'Rabobank weigert vakbond prostituees'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

'Rabobank weigert vakbond prostituees'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 11:58

Citaat:
AMSTERDAM - Rabobank in Amsterdam heeft geweigerd een rekening te openen voor Vakwerk, de vakbond voor prostituees. Dat heeft woordvoerster Metje Blaak van Vakwerk dinsdag bekendgemaakt.

De bank heeft volgens haar een afspraak afgebeld omdat de financiële instelling niet geassocieerd zou willen worden met dames van lichte zeden. Met de vakbond zelf had de Rabobank geen problemen, aldus Blaak. „Maar wel met de leden die de contributie storten.”

Het openen van zakelijke bankrekeningen is sowieso niet mogelijk voor legaal werkende prostituees in Nederland, weet de woordvoerster. De vakbond spreekt van ongelijke behandeling en overweegt een klacht in te dienen bij de Commissie Gelijke Behandeling.

Wat vinden jullie hier van?
Stel dat ze een andere naam hadden gebruikt dan had de rabo er toch ook geen luch van gekregen dat het om prostituees ging?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:00

belachelijk! Die mensen moeten er ook zijn in deze maatschapij!
Waar moeten vrijgezelle heren dan heen :\ Dus echt onzin dat ze geen rekening mogen openen. 'Lichte zeden' Er staat bij dat het legaal is...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:01

Belachelijk. Beetje heel vreemd om te weigeren, omdat het vakgebied niet aanstaat. Ik zie geen enkele reden voor de bank om deze rekening voor de vakbond te weigeren.

Anoeska

Re: 'Rabobank weigert vakbond prostituees'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:05

Dit mag volgens de Algemene Wet Gelijke Behandeling gewoon niet. Prostitutie is legaal in NL. Dus de vakbond voor prositutuees is gelijk aan iedere andere vakbond. Daar mag je dus wettelijk helemaal geen onderscheid in maken. Wat je er ook van vindt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:08

Ik vind het belachelijk. Ouderwets en kortzichtig.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:15

Abeltje77 schreef:

Niets aan toe te voegen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:24

Abeltje77 schreef:

Nee eens....en nou ben ik benieuwd of er een andere bank is die hiermee wel durft te scoren.....maar ik ben bang van niet

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:29

Bovendien is dit discriminatie aangezien prostitutie een wettelijk toegestaan beroep is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:34

Citaat:
De bank heeft volgens haar een afspraak afgebeld omdat de financiële instelling niet geassocieerd zou willen worden met dames van lichte zeden.

Nee, nu worden ze geassocieerd met discriminatie, kortzichtigheid en ouderwetsheid én komt alles in de openbaarheid.

Als ze gewoon hadden meegewerkt had niemand er iets vanaf geweten.

Beetje dom....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:59

Abeltje77 schreef:
Nee, nu worden ze geassocieerd met discriminatie, kortzichtigheid en ouderwetsheid én komt alles in de openbaarheid.

Als ze gewoon hadden meegewerkt had niemand er iets vanaf geweten.

Beetje dom....

Precies...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:02

Eerlijk? Als je een seksshop hebt online (bijvoorbeeld) wil de Rabo daar ook niets mee te maken hebben...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:18

Vjestagirl schreef:
Eerlijk? Als je een seksshop hebt online (bijvoorbeeld) wil de Rabo daar ook niets mee te maken hebben...

Wikipedia:

De Rabobank (Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A) (coöperatie) is een Nederlandse bank, bestaande uit 153 (stand 2009) zelfstandige coöperaties die alle een eigen bankvergunning van de Nederlandsche Bank bezitten. De Rabobank is onderdeel van de Rabobank Groep, en naar eigen zeggen de grootste financiële dienstverlener in Nederland.

Of zoals ze zelf zeiden in de reclame: We are founded by farmers. En nou niet boos worden als u dat toevallig ook bent, maar de club heeft nou eenmaal een bepaalde achtergrond en daar blijven ze klaarblijkelijk trouw aan.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:35

En dat vind ik dan weer ouderwets en achterhaald...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:10

Cowboy55 schreef:
Vjestagirl schreef:

Wikipedia:

De Rabobank (Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A) (coöperatie) is een Nederlandse bank, bestaande uit 153 (stand 2009) zelfstandige coöperaties die alle een eigen bankvergunning van de Nederlandsche Bank bezitten. De Rabobank is onderdeel van de Rabobank Groep, en naar eigen zeggen de grootste financiële dienstverlener in Nederland.

Of zoals ze zelf zeiden in de reclame: We are founded by farmers. En nou niet boos worden als u dat toevallig ook bent, maar de club heeft nou eenmaal een bepaalde achtergrond en daar blijven ze klaarblijkelijk trouw aan.....

Wat wil je daarmee zeggen dan?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:18

Cowboy55 schreef:
Wikipedia:

En wat de boer niet kent dat vreet hij niet? := Maar volgens mij zijn er zat boeren die de prostitutie heel goed van dichtbij kennen hoor! :))

Het is werkelijk te gek voor woorden. Prositutie is tegenwoordig een legaal (en dus normaal) beroep. Wat is het volgende? Gaat ABN AMRO straks politici weigeren omdat ze daar niet mee geassocieerd willen worden? (Hoewel ik dat nog zou kunnen begrijpen :+ )

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:25

Wat belachelijk zeg!
Snap wel dat je er als bedrijf nou niet bepaald mee geassocieerd wilt worden, maar dit is gewoon discriminatie.
Denk dat ze het beter zonder morren hadden kunnen openen, geeft toch een stuk minder negatieve publiciteit dan dit.. :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:27

Citaat:
Prositutie is tegenwoordig een legaal (en dus normaal) beroep.

Nou is legaal en normaal niet per definitie hetzelfde ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:27

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Prositutie is tegenwoordig een legaal (en dus normaal) beroep.

Nou is legaal en normaal niet per definitie hetzelfde ;)

_O- _O-
het is maar net wat je normaal vind.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:00

Precies.

En laten we wel wezen, feitelijk is het ook een doodnormaal beroep. Ze zeggen niet voor niets het oudste beroep ter wereld.

Of het allemaal zo geaccepteerd is, dat is iets anders.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:02

Je mag er van vinden wat je wil. Ik vind bv het beroep van jager niet gewoon. Ik vind het raar dat je voor je beroep bambi's doodschiet. Maar dat wil niet zeggen dat wanneer ik een winkel heb, dat ik dan alle jagers zomaar kan weigeren.

Ik snap wel dat jagers nuttig werk doen, is ook maar een voorbeeld. ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:05

Echt weer een belachelijk actie van de rabobank. Maar ik kan niet terugvinden naar welke bankinstelling ze dan wel kunnen gaan voor een rekening.
Abeltje77 schreef:

Helemaal mee eens.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:08

Wat een kul, dit is een bedrijfstak die een zakelijke rekening en eventueel verzekeringen nodig heeft.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 22:48

Als ze de naam ''damesvereniging'' oid hadden opgegeven was er ws geen haan die er naar kraaide en hadden ze gewoon een rekening kunnen openen.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:05

Grappig.....de banken bedelen hun topmensen maatschappelijk onverantwoorde en onaanvaardbare bonussen toe waarmee ze zelf dus ook niet echt 'netjes' bezig zijn.

Trouwens de Rabobank (en anderen ook) houden hun kluis lekker gesloten voor bijvoorbeeld ondernemers die een hypotheek of een kredietverruiming willen zodat ze zelf (voorlopig) verzekerdzijn van salaris en die bonussen uitbetaald kunnen blijven worden.
En degenen die zij onder risico groepen rekenen krijgen, als ze überhaupt al een lening krijgen, procenten meer rente voor hun kiezen.

Dusssss, wie is hier nu eigenlijk de 'foute' oranisatie? 8-)

Wat ik ook erg kortzichtig vind is dat de meeste dames echt niet trouwen met degene met wie ze naar bed geweest zijn en vaak meerdere of soms tientallen bedpartners gehad hebben. Is iemand dan verkeerd of minder dan een ander als zij ervoor betaald wordt?

Accepteren ze eigenlijk wel gigolo's als rekeninghouder? }>

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:12

Zouden ze bang zijn om hun eigen stortingen tegen te komen ;)