Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nickeltje schreef:Hij beseft zich ook wel dat er bezuinigd moet worden, maar niet alles moet komen van de sociaal zwaksten die genieten van allerlei dagbestedingen, die voor een deel ook betaald worden uit dit soort potjes.
verootjoo schreef:tussen thuis en een verpleeghuis zit nog een heel groot gebied hoor![]()
woning met verzorging, aanleunwoning, seniorenflat, verzorgingshuis... Overal woont je oma zelfstandig, functioneert ze zelfstandig. Het verschil met thuis is dat ze alarmering heeft, en dat ze op elk moment geholpen kan worden, met wat niet zo goed meer lukt.
In een verpleeghuis kom je pas als je niet zelfstandig kan functioneren
Nickeltje schreef:Verootje, daar hoor ik mijn vriend ook veel over. Elke manager heeft weer een manager boven zich... Je vraagt je af hoe veel tijd en geld het zou schelen als daar wat tussen vandaan gaat hier en daar.
En bezuinigen moeten we allemaal vind ik, iedereen moet gewoon wat inleveren als de hele samenleving het moeilijk heeft.
Maar dan moet er overal een beetje gehaald worden en niet bij groepen die minder (kunnen) protesteren gewoon wat meer.
lenaa_tje schreef:Je pakt er ook nog jongeren met een beperking mee, jeugdhulp kan ze nu nauwelijks helpen (gister een discussie over gehad met iemand van jeugdzorg)
Minder zorg is ook prima te doen, bezuinig zou ik zeggen! maar zet niet iemand zonder zorg. Dat gaat de maatschappij alleen meer geld kosten. Wat als al deze mensen bijvoorbeeld ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Wat kost dat wel per dag.
verootjoo schreef:lenaa_tje schreef:Je pakt er ook nog jongeren met een beperking mee, jeugdhulp kan ze nu nauwelijks helpen (gister een discussie over gehad met iemand van jeugdzorg)
Minder zorg is ook prima te doen, bezuinig zou ik zeggen! maar zet niet iemand zonder zorg. Dat gaat de maatschappij alleen meer geld kosten. Wat als al deze mensen bijvoorbeeld ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Wat kost dat wel per dag.
er staat hier toch ook beschreven dat er bezuinigd wordt, en niet afgeschaftTuurlijk wordt de zorg niet afgeschaft. Maar bezuinigen moeten we nu eenmaal allemaal. Ook in den haag staat geen geldboom.
verootjoo schreef:dan vraag je een zzp aan. Wat ik hierboven ook al zei. Mensen die geen pgb krijgen, kunnen vaak wel ingeschaald worden in een zzp volgens mij. Of je neemt contact op met het CIZ dat het zo niet kan.
lenaa_tje schreef:verootjoo schreef:dan vraag je een zzp aan. Wat ik hierboven ook al zei. Mensen die geen pgb krijgen, kunnen vaak wel ingeschaald worden in een zzp volgens mij. Of je neemt contact op met het CIZ dat het zo niet kan.
volgens persaldo niet? maar goed beetje oftopic. Ze gaan natuurlijk weer in discussie in de politiek dus ik ben benieuwd
verootjoo schreef:Bovendien denk ik dat zorginstellingen genoeg geld hebben, maar dat het op verkeerde plekken zit. Met een goede reorganisatie zou er ook meer geld naar de hulpbehoevenden kunnen. Ik heb bv al een stuk of 10 managers/leidinggevenden. Als dat aantal eens gereduceerd werd tot 3-4, heb je al heel veel geld over. Lijkt me zo. Maar goed, ik heb geen bedrijfskunde gestudeerd, dus zou niet weten of dat mogelijk is