VVD trekt stekker uit paars+.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:20

Nu heeft de VVD hetzelfde gedaan als eerder de andere partijen deden bij de PVV. Hij heeft de stekker uit paars+ getrokken en ziet geen aanknopingspunten om verder te gaan met de gesprekken die afgelopen dagen gevoerd werden. Was wel logisch want paars plus+ is een andere benaming voor links onder leiding van de VVD, vindt de achterban van de VVD.
Persoonlijk vind ik dit geweldig nieuws omdat er alles aan gedaan moet worden om maximaal 1 linkse partij in het kabinet te hebben.

Job Cohen heeft inmiddels net te kennen gegeven niets te zien in een kabinet met VVD en CDA, dus ook die optie kan van tafel.

Wat vinden jullie dat er nu moet gebeuren?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-06-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:23

Dit zal ons voorlopig bespaard blijven, want deze manier van bezuinigen die de PVDA en GroenLinks voor ogen hebben zijn compleet buiten proporties en daar loopt ons tekort alleen maar van op in plaats van dat het verlaagd wordt.

Giga-salarissen politietop door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - De top van de Amsterdamse politie verdient torenhoge salarissen, terwijl het korps juist fors moet bezuinigen en er mogelijk zelfs ontslagen zullen vallen.

Hoofdcommissaris Bernard Welten, plaatsvervangend korpschef Cor Gorissen en hoofd bedrijfsinformatie Hans Schönfeld verdienen met respectievelijk €262.841, €212.292 en €200.331 euro veel meer dan de Balkenendenorm en ook meer dan de 188.000 euro die in de wet openbaarmaking uit publieke middelen gefinancierde topinkomens (wopt) is afgesproken.

Waarnemend korpsbeheerder, de Amstelveense burgemeester Jan van Zanen, die de politietaken van Job Cohen heeft overgenomen, heeft daar melding van gemaakt bij het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Buiten de 262.841 euro die de stad jaarlijks kwijt is aan Welten, betaalt de gemeente Amsterdam ook nog eens een groot deel van diens villa in het ZuidHollandse dorpje Warmond.

De salarissen van het trio zetten kwaad bloed bij de Amsterdamse Politie Vakorganisatie, de grootste politiebond in de hoofdstad. „Juist nu we met de korpsleiding en ondernemingsraad in gesprek zijn en ons hoofd breken hoe ontslagen te voorkomen, komt deze bekendmaking als een verrassing”, aldus APV-voorzitter Bert Verdijk. „Dat Welten veel verdiende, wist ik wel, maar zoveel! En dat de andere twee ook giga-salarissen opstrijken, vind ik zeer kwalijk.”

Bron: De Telegraaf
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-06-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Re: VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:24

Het zal mij benieuwen wat er iuteindelijk als kabinet komt. Het is niet makkelijk, en zal er zeker niet makkelijker op worden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:26

Ik vind dat ze moeten kijken naar partijen die samen met de vvd en de pvv willen regeren. Ik vind namelijk dat ze niet om de pvv heen kunnen. Ze hebben zoveel stemmen gekregen, daar moet je iets mee doen. Rutte wil met Wilders, Wilders wil met Rutte. Zoek er dan iets bij wat met beide wil.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:27

Ik zie Rutte nog staan met zijn grote mond: "voor 1 juli komt er een kabinet"

ja ja :P

Misschien de stekker uit de VVD trekken? :P

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:27

YESSS !!!! Pfieuw....maar net door het oog van de naald.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het verder gaan oplossen.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:28

Barmat schreef:

ha ha echt niet ! :D

Caesar

Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken. Het is toch al niets hier in Nederland, laat ze het dan maar bewijzen dat zij het wel kunnen na de vorige coalitie.

CtjeLief

Siersma schreef:
Ik vind dat ze moeten kijken naar partijen die samen met de vvd en de pvv willen regeren. Ik vind namelijk dat ze niet om de pvv heen kunnen. Ze hebben zoveel stemmen gekregen, daar moet je iets mee doen. Rutte wil met Wilders, Wilders wil met Rutte. Zoek er dan iets bij wat met beide wil.

Datzelfde kun je dan ook over de PvDA zeggen, deze heeft uiteindelijk nog VEEL MEER kiezers.. tja..

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:29

Barmat schreef:

Ik ben voor. En heel teleurgesteld, had erg mijn hoop gevestigd op een paars plus kabinet. Echt, als er een coalitie met VVD en PVV komt ga ik emigreren. In zo'n land wil ik niet leven.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:29

Jammer, ik zag een paars plus kabinet wel zitten - iig meer dan een rechts kabinet met de PVV. Kan het standpunt van de VVD ook wel begrijpen (ze hadden het immers al eerder aangegeven), maar had gehoopt dat er aanknopingspunten waren waar ze wat mee konden. Ben benieuwd wat het nu wordt..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:30

Caesar schreef:
Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken.

Hier sluit ik me dus volledig bij aan, dat was dus wat ik ook bedoelde.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:30

Vind het nog steeds schandalig dat er in een democratie de PVV geweigerd kan worden door de andere partijen. Mijn inziens zou het VVD + PVV + CDA moeten worden. Zit de meeste potentie in dat die het een beetje zouden uithouden samen m.i. Maargoed, ook allemaal protesten weer tegen de samenwerking met de PVV.
Paars+ vind ik vanalles net niks. Puur sprokkelen om aan de meerderheid te komen.

Wordt het uiteindelijk een linkse coalitie, terwijl Nederland met "man en macht" PVV heeft gestemd om hun onvrede te uiten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:31

Siersma schreef:

Pcies!

moos24

smeetjoew schreef:
Vind het nog steeds schandalig dat er in een democratie de PVV geweigerd kan worden door de andere partijen. Mijn inziens zou het VVD + PVV + CDA moeten worden. Zit de meeste potentie in dat die het een beetje zouden uithouden samen m.i. Maargoed, ook allemaal protesten weer tegen de samenwerking met de PVV.
Paars+ vind ik vanalles net niks. Puur sprokkelen om aan de meerderheid te komen.

Wordt het uiteindelijk een linkse coalitie, terwijl Nederland met "man en macht" PVV heeft gestemd om hun onvrede te uiten. :+

Punt is alleen dat het CDA niet eens de moeite nam om te praten.

Cowgirl

Caesar schreef:
Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken. Het is toch al niets hier in Nederland, laat ze het dan maar bewijzen dat zij het wel kunnen na de vorige coalitie.

idd waarom ,oop ik toch elke keer weer naar die stembus.
Misschien wordt het tijd dat Bea met de vut gaat, kabinet opschorten en dat we net als in amerika een president gaan kiezen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:32

Dit is nog is goed nieuws!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:32

CDA wil dus niet, was mi de beste oplossing. Maar is er dan geen partij te vinden die met vvd en ppv wil? Lijkt me sterk. Er was toch nog iets met sgp en nog 1, dat ze zo een meerderheid halen? Waarom dat niet proberen. Die hadden al aangegeven dat ze best met Wilders wilden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:34

Job Cohen zegt zojuist dat hij niets ziet in een VVD-PVDA-CDA kabinet. Met een beetje geluk zal Rutte nu het stokje doorgeven aan de PVDA om een coalitie proberen te vormen. Dat is kansloos omdat zelfs met alle partijen, (buiten VVD, CDA en PVV) bij elkaar er geen meerderheid te realiseren is. En dan gaan we weer een VVD-CDA-PVV proberen te formateren. Lukt dat niet dan wordt er een minderheidkabinet aangewezen dat al snel zal vallen en nieuwe verkiezingen. Kijken of we de VVD en PVV dan wat groter kunnen krijgen. Net zolang tot er ingezien wordt in Den Haag dat dat toch echt is wat men wil.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:34

Siersma schreef:
CDA wil dus niet, was mi de beste oplossing. Maar is er dan geen partij te vinden die met vvd en ppv wil? Lijkt me sterk. Er was toch nog iets met sgp en nog 1, dat ze zo een meerderheid halen? Waarom dat niet proberen. Die hadden al aangegeven dat ze best met Wilders wilden.

Maar dan moeten de PVV en VVD dat ook zien zitten, want de SGP is geen milde.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:34

Siersma schreef:
Caesar schreef:
Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken.

Hier sluit ik me dus volledig bij aan, dat was dus wat ik ook bedoelde.

Omdat een land regeren compromissen sluiten inhoudt...en niet alle partijen kunnen én willen dat. Als elke keer dat een cruciale beslissing moet worden genomen, er een breekpunt ontstaat tussen coalitiepartijen, kan er net zo min geregeerd worden. En alle standpunten opgeven en ergens in het midden gaan zitten kan ook niet, hoezo zouden er dan politieke partijen bestaan? Plus dat ze het tegenover hun achterban niet kunnen maken.

Dat de PVV een grote winst heeft geboekt, wil nog niet zeggen dat héél Nederland ineens achter de PVV staat...Het zijn nog steeds maar 1,5 miljoen mensen. De overige 15 heeft wat anders gestemd.

Oké, opkomst is niet 100 procent, but you'll get my drift..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:35

Godzijdank is Paars Plus van de baan, nu hopen dat het CDA toch tot inkeer komt.

smeetjoew

Geen 16 miljoen mensen hebben gestemd hoor. Groot deel van de NLse bevolking is onder de leeftijd van 18. :+
1,5 miljoen mensen is ontzettend veel!

Siers83

Ik snap dan weer niet waarom de pvda nog recht van spreken heeft of krijgt? En trouwen mocht t wel lukken vvd-pvv-cda bij elkaar te krijgen, dan heeft Cohen niks te vertellen toch?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:36

CtjeLief schreef:
Siersma schreef:

Datzelfde kun je dan ook over de PvDA zeggen, deze heeft uiteindelijk nog VEEL MEER kiezers.. tja..

Meer kiezers? Heb ik iets gemist? De VVD was toch de grootste?