Homobos?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poppetjes_

Homobos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:06

Ik las vandaag in de krant dat er hier, in Rotterdam, een homobos komt. Dit wil zeggen dat er in het Kralingse bos plekken komen waar homo's gewoon lekker hun gang kunnen gaan en zelfs in het openbaar mogen vrijen.
Nu vind ik het aan de ene kant goed dat er 'plekken voor homo's' gemaakt worden, maar ik vind toch dat er iets niet klopt.

1. Hetero's mogen niet vrijen in het openbaar, doe je dit wel en word je betrapt door de politie, heb je een boete.
Waarom mogen homoseksuelen het dan wel, moeten de heteroseksuelen dan niet ook een plek krijgen waar zij in het openbaar mogen vrijen?

2. Nu weten 'homohaters' gelijk waar ze hun slachtoffers kunnen vinden, lijkt me ook niet erg verstandig.

Dan stond er ook nog in de krant dat de plekken met bordjes aangegeven zullen worden zodat je als grootouders weet, dat je een ander pad moet zoeken om te wandelen met je kleinkinderen..
Sorry maar ik vind het toch echt te ver gaan dit.

Wat vinden jullie hier nou van?

Een filmpje van RTV Rijnmond erover:
http://www.youtube.com/watch?v=2IO0lp87k8k

ROTTERDAM - Het Kralingse Bos in Rotterdam krijgt homopaaltjes. De markeringen moeten aangeven waar zich de homo-ontmoetingsplek in het bos bevindt.

© AFP
De paaltjes zijn duidelijk herkenbaar door een bordje met twee paar voetjes erop en de kleuren van de regenboog, een internationaal symbool van de homogemeenschap.

Dat heeft bestuurder Robin de Roon van de Rotterdamse deelgemeente Kralingen-Crooswijk vrijdag gemeld.
''De paaltjes scheppen duidelijkheid voor zowel de bezoekers van de plek als mensen die daar liever niet komen'', stelt De Roon.

Alleen binnen dat gebied, in het noordoosten van het bos, wordt seks tussen homoseksuelen getolereerd. ''Wie buiten de paaltjes wordt betrapt, krijgt voortaan een boete'', beklemtoont de bestuurder.

Afvalbakken
De Roon kan niet zeggen hoe groot het seksgebied exact is. Ook weet hij niet of Rotterdam de eerste gemeente is die 'homopaaltjes' plaatst. ''Maar ik heb er nog nooit eerder van gehoord.''
Behalve de paaltjes komen er in de homozone ook extra afvalbakken voor condooms te staan.

www.nu.nl
Laatst bijgewerkt door Poppetjes_ op 19-08-10 20:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Juangi

Re: Homobos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:08

Ach, ik vind het onzin... Homo of hetero, zoek gewoon een kamer... Je ziet het dan misschien niet, maar zal het zeker wel horen ;) Enne, waarom mogen homo's dit wil en hetero's niet?

Het is geen homobos, gewoon een neu kbos.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:10

Door die bosjes krijg je prostitutie en dat mag dan weer niet.. en hoe gaan ze dat controleren..? haha ik vind t echt stom.. wat n onzin!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:12

Inderdaad de omgekeerde wereld...als hetero loop je de kans op een fikse bekeuring bij sex in het openbaar. En terecht.
Klinkt ook als onhoudbaar; discriminatie.
(of zou je het als hetero-stel óók in het homobos mogen doen?)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:13

ik vind het jammer voor jou, maar ik ben heel blij dat het niet bij mij in de buurt is, ik zou hier echt heel erg tegen protesteren. ik heb absoluut niks tegen homoliefde, maar wel tegen seks in het openbaar, want dat is illegaal. dus ook voor homoparen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:13

Ik zit dit met verbazing te lezen, seks in het openbaar? Legaal? Waar gaat het heen met deze wereld... Houd die lülletjes maar lekker binnen je eigen muren. :n

En dat het dan speciaal voor homo's is vind ik al helemaal belachelijk, die kunnen elkaar toch ook gewoon in de kroeg ontmoeten of in COC en dan samen naar huis gaan? Net zoals ieder ander...
In feite is het zelfs discriminerend tegenover heteroseksuelen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:14

beantsje schreef:
Inderdaad de omgekeerde wereld...als hetero loop je de kans op een fikse bekeuring bij sex in het openbaar. En terecht.
Klinkt ook als onhoudbaar; discriminatie.
(of zou je het als hetero-stel óók in het homobos mogen doen?)

ik zou bijna een stel heteroparen oproepen om daar ook seks te hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:14

Tja, en dan vinden mensen het gek dat ik niet dood gevonden wil worden in Rotterdam.... Het Vroesenpark is ook zo'n drama!

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:16

Zwerfkei schreef:
Door die bosjes krijg je prostitutie en dat mag dan weer niet.. en hoe gaan ze dat controleren..? haha ik vind t echt stom.. wat n onzin!!

Ja dat is er inderdaad ook al. Dus ze stimuleren het nu eigenlijk, heb ik het idee.

abeltje_xx schreef:
ik zou bijna een stel heteroparen oproepen om daar ook seks te hebben.

Ja, hetero's zijn ook welkom in het homobos.. maar welke hetero wil daar nou seks hebben of uberhaupt rondlopen? Ik niet..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:16

Dat dat anno 2010 nog nodig is. Ik begrijp dat niet. Net wat al gezegd is, er zijn zoveel mogelijkheden om elkaar te ontmoeten enzovoort. Waarom moet dat in een park?
Dus nee, ik snap dat ook niet zo goed.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:18

En het is eigenlijk zelfs discriminatie.. homo's wel maar hetero's niet?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:19

nee ik vind het dan ook absurd dat oma's en opa's met hun kleinkinderen worden gesommeerd om dan maar ergens anders te gaan wandelen
"sorry mevrouw, maar deze homo's willen graag ongestoord seks hebben hier, kunt u alstublieft ergens anders heen gaan het is nogal vervelend om zo begluurd te worden als je bezig bent"

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:20

Ik vind het opzoeken van problemen.

Je geeft het zelf al aan: homo's mogen wel, hetero's niet= dus discriminatie. Maar of het nou wat is, met je kont in de brandnetels...
Het gebied wordt met borden aangegeven; geen camera's? apart, geen gevarenzone in Rotterdam zonder, maar hier wel?
Klinkt als vragen om problemen...
Kost weer klauwenvol geld ook natuurlijk; straks helemaal met slachtofferhulp, politie en noem maar op.
Doemdenken? nee, ben een Rotterdammer. ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:21

Ja hier hebben ze ook een homobos...
Zie er vaak autos staan enzo, vind het vies
Doe het lekker in huis ofso

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:29

openbare seks is toch gewoon illegaal of ben ik nou gek
dat mag toch gewoon niet, ik ivnd het raar dat er dan gewoon wetten opzij worden gezet voor het vermaak van een bevolkingsgroep.
ik mag toch ook niet overal met m'n paard doorheen rijden omdat ik dat zo leuk vind?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:31

misschien slecht voorbeeld maar ik ben heel erg pissed. wij hebben hier in de buurt een parkeerplaatsje. toevallig vlakbij de boerderij van mijn verzorgpaard. niks aan de hand, ik kan ze wel aan, maar het 7 jarige dochtertje daar... ik vind dat een enge gedachte. zeker swinters als het vroeg donker wordt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:32

hihi een soort smulbos voor homo's. Kunnen ze gelijk wat condoomautomaten plaatsen en wat ligbanken? Moet niet gekker worden hier.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:46

Wij hebben vlakbij stal echt al jaaaaaaren een 'homogedoogzone', vlak achter een parkeerplaats aan de snelweg. Als je om de gebruikte condooms in het bos heen kunt kijken, heb je er weinig last van :')

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:57

en dat vieze wc papier dan blue-eyes
en de hutjes van takken

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:01

oh hier in amersfoort is er ook zo'n bos hoor, heb er de meest ranzige dingen, gezien, maar ach, ik heb er niet zo'n last van, misschien anderen wel, maar ik snap je punt wel, waarom dan niet voor hetero's? :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:02

Feitelijk zijn die homo's in het bos vaak getrouwde mannen. Moet je maar eens opletten hoeveel auto's op die parkeerplaatsen kinderzitjes achterin hebben. En die echtgenote's zich maar afvragen hoe ze nu iedere keer aan die schimmelinfectie komen :r

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:06

Het is iets wat al jaren gebeurd en waar de autoriteiten weinig tot niks tegen kunnen doen. Ik snap dan wel dat een gemeente besluit om het maar te gedogen en er speciale plekken voor aanwijst. Zo is het voor iedereen duidelijk wat daar gebeurd en mensen die er niks mee te maken willen hebben krijgen zo de kans om het te ontwijken. Bovendien komen er nu dus ook vuilnisbakken waardoor de overlast van viezigheid in elk geval minder wordt.
"If you can't beat them, join them."

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:14

Ik ben absoluut geen voorstander van geklef of sex in het openbaar, laat dat duidelijk zijn.

Het feit blijft echter dat homoseksualiteit nog lang niet in alle lagen van de bevolking geaccepteerd wordt. Door het gebrek aan sociale acceptatie zijn er veel homo mannen die getrouwd zijn met een vrouw en kinderen hebben en daarnaast een dubbelleven lijden door vluchtige homo-sex op parkeerplaatsen en recreatiegebieden te beleven. Je zou voor de gein de auto's met kinderstoeltjes eens moeten tellen op zo'n plaats. Natuurlijk is dit niet legaal, maar het bestaat en dat is een gegeven waar we niet omheen kunnen.
Niets is vervelender dan wanneer je met je kind of kleinkind aan het recreëren bent en daar een stel sexende mensen tegen komt. Dan kan je beter het bestaan reguleren door een gedoogplaats aan te wijzen (net als een tippelzone of een afwerkplek)zodat duidelijk is dat je daar met kinderen beter niet kan komen. Op overige plaatsen moet je dan streng handhaven, eventueel camera's plaatsen.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:18

Yekkes...Seks in de bosjes...Stjah, dat doet een mens bij zijn volle verstand toch niet...Bij ons zie je ook wel auto's op het zandpad staan met een lampje aan. Lijkt me toch niet lekker liggen....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:21

Toen ik het hoorde dacht ik ook :roll:
Wie maakt hier nou onderscheid.. we moeten toch juist als gelijken leven.. Wat doen we.. juist..

wat een bullshit