België krijgt 'baby-internaat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goed idee of niet

Ja...
19 (11%)
Nee...
146 (84%)
Anders...
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 172

Froukje
Forever young

België krijgt 'baby-internaat'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:03

BRUSSEL -
Belgische ouders die geen tijd hebben om voor hun baby te zorgen, kunnen hun kind vanaf maandag kwijt op een crèche voor dag en nacht in het West-Vlaamse Waregem. De hele werkweek, dus vijf dagen en nachten, kan de baby terecht op dit baby-internaat.

De crèche is bedoeld voor ouders die allebei een drukke baan hebben of in ploegendienst werken. De tarieven zijn afhankelijk van het salaris dat ze verdienen.

Een Belgische organisatie die opkomt voor de belangen van gezinnen vindt het initiatief maar niets. Zij denkt dat het kind zich moeilijk aan de ouders hecht als het de hele week van huis is

Bron: Dagblad van het noorden. http://www.dvhn.nl/nieuws/wereld/article6311066.ece

Ik snap werkelijk waar niet, waarom je überhaud aan kinderen begint als je niet eens de 'moeite' neemt om er voor de zorgen.

Brand los.. maar houd het netjes ;)

Pikeur

Re: België krijgt 'baby-internaat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:04

Ik snap het ook niet, waarom zou je dan aan kinderen beginnen..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:04

zo missen die kinderen een heel stuk van hun opvoeding, ik vind het niets..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:05

Ik vind het ook een beetje apart! Waarom zou je je kind een week lang naar de creche brengen? Wil je dan wel echt kinderen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:06

Ehm waarom wil je dan kinderen? Is toch belachelijk om ze dag en nacht naar een baby internaat te doen. Het moet toch niet gekker worden, baby's hebben toch de liefde en zorg van hun ouders nodig, dan kunnen vreemde mensen er nog zo goed voor zorgen, maar het is toch wel ff anders als de echte ouders.

Heel hard gezegd, iemand die zijn baby naar zoiets brengt zou in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:07

rockwitch schreef:
Ehm waarom wil je dan kinderen? Is toch belachelijk om ze dag en nacht naar een baby internaat te doen. Het moet toch niet gekker worden, baby's hebben toch de liefde en zorg van hun ouders nodig, dan kunnen vreemde mensen er nog zo goed voor zorgen, maar het is toch wel ff anders als de echte ouders.

Heel hard gezegd, iemand die zijn baby naar zoiets brengt zou in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Dat was dus ook precies mijn gedachten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:10

Van wat ik begrepen heb, is dit gewoon een 24-uursopvang waarbij je er weliswaar ook voor kunt kiezen om je kind van zondag t/m vrijdag op te laten vangen, maar waar je ook voor avond/nachtzorg terecht kunt als je bijvoorbeeld in ploegendienst werkt. Wat ik zelf wel fijn vindt is dat er op de site ook gesproken wordt over dat ze zullen functioneren als een vervangend gezin indien de ouder(s) niet meer in staat zijn om full-time voor de kinderen te kunnen zorgen.
Ik vind het een prima initiatief, er zouden meer 24-uurs opvangen moeten zijn. Niet iedereen heeft tenslotte de luxe om zijn/haar kind onder te brengen bij ouders/kennissen als je werktijden afwijken van het normale.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:13

Beláchelijk!!! Absurd!!!

Ik ben er absoluut fel tegen!

Een aantal dagen naar de creche kan goed zijn voor de totale ontwikkeling van jonge kinderen.

Maar een internaat waar ze 5 volle dagen en nachten heen gebracht kunnen worden???? Nee dat is vragen om hechtingsproblematieken en allerlei van zulke problemen!!

Ik vind het ook vrezelijk dat er ouders zijn die het overwegen om hun kind 5 dagen en nachten heen te brengen

Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en zie helaas veel te veel hechtingsproblematieken. Helaas komt het merendeel door verstoorde gezinsrelaties en het ontbreken van een stabiel hechtingsfiguur. Juist in de eerste 3 levensjaren moet de hechting bevestigd worden.

Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat mensen dit kúnnen bedenken!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:14

Tja mijn ouders hadden ook beide ploegendiensten, mijn moeder werkte in een bejaardentehuis en mijn vader werkt ook continue diensten, maar die hadden het gewoon zo geregeld dat er altijd iemand thuis was als de ander aan het werk was. Ik denk dat er bij mijn broer en mij echt 1x in de maand of nog minder iemand kwam oppassen om misschien 2 of 3 uurtjes te overbruggen als het net zo uit kwam, maar that's it.

Dus het is echt niet onmogelijk om het goed te regelen als je kinderen wil en ook beide ploegendiensten draait.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:16

Hermelijn: Tja oké, voor alleen 's nacht ofzo, net als een gewone crech. Maar je gaat je kind toch niet 's maandags om pakweg 08.00 uur brengen en haar/hem vrijdag's om 19.00 uur weer halen?(beetje extreem voorbeeld, maar goed)
Waarom begin je dan aan kinderen? :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:19

Snap dit ook werkelijkwaar niet. Kinderen kosten tijd, en als je die tijd niet hebt, moet je er niet aan beginnen. Waarom wordt mensen wel afgeraden een hond te nemen als ze werken, maar kinderen krijgen ze allemaal wel, zonder daarbij zelf na te denken wat het kost aan tijd.
Overigens is het idee van een 24-uurs opvang erg goed, als beide ouders nachtdiensten draaien kunnen kinderen daarheen, erg goed. Maar niet om je kind 5 dagen in de week te dumpen...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:20

vanny55 schreef:
Hermelijn: Tja oké, voor alleen 's nacht ofzo, net als een gewone crech. Maar je gaat je kind toch niet 's maandags om pakweg 08.00 uur brengen en haar/hem vrijdag's om 19.00 uur weer halen?(beetje extreem voorbeeld, maar goed)
Waarom begin je dan aan kinderen? :n

pfff zoals al gezecht word dan verdien je ook geen kinderen,

Ik vind wel dat het goed is om voor bijv 3 nachten achter elkaar maar dat je hem dan wel overdag ophaalt.
dus als je werkt en het daarna ophaalt :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:21

Het lijkt mij inderdaad niet dat je kind maandag weg haalt en vrijdag weer op haalt.

Maar stel je werkt onregelmatig, fulltime nacht of avond diensten, dan kan je bij geen enkele crèche terecht. Dan zou het wel een uitkomst zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:22

Ik vind het be-lache-lijk!!!
Kinderen neem je om op te voeden en ervoor te zorgen, niet om aan je eigen carrière te werken en elders te dumpen :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:22

Voor noodgevallen is het fijn dat er zoiets bestaat, maar voor ouders die te druk hebben om zelf voor kind te kunnen zorgen doordeweeks, dan vind ik het absurd, neem dan geen kinderen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:30

Ik vind dit dus ook echt belachelijk alhoewel ik toch verwacht dat dit een mega-groot succes gaat worden daar....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:34

Ideaal toch!?
Geen gezanik en gezeur met die kinderen, gewoon weer ophalen wanneer ze netjes opgevoed zijn en direct uit huis kunnen ;) :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:58

Daphna schreef:
Maar stel je werkt onregelmatig, fulltime nacht of avond diensten, dan kan je bij geen enkele crèche terecht. Dan zou het wel een uitkomst zijn.

Da's zeker waar :)
Ben alleen bang dat het te snel te gemakkelijk wordt om je kinderen daar achter te laten voor te carrièrebeluste mensen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:25

vanny55 schreef:
De crèche is bedoeld voor ouders die allebei een drukke baan hebben of in ploegendienst werken. De tarieven zijn afhankelijk van het salaris dat ze verdienen.

Dit vind ik wel aansprekend, zou betekenen dat ook een alleenstaande moeder carrière kan maken zonder dat ze voortdurend bezig is met op tijd moeten zijn.
Ze kan als bijvoorbeeld een vergadering uitloopt rustig blijven zitten en de tijd met haar kind op een rustiger tijdstip inhalen ideaal, gaat veel stress schelen.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:48

Ik ben tegen tegen en nog eens tegen. Waarom krijg je kinderen als je alleen maar aan je carierre denkt. Als je in ploegendienst werkt hoef je dat ook niet te doen, tenzij je s'nachts niemand anders zou hebben en s'middags weer je baby ophaalt. Kinderen hebben liefde en aandacht nodig en soms gewoon lekker niks doen tijd i.pv alles kwaliteit tijd. Vooral baby's hebben veel verzorging nodig. Ik snap geen enkele moeder die carierre maakt ten koste van haar baby of kinderen. Ik heb niks tegen werkende moeders ben er zelf een maar als jij een drukke baan hebt die veel meer dan 40 uurige werkweek is waar blijft je gezin dan?

Voor de alleenstaande moeders is dit een uitkomst als ze er geen misbruik van maakt( lees haar kinderen brengt terwijl ze zelf thuis is). Voor de normale ouders die soms overwachts een uurtje langer moeten werken is die flexibiliteit wel ideaal. Ik hoop dat geen enkele ouder hun baby maandag brengt en vrijdag ophaalt.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:04

Bah, ik moet er niet aan denken. Overdag kan ik het nog enigzins begrijpen maar 's middags en snachts moeten m'n schatjes lekker thuis zijn en in hun eigen vertrouwde omgeving en bedje liggen. Dan maar geen carriere en dingen laten als m'n kinderen ergens anders dumpen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:11

SeBart schreef:
Bah, ik moet er niet aan denken. Overdag kan ik het nog enigzins begrijpen maar 's middags en snachts moeten m'n schatjes lekker thuis zijn en in hun eigen vertrouwde omgeving en bedje liggen. Dan maar geen carriere en dingen laten als m'n kinderen ergens anders dumpen

Wat dacht je van 'gewoon' hard werken om brood op de plank te hebben zodat die schatjes nog wat te eten hebben ook? Of worden ze tegenwoordig groot van de liefde?

Niet iedereen heeft een kantoorjob van 9 tot 5.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:13

Jennasilver schreef:
Voor de alleenstaande moeders is dit een uitkomst als ze er geen misbruik van maakt( lees haar kinderen brengt terwijl ze zelf thuis is). Voor de normale ouders die soms overwachts een uurtje langer moeten werken is die flexibiliteit wel ideaal. Ik hoop dat geen enkele ouder hun baby maandag brengt en vrijdag ophaalt.

Ik sta er om deze redenen ook niet absoluut negatief tegenover. Liever mensen die hun kind hier naartoe brengen, dan dat die kinderen thuis zitten zonder enige vorm van zorg of aandacht, want zo zijn er enorm veel.
En zelfs als een alleenstaande moeder soms eens een paar uurtjes thuis is terwijl het kindje op het internaat verblijft: daar is imo ook niks mis mee. Iedereen heeft wel eens tijd voor zichzelf nodig, en een alleenstaande moeder al helemaal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:30

Ik vind het idioot. Neem je verantwoordelijkheid als je een kind neemt en zorg er zelf voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:00

Als de kinderen er echt van maandag 9 tot vrijdag 5 zouden zitten, zou ik het kwalijk vinden. Maar als ze net zoveel tijd naar het kdv gaan als andere kinderen, alleen op andere tijden (bv 's nachts) omdat een ouder ploegendienst heeft, dan denk ik dat het goed is dat daar een plek voor is. Soms is ploegendienst niet te vermijden.