Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Als je alleen het nieuws van de laatste dagen leest, dan ben je veel te laat. Over de dubbele dip wordt al heel lang geschreven en dit artikel is er slechts een voorbeeld van. Het is alleen wel heel eigenaardig dat de Amerikaanse economie zogenaamd niet geraakt zou worden en die Europese en Japanse des te meer. Uhu, mochten ze willen in de dollarzone.
janesmith schreef:Ik heb liever de waarheid zodat je je kunt voorbereiden op wat komen gaat dan dat ze me voorliegen en de klap uiteindelijk veel harder aan komt.
carrotje schreef:Hoe kun je je er dan op voorbereiden.
Dat is toch niet mogelijk.
Zuiniger leven? Werkt het nog sneller in de hand .Zolang jeje werk behoud.Is er nog niks aan de hand.
Maar ben je het kwijt dan begint de miserie.
Suzanne F. schreef:janesmith schreef:Ik heb liever de waarheid zodat je je kunt voorbereiden op wat komen gaat dan dat ze me voorliegen en de klap uiteindelijk veel harder aan komt.
Ik ook maar je moet idd opletten dat het geen self-fullfilling prophecy wordt.
Ik denk zelf ook dat de recessie nog lang niet voorbij is. Maar met zijn allen negatief doen helpt ons ook niet.
Adriana schreef:Inplaats van weer alleen naar gedeeltes van het bericht te kijken kunnen we ook naar het groter geheel kijken. Wat betreft dit topic lijkt het me handig om wederom te stoppen met elkaar de zwarte piet toe te schuiven. Het word verdorie gewoon voorspelbaar wie gaat reageren en hoe die gaat reageren...
En over de opmerking dat de geschiedenis zich gaat herhalen, dat is mede aan ons zelf te danken. Uit mijn omgeving zijn ook tig voorbeelden te noemen die de cultuursverschillen scherp hebben gesteld. Alleen daar is dit niet het topic voor om over te schrijven.
Citaat:het belang van een snelle ingebruikname van alternatieve energiën blijft evident. Kibbelende politiekers hebben de kredietcrisis niet zien aankomen. De kans dat ze in staat zouden zijn een volgende economische crisis af te wenden lijkt dan ook gering.
Citaat:De problemen veroorzaakt door de Europese schuldencrisis lijken steeds meer slachtoffers te maken, want aan dat lijstje mag nu ook stilaan China worden toegevoegd, nu de dalende euro Chinese bedrijven minder concurrentieel maakt in Europa, nog altijd China's belangrijkste afzetmarkt.
Citaat:De overal ter wereld aangekondigde maatregelen ter stimulering van de economie behoren niet tot de aangedragen oplossingen voor de kredietcrisis, omdat zij het probleem aan de bron van de kredietcrisis niet oplossen. Het probleem aan de bron van de kredietcrisis is namelijk het teveel aan schuld in de economie. Hierdoor zijn banken niet langer in staat om de economische activiteit te financieren, waardoor de economische activiteit tezamen met de banken ineen dreigt te storten. De overheidsmaatregelen ter stimulering van de economie proberen dit gevolg van de kredietcrisis, de invloed op economische activiteit, tegen te gaan. Maar ze laten het probleem van teveel schuld ongemoeid.