Man vergiftigt zwangere vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Man vergiftigt zwangere vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 14:47

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7433 ... buitenland

Een jaar cel voor vergiftigen zwangere vrouw

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag een jaar celstraf opgelegd aan de 32-jarige K.D. die een zwangere vrouw vergiftigde. De Belg die in Nederland een tandartsopleiding volgt, diende het slachtoffer zonder toestemming medicijnen toe waardoor zij een miskraam kreeg. Het Openbaar Ministerie (OM) had twee jaar cel geëist.
De man wilde niet dat het slachtoffer, met wie hij een paar keer het bed had gedeeld, zijn kind zou krijgen. Hij maalde in oktober 2008 een aantal pillen met de werkzame stof misoprostol door haar eten nadat zij hadden gesproken over de zwangerschap. Diezelfde avond kreeg de vrouw buikkrampen en een bloeding en verloor zij haar op dat moment ongeveer zeven weken oude foetus.

Jeetje, moet toch niet gekker worden. Je zou bijna bang worden als je zo'n verhaal leest.
Die man moet wel erg opgezien hebben tegen het vaderschap, misschien financieel ofzo??

PineApple

Re: Man vergiftigt zwangere vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:49

Die man moet het echt niet gewild hebben :oo maar dit is toch niet de manier om dat voor elkaar te krijgen...
dit is echt erg... arme vrouw

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:52

Ik kan me voorstellen dat je misschien heel erg op ziet tegen het vaderschap, maar dit gaat echt veel te ver.
Typisch een gevalletje van iemand die zich niet in kan leven in iemand anders z'n gevoelens.
Ik noem het eigenlijk ziek...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:53

Jeetje wat bizar... heel triest idd voor die vrouw. Hoe kom je er op om zo iets te doen?

Aan de andere kant vind ik de mening van een man altijd wel een discussiepunt in dit soort situaties. Stel dat de vrouw zei dat ze anticonceptie gebruikte maar dat eigenlijk niet deed en deze man geen kinderen wil, dan heeft hij het maar gewoon te slikken... een vrouw neemt altijd de definitieve beslissing in dit soort situaties.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:58

Ik denk dat de man al een vrouw had ofzo, en niet wilde dat dit uit zou komen. Financieel zou inderdaad ook goed kunnen. Hoe dan ook, deze vent is knettergek. Goed dat hij een jaar de cel in gaat, hoewel er van mij gerust nog een aantal jaar erbij mogen komen. Arme vrouw..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:57

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:49

Geen condoom gebruiken en er dan maar vanuit gaan dat zij wel een morning after pil gebruikt... hoe naïef...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:48

En dat dan ook nog een paar keer verwachten, en dat is tandARTS.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:51

Nee - dat studeert voor tandarts. Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de bevriende arts af gaat lopen die de pillen verstrekt heeft.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:05

Yessy schreef:
Geen condoom gebruiken en er dan maar vanuit gaan dat zij wel een morning after pil gebruikt... hoe naïef...

Zoals ik het lees gaf zij zelf aan de morning after pil te gebruiken? EDIT: ik zit het nog eens te lezen maar eigenlijk blijkt beiden niet uit de tekst, niet dat hij er maar van uitging dat en ook niet dat zij het zelf aangaf.

Overigens wel apart dat op 1 van de 2 zwaarwegende punten hij veroordeld wordt voor iets wat het slachtoffer zelf ook doet...

'Verdachte heeft op geen enkele wijze rekening gehouden met de verlangens en gevoelens van [slachtoffer], maar alleen gedacht aan zijn eigen wens dat de zwangerschap zou worden beëindigd.'

Zij wilde perse het kind houden ging volledig voorbij aan de verlangens en gevoelens van de dader.

Voor de goede orde, het is natuurlijk belachelijk dat hij dit misdrijf begaat en ik vind het dan ook terecht dat hij gestraft wordt. Ik wil alleen maar aangeven dat het wel een lastig punt is, als vent heb je helemaal niets te zeggen over of het kind er wel of niet gaat komen...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:10

Yessy schreef:
Aan de andere kant vind ik de mening van een man altijd wel een discussiepunt in dit soort situaties. Stel dat de vrouw zei dat ze anticonceptie gebruikte maar dat eigenlijk niet deed en deze man geen kinderen wil, dan heeft hij het maar gewoon te slikken... een vrouw neemt altijd de definitieve beslissing in dit soort situaties.

Onzin!
Gewoon een rubbertje om je piepie en klaar is kees.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:12

Zo'n rubber kan scheuren of er kan wat anders misgaan. In dit geval ligt dat anders maar je hebt niet altijd alles in de hand. En dan heb je als vent dus niets (of iig heel weinig) in te brengen. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 09:26

Klopt, een man is vaak overgeleverd aan de grillen van de vrouw. Dan moeten ze gewoon altijd een jasje omdoen maar dat doet bijna geen enkele man.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:32

Vrouwen kunnen ook een keer wat fatsoen gaan kweken en rekening houden met hun man als het over een kind gaat ipv de egocentrische .... te gaan uithangen. Man wil kind niet, vrouw wil kind wel, prima. Zorgen dat er iets opgemaakt kan worden waarmee de man officieel afstand kan doen van het vaderschap. :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 09:52

Ayasha schreef:
Vrouwen kunnen ook een keer wat fatsoen gaan kweken en rekening houden met hun man als het over een kind gaat ipv de egocentrische .... te gaan uithangen. Man wil kind niet, vrouw wil kind wel, prima. Zorgen dat er iets opgemaakt kan worden waarmee de man officieel afstand kan doen van het vaderschap. :-)

:j

Maar veel mannen hebben toch nog (ja echt) een soort gevoel van zorgplicht/betrokkenheid. Als dat kind er dan toch komt, dan willen ze het ook zien ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:57

Dat kan, maar ik vind dat de man een keuze moet krijgen... Nu worden ze maar steeds verplicht om te dokken... Ook al wilden ze helemaal geen kind. :\
En ik heb gisteren nog een verhaal gehoord van iemand wiens zus 2 kinderen heeft door tegen haar man te zeggen dat ze de pil nam, condoom vond ze niet fijn (want ja, er zijn ook vrouwen die geen condoom willen) en toen was ze zwanger... Braaf als de man was is hij bij haar gebleven en heeft voor het kind gezorgt maar toen dat nog een 2e keer gebeurde vond hij het toch wel heel toevallig worden... 2x door de pil heen zwanger?..... ;) Man is bij haar gebleven trouwens maar zo'n vrouw zou eigenlijk geen kans mogen hebben om haar man te verplichten te betalen en zorg te dragen voor het kind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 10:03

Ayasha schreef:
Dat kan, maar ik vind dat de man een keuze moet krijgen... Nu worden ze maar steeds verplicht om te dokken... Ook al wilden ze helemaal geen kind. :\
En ik heb gisteren nog een verhaal gehoord van iemand wiens zus 2 kinderen heeft door tegen haar man te zeggen dat ze de pil nam, condoom vond ze niet fijn (want ja, er zijn ook vrouwen die geen condoom willen) en toen was ze zwanger... Braaf als de man was is hij bij haar gebleven en heeft voor het kind gezorgt maar toen dat nog een 2e keer gebeurde vond hij het toch wel heel toevallig worden... 2x door de pil heen zwanger?..... ;) Man is bij haar gebleven trouwens maar zo'n vrouw zou eigenlijk geen kans mogen hebben om haar man te verplichten te betalen en zorg te dragen voor het kind.

Klopt hoor. Maar het is heel moeilijk om daar officiele wetgeving voor te maken. De vrouw zou zelf moeten zeggen van: Oke dan kan je afstand doen van alimentatie/zorgplicht. :)
Maar dan nog he? Het principe blijft toch... de vrouw bepaalt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:15

Jep, maar de man heeft er niets meer mee te maken... :) Als deze man nu bv weg had willen gaan, had hij met wat pech een goede 25 jaar moeten betalen voor een kind dat hij nooit gewilt heeft.... Als er zo'n wetgeving was, dan zouden voorvallen als dit misschien sterk verminderen.....
Maar het zal inderdaad moeilijk te bewjizen zijn dat een vrouw bewust geen anti-conceptie gebruikt heeft.... :\ Ik heb niet snel medelijden met mannen, echt nie. Maar op dit gebied heb ik met ze te doen soms. :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:17

Een man HOEFT hem er niet in te hangen... Het is toch een van de bekendere bijwerkingen van seks dat je er kinderen van kan krijgen. Wil een man echt GEEN kinderen, dan kan hij er zelf ook van alles aan doen om dat te voorkomen, daarvoor hoeft hij geen genoegen te nemen met de enkele mededeling van de vrouw dat zij wel voor de anticonceptie zorgt...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:21

Je vergeet zeker dat de man wel iets moet doen zodat de vrouw zwanger wordt?
Blijf er dan met de tengels vanaf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:27

Dus jullie zijn tien jaar getrouwd /samen en daar komt geen seks aan te pas omdat het wel eens kan zjin dat de vrouw, die je vertrouwd!!!! geen anti-conceptie gebruikt ondanks dat ze jou dat wel verteld en ze wil geen condoom want dat schuurt/ze is allergisch ?

Dat gaat een heel nieuwe dimensie aan relaties geven volgens mij. :D
De vrouw was er ook bij he? :+

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:30

Jij draait het om. Je weet dat er kindjes kunnen komen zelfs met gebruik van. Dan neem je ten alle tijde het risico.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:32

Wat draai ik om?

Dus: geen seks meer. :) Ja dat is vast een manier... Vrouwen kunnen ook gewoon zelf verantwoordelijkheid beginnen nemen, waarom moet de man dat steeds doen? Vind het altijd zo leuk dat vrouwen een (ongewenste) zwangerschap altijd op de kerel schuiven, zonder baarmoeder geen kleine. ;)

En je hebt al zeker niet het recht, om iemand te misleiden zodat jij babyfabriekje kan spelen. Dat doe je niet en daar zouden van mij straffen op mogen komen als het haalbaar was. Helaas is het natuurlijk erg moeilijk te bewijzen....

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:34

Dus de man mag doen wat hij wil en de vrouw zorgt er maar voor dat er geen kinderen komen? Ook lekker makkelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:34

En al is dat zo, dat mannen geen keus hebben en maar moeten dokken, al zou het allemaal de 'schuld' van die vrouw zijn, al zou een man wat dat betreft 'ontoerekeningsvatbaar' zijn, dan is dat nog geen enkel excuus om een vrouw te vergiftigen met een medicijn dat miskramen veroorzaakt.