MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 01:07

Hallo allemaal,

Dit topic open ik aan de hand van een magazine wat een vriendin/teamgenootje vanaf morgen in de winkels heeft liggen. Zij heeft een contest gewonnen waarin haar droom verwezenlijkt wordt, MissREAl dus.
Dit magazine gaat tegen fotoshop, het size-zero beleid van modehuizen, het beeld wat de media op ons vrouwen projecteert en waar wij ons bewust en onbewust aan meten.

Meet jij je aan schoonheid die projecteert hoe we ''moeten'' zijn? Hoe denk jij hierover en wat is voor jou schoonheid?
Zijn we tevreden met onszelf of zijn we wat onzekerder met een paar pondjes meer omdat we niks anders meer zien in media e.d?

We rock girls! +:)+

Kim volgen?
Neem een kijkje op www.missreal.web-log.nl of volg Kim via www.twitter.com/kimout.

Snoevie

Re: MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 06:50

gaaf hoor,als ik het morgen zie liggen,koop ik m!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 11:53

Leuk! Wat vindt je ervan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:00

Ga eens kijken of hij in België ook is, ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. Als de gewone bladeren zoiets doen zijn de modellen alsnog dunner dan ik

Ben ook benieuwd hoe vernieuwend het is, want bv die zelfde kleding andere maten is net in een groot blad geweest.
Hoop dat hij er ligt :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:10

Ik ben benieuwd! klinkt ontzettend leuk!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:12

Las er vanmorgen een heel stuk over in de Spits. Ga 'm vanmiddag of anders van de week even halen :)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:20

Amen, wat een geweldig idee _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:21

Goed initiatief!
Ik ga hem ook in de gaten houden :j

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:23

Wat een super idee, als ik hem zie liggen neem ik hem mee :d

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:30

ga van de week met de boodschappen ook even kijken of ik hem zie :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:32

Ah, wat een super initiatief zeg! Zal van de week eens kijken in de winkel of ik hem zie liggen, neem ik hem meteen mee :) .

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:33

Wat leuk zeg! Wat fijn dat ze dit heeft kunnen bereiken :j
Ik ga zo boodschappen doen en ga meteen even kijken of ik 'm zie, dan neem ik 'm gelijk mee. Ben benieuwd!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 12:48

Leuk al die reacties.
Nog leuker dat jullie het blad gaan kopen.

Maar wat vinden jullie van bovengenoemde punten?
Wat zouden jullie veranderd willen zien? Waar storen jullie je aan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:50

Ik vind persoonlijk dat het jammer is dat er alleen size zero modellen in normale bladen staan, aangezien ik maat 46 heb en zulke kleren voor stevige dames meestal weinig flaterend zijn :') . Ik koop zulke bladen dan ook nooit.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:05

Wat een goed initiatief :) en gaaf dat ze het voor elkaar gekregen heeft! Als ik in de winkel ben ga ik ook is even kijken of ik het blad kan vinden!

Ik meet mezelf totaal niet aan "ideaal"beelden... Ik ben erg tevrede met mezelf en doe waar ik zelf zin in heb en waar ik mezelf goed bij voel! :)

En tuurlijk wel eens ff onzeker maar daarna huppa ik ben ik en daar ben ik trots op!! :)

Ik snap goed dat meiden/vrouwen er erg door beinvloed kunnen worden en er erg onzeker door kunnen zijn... en dat vind ik ook erg vervelend, sommige hebben zo'n slecht totaal beeld dat je ze niet eens meer een compliment kan geven zonder reactie te krijgen "dat zeg je alleen maar om mij goed gevoel te geven en dan meen je niet" erg zonde is dat...

Ik vind ook dat dit aangepakt moet worden binnen de media en alles waar we mee geconfronteerd worden! Alleen is de wereld hier allemaal wel erg in doorgedraaid...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:36

hij is vanaf morgen te koop?als hij hier te koop is en ik heb m gelezen,dan hoor je het,ts!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:56

Ik heb hem! Even doorgebladerd en het ziet er goed uit al :) Echt een super iniatief.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:58

Ik heb 'm helaas niet kunnen vinden, zal van de week nog eens kijken ;)
Nog wel een lekker stukje reclame voor het blad bij rtlBoulevard vanavond :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:42

Ik hoorde een stuk op de radio gister of eergister en daarin hadden ze haar ook aan de telefoon. Leuk initiatief, ga wel even kijken in de winkel.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:50

Ligt ie er volgende week ook nog? Jawel toch? Dan ga ik hem ook even halen!

Bij mij is het jammere dat ik andere vrouwen in alle soorten en maten bloedmooi kan vinden, maar aan mezelf wel hele hoge eisen stel... Want ik vind bijvoorbeeld dat volslanke meisje uit mijn klas echt schitterend, maar bij mij moeten die kilo's er wél vanaf...

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 23:03

Het blad is de hele maand verkrijgbaar. Ik heb hem vanmiddag gekocht en het resultaat is echt super. Vooral de column van Hugo Borst. :D
Leuk dat jullie hem van plan zijn te kopen of al in huis hebben.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 23:06

@ pniekepnak..Ik herken wat jij zegt, andere volslanke meisjes/vrouwen staat het altijd net een tikkeltje beter of anders als bij jou. Om gek van te worden, toch denk ik dat dit gedeeltelijk tussen onze oren zit. Wij mogen er ook zijn, alleen zien we het zelf niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:50

Ik snap niet zo goed waarom modellen ook zo nodig maat 46 moeten hebben......
Ik vond die rel met Benelux Next Topmodel, toen er wat werd gezegd over de heupen van Rosalinde, zó over the top. Iedereen voelde zich haast persoonlijk aangevallen, vond dat echt raar. Voor modellen gelden er heel andere eisen, als dat niet zo zou zijn, kon iedereen wel model worden.

Van mij mag er best wat minder gefotoshopt worden, maar ik persoonlijk zie liever een maatje 34 bij een model dan maat 46.

Carien: denk dat je met die laatste uitspraak ook helemaal gelijk hebt. Waarom je steeds vergelijken met andere vrouwen, je bent toch prima zoals je bent? Ik zie die foto's in modebladen ook meer als een mogelijkheid ideeën op te doen over combinaties (vind de jumpsuit die je momenteel overal ziet, echt vréselijk leuk) als dat ik er zo moet uitzien. Platinablond met knalrode lipstick staat mij helemaal niet, joh :D :D

Ik vind mijn lijf prima zoals het is, ik hoef niet een maat 32. Maar daarom vind ik die mode reportages nog wel erg leuk om te zien, ik hoef er zelf niet zo uit te zien, nergens voor nodig :)

psycholove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:30

ik heb dan wel maat 32 maar ik ben te mager botten steken uit bij heupen schouders boven armen etc,
dat is nou ook niet bepaald een mooi beeld :o
daarbij heb ik last van onzuiveren huid echt open plekken in me gezicht van het krabbelen, en bijna geen borsten.

ik bedoel er maar mee, dat je niet alles kan hebben
mensen die maat 46 hebben, hebben misschien weer een mooie zuivere huid of een leuk rond gezicht,en meestal echt borsten i.p.v de silliconen die de meeste modellen meedragen
ook aan de modellen zitten nadelen, maar het wordt er bij ons meiden gewoon zo ingestapt
door de media etc.
Dat veel meiden dat als voorbeeld zijn gaan zien en een laag zelfbeeld krijgen
stoppen met eten met alle gevolgen van dien

ik ga ook opzoek naar het tijdschrift lijk me erg leuk

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:15

ja waarom moeten topmodellen zonodig maatje 34 hebben yamcha...............goed,46 is misschien weer wat teveel van het goede,maar aan de andere kant...........er kan toch wat meer gemixt worden?

beetje er tussenin. ik neem aan dat men kleding wil verkopen dmv modeshows,en ook dikke dames dragen graag mooie kleding.

ik moet zeggen dat ik me ook weleens stoor aan het magere ideaalbeeld van sommige modehuizen,maar ach ik koop die kleding toch niet.

wel jammer vind ik,als ik een doodgewoon meidenblad inkijk,daar standaard behoorlijk dunne meiden instaan. die natuurlijk net zo goed mooi zijn,maar waarom is een stevige vrouw apart in een blad,en is dun standaard?

beiden kan evengoed mooi zijn