PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 20:38

De derde in korte tijd met een negatief verleden. En Wilders maar advertenties zetten voor mensen. Het is niet altijd een zege om uit je jas te groeien in de politiek :D

Op het nieuws van 20.00m uur ging men er uitgebreid op in en liet zien dat hij het geld weggesluisd heeft naar eigen dochter maatschappijen net voor het faillissement uitgesproken zou worden, op die manier zijn klanten die geld te goed hadden benadelend ten eigen gunste voor zon 50.000 euro.

PVV-Kamerlid Jhim van Bemmel heeft mogelijk gefraudeerd bij het faillissement van zijn bedrijf New Tech Partner.

De curator heeft hierover contact gezocht met de NOS. Schuldeisers zouden zijn benadeeld. Het PVV kamerlid zou vlak voor het faillissement in 2006 de inboedel hebben verkocht en de opbrengst daarvan hebben doorgesluisd naar andere bedrijven waar hij eigenaar van is.
Van Bemmel heeft de omroep laten weten dat hij de beschuldiging kan weerleggen. Hij is nog in gesprek met de curator.

bron ANP

Tivoli

Re: PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:48

Pfoe hee!
En als het nou een CDA'er was, zou dat er dan ook bijgestaan hebben? :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 20:50

Tivoli schreef:
Pfoe hee!
En als het nou een CDA'er was, zou dat er dan ook bijgestaan hebben? :+

Ja hoor zelfs als het een PVDA er was geweest, maar die partijen hebben keuze uit mensen die al veel langer in de politiek vaak gemeente politiek zitten, dus die hebben veel minder kans op "verrassingen"

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:56

Wat wil je hiermee bereiken?
Schandalig ja, maar wat maakt het uit bij welke partij diegene zit?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:04

Ja hoor, als het een CDA-er was geweest dan had het er ook bijgestaan. Zo herinner ik me ook nog dat er wat te doen is geweest rond Singh Varma van Groen Links. En Charles Groenhuijzen van de VVD. Zo zijn er wel meer kamerleden in opspraak geweest.

In de Tweede Kamer zitten stelt nogal wat eisen aan de integriteit van het kamerlid. Als iemand heeft zitten sjoemelen vind ik ook dat ik er als Nederlander die dat salaris betaalt recht op heb om dat te weten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:08

ach...ik denk dat het gros van zulke figuren in de politiek wel het een en ander op hun kerfstok hebben, ze zijn beslist niet roomser dan de paus hoor, laar die droom maar varen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:08

Op een lijst van ongeveer 30 namen al 3 die of afgevallen zijn of dubieus zijn is nogal veel.
Temeer daar het een partij betreft die uitzonderlijk veel kritiek op andere partijen heeft en zegt nieuwe politiek te willen bedrijven

Deze meneer wilde minder regels voor het zakenleven vertelde hij bij zijn introductie, ik geloof het onmiddelijk :D :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:21

Even voor de volledigheid. Deze man is niet veroordeeld en derhalve onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

De PVDA was ook leuk in het nieuws, trouwens.
Elke partij heeft zo z'n figuren.

1)-Vrouwenhandel in huis Amsterdamse PvdA-politicus
In het huis van de Amsterdamse PvdA-politicus Zati Yurdakul zijn drie mannen opgepakt die worden verdacht van mensenhandel.

2)-Randy Stena (PvdA) hebben ze in Amsterdam Zuid-Oost al een jaar niet gezien in de deelraad. Hij incasseert elke maand bijna 2000 euro en schijnt ook actief te zijn met een bedrijf Klozup Videoprodukties.
Op de website staat dat het bedrijf de laagste tarieven van Nederland heeft. Dat is wellicht verklaarbaar: bij de Kamer van Koophandel in Amsterdam staat en stond geen bedrijf onder die naam ingeschreven. Boeken bij het ´bedrijf´ van de PvdA-er kan via dit online formulier

3)-Mohammed Kaied raadslid van de PvdA-fractie in Dalfsen wordt verdacht van poging tot doodslag. Het 44-jarige Pvda raadslid zou na een ruzie zaterdag met zijn auto bewust zijn ingereden op de bedrijfsleider van een bouwmarkt

4)-De positie van het Arnhemse PvdA-raadslid Hakim Hmadouch wankelt sinds zijn veroordeling voor mishandeling van zijn vrouw.

Maar goed, alle gekheid op een stokje, het zegt wel (weer) iets over de waarden en normen van deze partij, dit kan toch niet als voorbeeld voor onze maatschappij dienen? Laat ze eerst iets fatsoenlijks opbouwen, voordat ze de burger er mee lastigvallen, zaakjes op orde brengen lijkt me!

Steeds meer krijg ik het woord 'amateuristisch' voor ogen als ik aan de PVDA denk..
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 14-07-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:22

sarabande schreef:
Deze meneer wilde minder regels voor het zakenleven vertelde hij bij zijn introductie, ik geloof het onmiddelijk :D :D

haha.. dat geloof ik ook..
Maar goed, alle gekheid op een stokje, het zegt wel (weer) iets over de waarden en normen van deze partij, dit kan toch niet als voorbeeld voor onze maatschappij dienen? Laat ze eerst iets fatsoenlijks opbouwen, voordat ze de burger er mee lastigvallen, zaakjes op orde brengen lijkt me!

Steeds meer krijg ik het woord 'amateuristisch' voor ogen als ik aan de PVV denk..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:27

Voor de goede orde het gaat over een kamerlid, iemand die het land mee regeert.

Zoals gezegd bij andere partijen zijn de meeste zwakke broeders op gemeentelijk niveau uitgefilterd

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:28

Leuk voor hem ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:30

Ik wilde net als alle anderen hier zeggen: Als het een PvdA'er was geweest, had het er niet bijgestaan.

Wat deze mensen buiten de kamer om doen, moeten ze lekker zelf weten.. al hadden ze een SM-kelder.. Zal me een worst wezen. Dat hij fraudeert in zijn bedrijf, wil niet zeggen dat hij als kamerlid zijn werk niet kan doen? Er valt weinig te frauderen in de kamer hoor ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:31

Signant detail hij heeft de brief van de curator over deze zaak in het najaar van 2009 gehad, toch was dat geen beletsel zich aan te melden bij de PVV als kandidaat kamerlid.
Hij achtte de norm van de partij dus zelf al niet zo hoog

Als het een PVDA er was had dat er zeker ook bij gestaan, is in het verleden ook altijd zo geweest.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:32

Ja wat hebben we eraan om het te weten
ik blijf zoiezo pvv stemmen iedereen heeft wel zn dingentjes

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:32

Er valt heel veel te frauderen in de kamer. Bovendien ben je dan ook nog in de positie om veel voordeel op te doen uit corruptie.
Ik persoonlijk heb daar liever mensen zitten die besef hebben van goed en kwaad en persoonlijk integer zijn.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:47

sarabande schreef:
Voor de goede orde het gaat over een kamerlid, iemand die het land mee regeert.

Zoals gezegd bij andere partijen zijn de meeste zwakke broeders op gemeentelijk niveau uitgefilterd

Zoiets als deze? :-)

-De fiscale opsporingsdienst heeft woensdag een inval gedaan in de woning van het prominente VVD kamerlid Ton Hooijmaijers. Hij wordt volgens de FIOD-ECD verdacht van ambtelijk corruptie en omkoping.

-Tweede Kamerlid Rik Hindriks (PvdA, 55) wordt ervan verdacht woensdagavond een 37-jarige ambtenaar van de gemeente Drimmelen te hebben mishandeld

-PVDA Kamerlid Paul Tang bekent lekken begrotingscijfers.
Een parlementariër die erkent te hebben gelekt terwijl hij voor geheimhouding heeft getekend. En dat nog wel in de gevoelige materie rond de openbaarmaking van de Rijksbegroting op Prinsjesdag. Het is niet eerder vertoond in Den Haag.
Precies een jaar eerder wekte Tang ook ergernis bij Verbeet door op de radio openlijk te spreken over de inhoud van de toen geheime miljoenennota.
Henny Sackers, hoogleraar Strafrecht zegt dat Tang een misdrijf heeft begaan door vertrouwelijke informatie naar de pers te lekken.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:55

shilady schreef:
Ja wat hebben we eraan om het te weten
ik blijf zoiezo pvv stemmen iedereen heeft wel zn dingentjes

Ik ook. Eigenlijk vind ik het zelfs een goeie referentie, omdat je nu zeker weet dat hij z'n mannetje kan staan in die slangenkuil die Den haag is.
In Turkije hebben ze zelfs een veroordeelde terrorist als premier en de PVDA wil toch graag dat ze bij de Europese Unie komen.

Maar nogmaals, hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Zo werkt dat gelukkig in onze rechtstaat. Net als Wilders, die is ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:09

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:56

jantergouw schreef:
Even voor de volledigheid. Deze man is niet veroordeeld en derhalve onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

In het huis van de Amsterdamse PvdA-politicus Zati Yurdakul zijn drie mannen opgepakt die worden verdacht van mensenhandel.

2)-Randy Stena (PvdA) hebben ze in Amsterdam Zuid-Oost al een jaar niet gezien in de deelraad. Hij incasseert elke maand bijna 2000 euro en schijnt ook actief te zijn met een bedrijf Klozup Videoprodukties.
Op de website staat dat het bedrijf de laagste tarieven van Nederland heeft. Dat is wellicht verklaarbaar: bij de Kamer van Koophandel in Amsterdam staat en stond geen bedrijf onder die naam ingeschreven. Boeken bij het ´bedrijf´ van de PvdA-er kan via dit online formulier

3)-Mohammed Kaied raadslid van de PvdA-fractie in Dalfsen wordt verdacht van poging tot doodslag. Het 44-jarige Pvda raadslid zou na een ruzie zaterdag met zijn auto bewust zijn ingereden op de bedrijfsleider van een bouwmarkt

4)-De positie van het Arnhemse PvdA-raadslid Hakim Hmadouch wankelt sinds zijn veroordeling voor mishandeling van zijn vrouw.

Steeds meer krijg ik het woord 'amateuristisch' voor ogen als ik aan de PVDA denk..

Nondejuuu....en allemaal min of meer namen van buitenlandse afkomst....tja....wat zal ik er verder van zeggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 22:58

Gut er wordt weer wat af gegoogeld op oude zaken

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:58

jantergouw schreef:

Toevallig deze namen verkozen en gedeeltelijke quotes of in eigen bewoording? Zijn echt nederlandse namen en het gehele verhaal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:01

ik zie buitenlandse namen fabersmid
Laatst bijgewerkt door shilady op 14-07-10 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:02

dan zijn we mevrouw Var Singh even vergeten....... zie dr nog op dr bedje liggen :D :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:03

Nee hoor, die had ik al genoemd - die is echt wel blijven hangen. Ze heette alleen Tara Singh Varma ;) :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:03

Zati Yurdakul
Mohammed Kaied
Hakim Hmadouch

Vind jij dat werkelijk Nederlande namen???
Dan ben ik idd toch een stommeling zoals vaak beweerd word als je PVV stemd }:0