moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 18:31

okee miss kom ik nu onder een steen vandaan , maar zit net naar de tv te kijken en hoor dat ze op het gebied van het WTC een MOSKEE willen gaan zetten!
geert wilders is uitgenodigd om zijn mening hierover te komen vertellen.(die zal niet misselijk wezen)
het lijkt me voor de nabestaanden en de overlevenden onverteerbaar als dit plan idd doorgang zou vinden , dat er uitgerekend op DIE plaats een moskee gebouwd zal worden , symboliserend voor het geloof en de voorstanders hiervan , die hun dierbaren hebben vermoord.
alsof het verliezen van je dierbaren en getekend zijn voor het leven niet erg genoeg is , nee op deze manier strooit men ook nog flink zout in de opnieuw opengereten wonden.

in mijn ogen is het een eerbetoon aan de misdadigers , en zou heel dit plan geen doorgang mogen krijgen.

hoe staan jullie hier tegenover?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:32

dit is best al oud nieuws, of was ik de enige die van het idee af wist?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:32

Toen ik het hoorde keek ik ook erg vreemd op. Welke grapjurk bedenkt er nu om een Moskee op uitgerekend die plaats te bouwen? Vind het erg vreemd en ook heel ongepast. Dat er een Moskee gebouwd wordt, prima. Maar niet op de plek waar zoveel mensen de dood vonden dankzij extremisten die de aanslag pleegden in naam van Allah (Islam).

Blue_Eyes

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:33

Heel oud nieuws inderdaad...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:34

ik ben het voor deze keer met wilders eens..
vind het naar de nabestaande toe gewoon belachelijk.. dit is een aanslag die altijd zal blijven hangen, en dan gaat die moskee maar ergens anders heen..

dit soort dingen dragen denk zowieso niet bij aan de acceptatie van mosilms.. veel mensen zullen hier tegen zijn, maar het wordt zoals vaak gewoon weer door je strot geduwd.

amazone77

wereld zit krom in elkaar! 8)7

Charlie_P

Tja, aan de ene kant denk ik dat deze misdadigers de Islam misbruiken en je door die mafkezen niet het geloof ansich moet veroordelen.
Maar aan de andere kant begrijp ik de meerwaarde hiervan ook niet, begrijp wat voor gevoelens het oproept en vind het dus ook nogal misplaatst. Ik ben dus ook tegen.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:02

Als ik zelf dat geloof zou hebben, dan zou ik er ook tegen zijn. Dit kan gewoon niet!!

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:03

Dit is echt ziek

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:04

Er is ook een groot deel van het nederlandse belasting geld naar de VS gegaan om mee te dragen aan de moskee achter GeerT Wilders zijn rug om dat was een week geleden in het nieuws..

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:04

Ja dat is helemaal ziek

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:05

Wow... lees ik nu pas, dat is echt te ziek voor woorden :oo :n misselijk iets als dat zou gebeuren zeg... bah

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:05

heel erg provocerend...ik keek er een tijdje terug al van op..belachelijk.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:07

hoe verzin je het om van alle ruimte op aarde, juist daar een moskee te willen bouwen :?

provoceren noemt men dat, is het niet?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:07

ArabicQueen schreef:
Er is ook een groot deel van het nederlandse belasting geld naar de VS gegaan om mee te dragen aan de moskee achter GeerT Wilders zijn rug om dat was een week geleden in het nieuws..

nou dat is helemaal te zot voor woorden!!!

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:08

Ik vind het een regelrechte belediging voor de nabestaanden.
Echt schandalig.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:09

ArabicQueen schreef:

Waar staat deze info? (niet banketstaaf bedoelt maar kan er de juiste smiley niet voor vinden)
Wanneer dat zo is, is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, maar goed, er zijn meer dingen wat er met het belastinggeld gebeurd wat belachelijk is...

ik heb niet zoveel met Geert, maar hij mag van mij heen hoor!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:11

kehdra schreef:
ArabicQueen schreef:

Waar staat deze info? (niet banketstaaf bedoelt maar kan er de juiste smiley niet voor vinden)
Wanneer dat zo is, is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, maar goed, er zijn meer dingen wat er met het belastinggeld gebeurd wat belachelijk is...

ik heb niet zoveel met Geert, maar hij mag van mij heen hoor!

Moe je even op google zoeken.. Ik hoorde het van mijn collega's volgens mij was het bij rtl.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:12

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:13

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:14

Ben ik de enige die dat wist over het belasting geld ofzo??

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:15

Pletje123 schreef:
Toen ik het hoorde keek ik ook erg vreemd op. Welke grapjurk bedenkt er nu om een Moskee op uitgerekend die plaats te bouwen? Vind het erg vreemd en ook heel ongepast. Dat er een Moskee gebouwd wordt, prima. Maar niet op de plek waar zoveel mensen de dood vonden dankzij extremisten die de aanslag pleegden in naam van Allah (Islam).

Hier ben ik het HE-LE-MAAL mee eens!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:15

Ja.. ik had het er ook al met mijn vader over. Normaal ben ik heel nuchter in dit soort dingen, maar dit vind ik toch wel een beetje té. Want ik zie niet in waarom die moskee uitgerekend daar geplaatst moet worden. Het is inderdaad een beetje respectloos naar de nabestaanden van de slachtoffers toe en ik vind het een soort van trofee voor die extremisten/terroristen. Éen deel van de westerse wereld dat ze Islamitisch hebben kunnen maken dmv terrorisme zegmaar.

Mijn vader denkt daarentegen dat het waarschijnlijk nog wel een flink stuk ervanaf gebouwd wordt, dat het door de media overdreven wordt. Dat is ook wel waarschijnlijk natuurlijk.

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar dat verhaal over Nederlandse belasting die daar naartoe gaat. Dat is wel een beetje vreemd toch, of ligt dat aan mij? :+ Heb je een link ofzoiets? -Edit: ik zie net dat ie gepost is terwijl ik dit aan het schrijven was.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:19

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:23

Volgens mij wordt het zo uitgelegd, maar ik heb in de media toch wel gezien en gehoord dat het uiteindelijk niet echt pal op Ground Zero gebouwd zou worden, maar een straat of enkele straten verderop. "Op Ground Zero" wordt dan imo enkel gebruikt om de mensen uit hun tent te lokken.

Tja, ik weet niet zo goed wat te denken van dit plan. Sowieso moet men respect hebben voor de mensen die daar gestorven zijn of achterblijven. Men moet daarin een beetje diplomatisch in blijven, vind ik.