren.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:39

Ben het er helemaal mee eens. Helaas heeft mailen of zoiets weinig nut. Heb ik ooit al eens gedaan en je krijgt dan ook netjes een mail terug. Alleen met zo'n dooddoener als tekst; "helaas hebben wij bij klantenonderzoek vernomen dat er weinig animo is voor het uitzenden van paardensport ".
Dus ben bang dat het dan als nel ophoudt.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 20:56

Bij wie hebben ze dat klantenonderzoek dan gedaan.. bij de voetbalclub?
Ik weet dat er meer initiatieven zijn geweest, maar als je niets van je laat horen gebeurt er ook niets..
Als het niet aan actiegroepen had gelegen hadden vrouwen nu nog geen stemrecht gehad.. toch?

Heeft er iemand contacten bij Endemol :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:31

Tafje schreef:
Bij wie hebben ze dat klantenonderzoek dan gedaan.. bij de voetbalclub?
Ik weet dat er meer initiatieven zijn geweest, maar als je niets van je laat horen gebeurt er ook niets..
Als het niet aan actiegroepen had gelegen hadden vrouwen nu nog geen stemrecht gehad.. toch?

Heeft er iemand contacten bij Endemol :D

Whaha, waarschijnlijk wel! _O-

Helaas heb ik geen contacten bij Endemol..