Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siersma schreef:Ik vind dat ze moeten kijken naar partijen die samen met de vvd en de pvv willen regeren. Ik vind namelijk dat ze niet om de pvv heen kunnen. Ze hebben zoveel stemmen gekregen, daar moet je iets mee doen. Rutte wil met Wilders, Wilders wil met Rutte. Zoek er dan iets bij wat met beide wil.
Barmat schreef:Ik zie Rutte nog staan met zijn grote mond: "voor 1 juli komt er een kabinet"
ja ja
Misschien de stekker uit de VVD trekken?
Siersma schreef:Ik vind dat ze moeten kijken naar partijen die samen met de vvd en de pvv willen regeren. Ik vind namelijk dat ze niet om de pvv heen kunnen. Ze hebben zoveel stemmen gekregen, daar moet je iets mee doen. Rutte wil met Wilders, Wilders wil met Rutte. Zoek er dan iets bij wat met beide wil.
smeetjoew schreef:Vind het nog steeds schandalig dat er in een democratie de PVV geweigerd kan worden door de andere partijen. Mijn inziens zou het VVD + PVV + CDA moeten worden. Zit de meeste potentie in dat die het een beetje zouden uithouden samen m.i. Maargoed, ook allemaal protesten weer tegen de samenwerking met de PVV.
Paars+ vind ik vanalles net niks. Puur sprokkelen om aan de meerderheid te komen.
Wordt het uiteindelijk een linkse coalitie, terwijl Nederland met "man en macht" PVV heeft gestemd om hun onvrede te uiten.
Caesar schreef:Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken. Het is toch al niets hier in Nederland, laat ze het dan maar bewijzen dat zij het wel kunnen na de vorige coalitie.
Siersma schreef:CDA wil dus niet, was mi de beste oplossing. Maar is er dan geen partij te vinden die met vvd en ppv wil? Lijkt me sterk. Er was toch nog iets met sgp en nog 1, dat ze zo een meerderheid halen? Waarom dat niet proberen. Die hadden al aangegeven dat ze best met Wilders wilden.
Siersma schreef:Caesar schreef:Waarom is er nog stemrecht als de top 3 niet eens in de regering komt?! Het is toch overduidelijk wat eruit gekomen is? Ik snap dat gezever nooit zo, en kan me er ook best wel kwaad over maken.
Hier sluit ik me dus volledig bij aan, dat was dus wat ik ook bedoelde.
CtjeLief schreef:Siersma schreef:Ik vind dat ze moeten kijken naar partijen die samen met de vvd en de pvv willen regeren. Ik vind namelijk dat ze niet om de pvv heen kunnen. Ze hebben zoveel stemmen gekregen, daar moet je iets mee doen. Rutte wil met Wilders, Wilders wil met Rutte. Zoek er dan iets bij wat met beide wil.
Datzelfde kun je dan ook over de PvDA zeggen, deze heeft uiteindelijk nog VEEL MEER kiezers.. tja..