Citaat:Onvoldoende handen aan het bed is een bekend probleem in de zorg. Tijdens de zomerperiode gaat het vooral mis. Zeker in verpleeg- en verzorgingshuizen blijkt de nood hoog. Beroepsorganisatie NU'91 en EenVandaag deden een oproep om eventuele misstanden te melden. Het resultaat, een stroom van klachten.
http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/362 ... in_de_zorg
Toevallig betrof het een bewoner uit het verpleeghuis waar ik werk. Ik werk niet op die afdeling, maar ik ken de bewuste bewoner wel. Ik ken ook haar geschiedenis en haar medische achtergrond. Vanuit daar kan ik vertellen dat er veel dingen in een ander daglicht zijn gesteld dan dat ze werkelijk zijn.
Ik kan om dit soort publiciteit zo boos worden!
Mijn collega's en ik doen onze stinkende best om zo goed mogenlijk aan de wensen van de bewoners te voldoen. Dan is het vervelend om zo'n nieuwsitem te zien waarin je werk negatief afgeschilderd wordt.
Veel dingen van wat zij zegt kan ontkrachtigd worden. Tuurlijk zijn er dingen waar zij echt helemaal gelijk in heeft. Maar 1 vandaag heeft alleen haar verhaal uitgelicht en geen research gedaan naar haar achtergrond of in het huis zelf. Onze zorgmanager werd voor het blok gezet. Zonder enige voorbereiding een cameraploeg op zijn snufferd.
Het is overal bekend dat er personeels tekort is in de zorg. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Maar daarbij hou je de bewoner in het oog. Die leeft daar, en daar moet je voor zorgen. Denk dat er door deze publiciteit niet veel mensen gemotiveerd zijn om te gaan werken in de zorg..
Tsja. De zorg blijft een heikel punt.
Ik werk er met veel liefde en plezier en ik ken ook genoeg "succes-verhalen"! Van zowel familie die tevreden zijn als bewoners! De zorg is niet het vakgebied waar je gaat werken voor de centen. Als je in de zorg werkt, doe je dat omdat je graag met mensen werkt en omdat je ze de beste zorg wil kunnen bieden die voor handen is. Dus mensen die in de zorg werken, laten echt geen mensen in de "poep" zitten of lopen de kantjes erbij af.. Als dat wel zo mocht zijn, is dat een uitzondering, en heb je geen geweten of gevoel..
Tuurlijk het kan altijd beter. Maar iedereen leert en blijft leren van elkaar.
Het punt van volledig perfecte zorg zal pas zijn als je 1 op 1 staat. En dan moet je naar een privé-huis.
Er zijn vast bokkers die ook in de zorg werken. Hebben jullie ook dit item gezien? Wat vinden jullie ervan..