Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 19:58

In andere topics werd de vraag gesteld waarom PVV stemmers zo aangevallen worden op hun politieke voorkeur. Een van de moderators vond dat dat niet in die topics thuis hoorde en adviseerde om daar een nieuw topic voor te openen.
ThePast03 schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: Voor de vraag waarom PVV stemmers zich aangevallen voelen kan je een ander topic openen

Vaak worden de PVV en Wilders beticht van onwaarheden. Zelfs zitten er beschuldigingen bij die lasterlijk, beledigend en smadelijk zijn.

Hier een lijstje met onwaarheden en beledigingen.
- De PVV wil alle Moslims terug naar eigen land sturen.
- Wilders heeft dezelfde ideologie als Hitler.
- Een PVV stemmer is laag geschoold.
- Een PVV stemmer is dom.
- Een PVV stemmer is racist.
- Een PVV stemmer kent het programma van de partij niet eens.

Al deze punten worden wel vaak aangehaald maar nooit met argumenten of bewijzen bekrachtigd. Dit lijkt mij het uitgelezen topic om deze punten eens te behandelen.

Jolandaa_

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:21

Ik heb nu op SP gestemd, maar zeker te weten ga ik de volgende keer op Wilders stemmen..

Ik ben niet laag geschoold, ik ben niet dom, ik ben geen racist. ik ken het programma wel..

Hij lijkt niet op hitler.. beetje vreemd. ik zie nog nergens dat de gaskamers in gebruik gaan en dat we onze fietsten in moeten leveren..

Alle moslims terug sturen? nee niet nodig, alle criminele moslims terug sturen. Ja, zo snel mogelijk..

En dat geld niet alleen voor moslims, maar voor alle 'buitenlanders' dus ook belgen, duitsers, turken, afrikanen en wat dan nog meer..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:23

Dit lijken mij ook een beetje voorbarige punten....

Ik ken genoeg hoog opgeleide PVV stemmers, die zeker niet dom zijn, of op Hitler lijken.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 21:29

Jolandaa_ schreef:
Ik heb nu op SP gestemd, maar zeker te weten ga ik de volgende keer op Wilders stemmen..

Ik ben niet laag geschoold, ik ben niet dom, ik ben geen racist. ik ken het programma wel..

Hij lijkt niet op hitler.. beetje vreemd. ik zie nog nergens dat de gaskamers in gebruik gaan en dat we onze fietsten in moeten leveren..

Alle moslims terug sturen? nee niet nodig, alle criminele moslims terug sturen. Ja, zo snel mogelijk..

En dat geld niet alleen voor moslims, maar voor alle 'buitenlanders' dus ook belgen, duitsers, turken, afrikanen en wat dan nog meer..

Zoals jou zijn er heel veel. Omdat er maar geknuffeld wordt en de mensen zien dat dat niet werkt. Omdat er alleen met verkiezingen aandacht voor de kiezer is, maar zodra zijn de stemmen binnen dan doen ze weer waar ze zin in hebben.
Al die punten die jij ontkracht komt omdat je je verdiept hebt in de standpunten. Iedereen die maar blijft zeggen dat hij alle moslims het land uit wil sturen, roepen maar wat zonder het programma gelezen te hebben.

xSaarSaarx schreef:
Dit lijken mij ook een beetje voorbarige punten....

Ik ken genoeg hoog opgeleide PVV stemmers, die zeker niet dom zijn, of op Hitler lijken.

Iedereen die Wilders met Hitler vergelijkt heeft niet goed opgelet tijdens geschiedenisles. ;-)

Het is een grote georganiseerde demonisering van de PVV en Wilders. Ik kan me nog herinneren wat er geroepen werd toen hij Fitna uitbracht. We zouden bomaanslagen gaan krijgen, landen zouden geen handel meer met ons willen doen. Allemaal bangmakerij waar niets van uitgekomen is.
Dat is al jaren aan de gang. In 2004 werd gezegd dat Wilders maar wat riep en hij zou in Nederland nooit een grote aanhang krijgen. 24 zetels en rijzende!!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:11

Ja ;ik herken het hoor PVV stemmers zijn dom , ik stem ook pvv en ben dus een echte sjonnie hahahahaa
ik ben blij dat er zoveel domme mensen in Nederland wonen en ik hoop op nog veel meer dommerikken .

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:19

Het was mijn vraag. En het was even een snelle reactie op het feit dat er wat gezegd werd en er weer gezegd werd dat PVV stemmers voor alles werden uitgemaakt. Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig om een heel nieuw topic weer over dit onderwerp te praten. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waar de parallel met Hitler vandaan komt. En dat deze zeker honderd keer genuanceerder is dan dat er weer gezegd wordt. Het is geen vergelijking met Hitler of de tweede wereld oorlog. Het is een vergelijking met het fascisme als politieke stroming. En de demonisering van de PVV komt niet van 'links' maar uit eigen hoek.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:20

Jolandaa_ schreef:

Dat gaat ook een beetje moeilijk in deze tijd en in deze maatschappij, de gaskamers en ingenomen fietsen kwamen allemaal voor in tijden van oorlog, waar wij nu niet in zitten, dus die vergelijking gaat sowieso niet op.
Maar ik kan me best vinden in de vergelijking Hitler/Wilders eerlijk gezegd. Hitler kwam aan de macht in een natie die na de eerste wereld oorlog compleet bankroet was en de volledige schuld van de eerste wereld oorlog kreeg. Hitler schoof de schuld op de enige bevolkingsgroep waar nog wat geld over was; de rijke Joden. Hij maakte in hen een zondebok.
Ik zie Wilders hetzelfde doen, hij komt in tijden van economische onzekerheid op en schuift de schuld op alles dat er mis is in dit land op een bepaalde bevolkingsgroep. Dat lijkt verdacht veel op Hitler's werkwijze. Maar de manier waarop Hitler aan de macht is gekomen en wat hij daarna heeft gedaan dat kan hier niet gebeuren. Dat zie ik Wilders ook niet doen. Maar zo raar vind ik die vergelijking helemaal niet. Er zit een hele geschiedenis achter Hitler behalve dat hij bijna een hele bevolkingsgroep heeft uitgemoord ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 22:32

Krips schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig om een heel nieuw topic weer over dit onderwerp te praten.

Je hebt ook gelezen dat de moderator daar anders over dacht?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:41

Ik vind het ook een leuk topic speciaal voor de domme racisten zoals ik ook altijd wordt genoemd
Ik had al een hekel aan de multiculturele samenleving toen Wilders nog een schooljongetje was hoor ,
En zie ik heb nu al 3 regels getikt want doorgaans zijn pvv stemmers ook onnozele one liners toch ? :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:45

Oh ik kom er eerlijk voor uit dat ik op de PVV heb gestemd. Het oordeel van andere kiezers laat me koud, het enige kwalijke vind ik dat Den Haag niet eens naar de kiezers luistert! de PVV had toch zéker in de kamer willen komen, maar de meeste politieke bobo's weigeren samen te werken met Wilders. Terwijl veel mensen daar juist voor hebben gekozen. Ik voel me dus eerder 'aangevallen' door de andere partijen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 23:01

Siets schreef:
Oh ik kom er eerlijk voor uit dat ik op de PVV heb gestemd. Het oordeel van andere kiezers laat me koud, het enige kwalijke vind ik dat Den Haag niet eens naar de kiezers luistert! de PVV had toch zéker in de kamer willen komen, maar de meeste politieke bobo's weigeren samen te werken met Wilders. Terwijl veel mensen daar juist voor hebben gekozen. Ik voel me dus eerder 'aangevallen' door de andere partijen.

Wees maar blij want daardoor blijft de PVV groeien. Als in februari de nieuwe verkiezingen voor de Eerste kamer zijn dan zullen er heel veel ontevreden kiezers van andere partijen, stemmen op de PVV. Met de vele ontevreden VVD stemmers voorop.
Om het nog leuker te maken ga ik nu uitloggen en Jane komt dan online.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:02

In mijn post moest willen trouwens 'moeten' zijn, zie ik net ;).

Je kunt inderdaad wel eens gelijk hebben. Die geluiden hoor ik ook wel in mijn omgeving. Ik hoop het dan maar! Zo radicaal als Wilders het soms voorspiegelt hoeft van mij nou ook weer niet, maar er moet wel iets gebeuren :j.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:05

Zo radicaal als Wilders het voorstelt zal het ook niet gaan gebeuren. Iedere politieke partij moet water bij de wijn doen dus wat Wilders doet ik gewoon hoog inzetten in de hoop dat hij een deel daarvan uitgevoerd krijgt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:07

Inujojo schreef:
Ik zie Wilders hetzelfde doen, hij komt in tijden van economische onzekerheid op en schuift de schuld op alles dat er mis is in dit land op een bepaalde bevolkingsgroep.

Daar ben ik het niet mee eens. Het is een beweging die al veel langer gaande is. De ontevredenheid onder het volk begon al ruim voor Fortuyn en kreeg met Fortuyn een stem binnen de politiek. Wilders is erna gewoon ingestapt. De economische onzekerheid is pas iets van de laatste tijd, zeg anderhalf jaar,

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:08

Precies, Fortuyn is niets voor niets aan zijn einde gekomen... Júist omdat hij er al mee bezig was...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:09

Ja, maar wanneer is Wilders echt stemmen gaan winnen? Juist in die tijd, daarvoor was het algemene beeld dat ik van de mensen om mij heen van Wilders kreeg "wat een vervelend mannetje". Vandaag de dag zijn die reacties veel positiever :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:10

Inujojo schreef:
Ja, maar wanneer is Wilders echt stemmen gaan winnen? Juist in die tijd, daarvoor was het algemene beeld dat ik van de mensen om mij heen van Wilders kreeg "wat een vervelend mannetje". Vandaag de dag zijn die reacties veel positiever :j

Fortuyn zou waarschijnlijk Minister President zijn geworden toentertijd, dus hij had stemmen zat.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:11

Inujojo schreef:

Maar ik geloof niet echt dat zoiets met de crisis te maken heeft hoor... De ideeën die hij heeft staan in mijn ogen los van de economie. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar ik denk dat het Nederlandse volk vooral gewoon toe is aan verandering. Men is bang voor 'verloedering' ;).

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:12

Wat is er dan zo radicaal ?
Een crimineel die het land uitgezet kan worden , gaat eruit , is dat radicaal ?ik vind dat heel normaal hoor .
Of bedoelen jullie iets anders radicaals wat ik schijnbaar gemist heb ?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:13

Fortuyn was op dat gebied een beetje "voor mijn tijd", dus daar kan ik me niet over uitspreken. Ik weet simpelweg niet genoeg over hem. Wat ik wel weet is dat sinds de aanvang van de crisis de het aantal Wilders stemmers explosief is gestegen en daarmee de roep om een hardere aanpak :j..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:14

Siets schreef:

Ik kan me dat dus helemaal voorstellen en dan gillen dat als je niet stemt geen recht van spreken hebt. Nou, hierom dus...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:14

Siets schreef:
Inujojo schreef:

Maar ik geloof niet echt dat zoiets met de crisis te maken heeft hoor... De ideeën die hij heeft staan in mijn ogen los van de economie. Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar ik denk dat het Nederlandse volk vooral gewoon toe is aan verandering. Men is bang voor 'verloedering' ;).

Het klopt dat Wilders niet veel punten heeft op het gebied van de crisis, het was simpelweg een constatering dat zowel Hitler als Wilders allebei veel stemmen kregen op het moment dat het land in kwestie er slecht voor stond :j.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:15

Ik voel me niet aangevallen hoor
ben ook blij met de verkiezings uitslagen enzo en als mensen het een rasisten party vinden dan is dat hun goedrecht vrijheid van meningsuiting he ;)
Laatst bijgewerkt door shilady op 10-07-10 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:15

sjonnie48 schreef:
Wat is er dan zo radicaal ?
Een crimineel die het land uitgezet kan worden , gaat eruit , is dat radicaal ?ik vind dat heel normaal hoor .
Of bedoelen jullie iets anders radicaals wat ik schijnbaar gemist heb ?

Ik bedoel dan meer de 'hoofdvoddentax' en dergelijke. Hij uit zich nogal eens niet zo netjes tegen de
allochtonen in Nederland. Zoals ik al zei gaan dat soort dingen mij dan wel wat te ver, maar wat jij
noemt mbt het criminelen-beleid, daar kan ik me compleet in vinden :j.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:17

MamboBeach schreef:
Siets schreef:

Ik kan me dat dus helemaal voorstellen en dan gillen dat als je niet stemt geen recht van spreken hebt. Nou, hierom dus...

Nou mijn ouders roepen nu inderdaad dat ze de volgende keer gewoon niet meer stemmen. Want ook al stem je, het maakt toch niets uit...