Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:20

Marokkaanse leden plegen coup bij Haagse voetbalclub
donderdag 8 juli 2010 09:16

Bij voetbalclub GSC Esdo in Den Haag hebben Marokkaanse leden een coup gepleegd door in groten getale naar de ledenvergadering te komen, en daar een volledig Marokkaans bestuur te kiezen.
Oud-bestuurslid Jaap Kanters spreekt donderdag in De Telegraaf van 'een coup op slinkse wijze'. 'Het is allemaal van tevoren bekokstoofd,' aldus Kanters, die vanwege de overname zelf ook moest opstappen.
Vier Mohameds
Als gevolg zijn nu alle vijf de bestuursleden van Marokkaanse komaf. Het bestuur bestaat sinds de overname uit een Umit, een Nordin, een Hassan, een Ali en een Mohamed. In de zeskoppige leiding van het eerste elftal zitten zelfs vier Mohameds.
Uit onvrede zijn inmiddels 52 autochtone spelers, vier complete elftallen, bij de vereniging vertrokken. Zij hebben zich volgens Kanters aangesloten bij de nieuwe vereniging WIK in het Zuiderpark.
Oud-leden hebben GSC Esdo met de komst van steeds meer Marokkaanse leden zien veranderen. Zo zijn de etiketten van de sterke drank en biertap afgeplakt en kunnen er in de kantine geen karbonaadjes meer worden besteld.
'Ook gedraagt men zich heel anders ten opzichte van de vrouwen die zich als vrijwilliger jarenlang hebben ingezet voor de club,'
zegt Kanters.
'Zo zijn de vrouwen die het hele seizoen achter de bar hebben gestaan niet eens uitgenodigd voor het feest om de afsluiting van het seizoen te vieren. Dat terwijl deze dames zich al jaren het vuur uit de sloffen lopen.'
De secretaris van Esdo, Mohamed Talhoui, zegt niet te snappen waarom tientallen leden de vereniging de rug hebben toegekeerd. 'Maar ze zullen zich waarschijnlijk niet meer prettig hebben gevoeld bij de club. Bij elke amateurclub is het normaal dat er mensen overstappen naar een andere voetbalvereniging.'

BronMarokkanen plegen coupe bij Haagse voetbalclub

Wat vinden jullie van een actie als deze?
Zelf vind ik dat dit geen deelnemen en aanpassen aan onze maatschappij is, dit is het overnemen.
Een regelrechte schande dat er direct geen alcohol en varkensvlees meer verkocht mag worden.
Is dit nu wat de bedoeling is van die multiculturele samenleving?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 08-07-10 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:23

Belachelijk :=
Dat kunnen ze toch niet maken?!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:24

8nnemiek schreef:
Belachelijk :=
Dat kunnen ze toch niet maken?!

Dat is nu precies het gevolg van die knuffelaanpak.
Zouden ze trots zijn bij PVDA, GL en D66?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:25

Ik vind het ook belachelijk dat ze zelf een voetbalclub opstarten.
Ik zou ook weggaan bij zo een club en lekker een ander clubbie zoeken.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:26

Ronduit belachelijk. Ik ben er niet op tegen dat er mensen van buitenlandse afkomst in een bestuur komen te zitten, maar een club overnemen gaat mij toch echt wat te ver. :n

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

Tjah, als ze denken dat ze 't beter kunnen moeten ze dat doen toch?

Vind dat ze zich wel ondankbaar opstellen tegen de vrijwilligers, maar het is niet helemaal te wijten aan de 'coupe' lijkt mij? Maar 52 overschrijvingen is echt super veel binnen één club!

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, waarschijnlijk in een paar aanvaringen met de KNVB.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

schandalig...als dit door zet gaat het vooruitstrefende nederland terug naar af...naar de jaren '50.
Hebben we al die jaren voor niets gevochten voor modernisatie

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:28

Ik hoop dat ze failliet gaan :=

En dan maar klagen dat de nederlandse samenleving hun meer moet accepteren.. terwijl ze zich zelf steeds verder er vanaf duwen..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:29

En zich afvragen hoe het toch komt dat die Wilders zo groot wordt?
Raar he? _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:30

Maar volgend jaar word er weer een nieuw bestuur gekozen,dan kunnen de "nederlanders" toch een plan maken dat er geen marokanen in het bestuur komen?
En ze kunnen de marokanen 'niet verkiesbaar' maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:30

Je geeft ze 1 vinger...

Echt, te belachelijk voor woorden. Nu is het een voetbalclub, morgen is het wat anders, iets groters. En de mensen blijven geloven in de knuffelmethode. Plaat voor je hoofd? Nee hoor, een hele dikke ijzeren deur!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:31

janesmith schreef:
Raar he? _O-

Je kan Wilders beter hier buiten laten "Jane".
Het gaat hier puur om die voetbalclub toch?
Ik begrijp wel wat je ermee bedoelt. ;)

Sabinee__

Wat achterlijk dit? Hoe verwacht men zo geaccepteerd te worden?
En wat een bull dat ze alcohol verminderen en karbonaatjes verbieden? Wie zijn HUN om te bepalen wat IK in mijn land eet ?
Dit is niet deelnemen aan de maatschappij dit is gewoon provoceren, zodat ze later lekker kunnen zeuren dat ze weer niet geaccepteerd worden als bestuursleden omdat iedereen daar stopt met voetbal.
Achterlijk gewoon.

geerke

8nnemiek schreef:
Ik hoop dat ze failliet gaan :=

En dan maar klagen dat de nederlandse samenleving hun meer moet accepteren.. terwijl ze zich zelf steeds verder er vanaf duwen..

vast niet....ze krijgen het vast voorelkaar om hier ook subsidie voor te krijgen...
Net als voor de lezingen van pas geleden...waar in werd verteld dat in nederland maar snel polygamie goedgekeurt moest worden want er waren teveel vrouwen en teveel homo's....weet je....ik ben absoluut geen rascist ,maar het moet niet gekker worden...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

gohya schreef:
Maar volgend jaar word er weer een nieuw bestuur gekozen,dan kunnen de "nederlanders" toch een plan maken dat er geen marokanen in het bestuur komen?

Zal wel niet als alle NL verjaagd worden.
En hoe oneerbiedig tegenover de vrouwen ook!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

janesmith schreef:
[size=18] Het bestuur bestaat sinds de overname uit een Umit, een Nordin, een Hassan, een Ali en een Mohamed. In de zeskoppige leiding van het eerste elftal zitten zelfs vier Mohameds.

Goed is het niet maar als ik deze zin zo lees is er wel meer aan de hand want je praat nog altijd over mensen en niet over voorwerpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:33

Ik zie dit zelfde over een tijdje ook nog wel in de politiek gebeuren als het zo doorgaat hoor :=

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:35

gohya schreef:

Niet echt. Je ziet dat er nu al 52 leden naar een andere club gegaan zijn, en dat zullen er meer gaan worden. Uiteindelijk is dit een Moslimclub waar allerlei Islam itische regels gaan gelden. Ze zijn al begonnen met alcohol- en karbonaadjesverbod.
Dit is trouwens niet de enige club waar dit speelt. Er zijn meerdere clubs die het aantal allochtonen willen terugdringen omdat de verhoudingen scheef liggen, maar direct staan de politieke knuffelpartijen op om te zeggen dat dat toch echt niet kan.
Zouden ze nu tevreden zijn als ze zien wat uiteindelijk het resultaat is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:36

8nnemiek schreef:
Ik zie dit zelfde over een tijdje ook nog wel in de politiek gebeuren als het zo doorgaat hoor :=

Nou ja als je dan zulke marokanen krijgt als Aboutaleb [schrijf ik het goed?] dan valt het nog wel wat mee.Maar een heel kabinet hiervan?nou nee.
Deze man is echt heel erg nederlands.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:37

janesmith schreef:
gohya schreef:

Niet echt. Je ziet dat er nu al 52 leden naar een andere club gegaan zijn, en dat zullen er meer gaan worden. Uiteindelijk is dit een Moslimclub waar allerlei Islam itische regels gaan gelden. Ze zijn al begonnen met alcohol- en karbonaadjesverbod.
Dit is trouwens niet de enige club waar dit speelt. Er zijn meerdere clubs die het aantal allochtonen willen terugdringen omdat de verhoudingen scheef liggen, maar direct staan de politieke knuffelpartijen op om te zeggen dat dat toch echt niet kan.
Zouden ze nu tevreden zijn als ze zien wat uiteindelijk het resultaat is?

Zijn er al 52 leden opgestapt? Nou lekker dan, dan word het idd een Moslimclub. Helemaal geen probleem, maar richt dat lekker zelf een club op en neem er niet 1 over .

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:38

gohya schreef:
janesmith schreef:
Raar he? _O-

Je kan Wilders beter hier buiten laten "Jane".
Het gaat hier puur om die voetbalclub toch?
Ik begrijp wel wat je ermee bedoelt. ;)

Die heeft dit al lang gelezen en zal het wel in de kamer gebruiken om vragen over te stellen. Dan wordt het landelijk bekend en hoppa....weer reclame voor de PVV.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:39

Ze hebben gewoon handig gebruik gemaakt van het gegeven dat er bij veel verenigingen nauwelijks leden komen opdagen bij de ledenvergaderingen en dat er heel moeilijk bestuursleden te vinden zijn. Als je niet op de ledenvergadering komt komt heb je ook geen gebruik gemaakt van je stem. Dus dan moet je achteraf niet klagen dat je niet blij bent met genomen beslissingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:41

eveline_B schreef:
Ze hebben gewoon handig gebruik gemaakt van het gegeven dat er bij veel verenigingen nauwelijks leden komen opdagen bij de ledenvergaderingen en dat er heel moeilijk bestuursleden te vinden zijn. Als je niet op de ledenvergadering komt komt heb je ook geen gebruik gemaakt van je stem. Dus dan moet je achteraf niet klagen dat je niet blij bent met genomen beslissingen.

Ja, dat is ook niet het probleem.
Ik vind het niet kunnen dan zo'n groep zich achter de rug van de rest samenpakt, en dan door dingen te gaan verbieden probeert om alle nederlanders weg te jagen :=

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:45

eveline_B schreef:

Dat is één ding. Maar om dan gelijk je eigen geloofsovertuiging aan de club op te dringen door het verbieden van alcohol, karbonaadjes en beleid tegenover vrouwen, dat is een heel ander ding.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:57

Bij de voetbalclub Quick 88 speelt dit probleem ook, alleen wil het bestuur daar een oplossing. Maar de linkse politici proberen er een stokje voor te steken. Inmiddels is al 80% van de leden van allochtone afkomst en zal ook deze club binnen de kortste keren overgenomen worden.

Quick 88 wil niet nog meer allochtonen