Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Daphna

Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 00:00

Nederland heeft gestemd. Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder zal gaan met de Nederlandse politiek? Paars? Links? Of komen we bekend te staan als het anti-islam land?

Abiola

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:02

Ik heb gestemd op de tweede optie Paars+. Ben benieuwd naar de uitkomst, hier en in het "echie"

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:02

Ik geef ook de voorkeur aan paars+ :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:03

Ik hoop dat ze de pvv een kans gaan geven

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 00:04

Dat is inderdaad ook mijn voorkeur, de VVD zie ik wel als goede tegenwicht in het linkse gebeuren. De crisis moet aangepakt worden maar natuurlijk wel humaan!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:05

Waarom niet de optie VVD, PvdA en PVV?

Edit: CDA heeft imo niks in de coalitie te zoeken. Nederland heeft duidelijk genoeg aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in deze partij...!
Laatst bijgewerkt door Adil op 11-06-10 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:05

Ja, absoluut wel paars +.

Edit: @ Adil, omdat ik PVV en VVD samen in een coalitie gewoon veels te recht vind uitvallen. Ben bang dat PvdA er dan weinig doorkrijgt van zijn kant.
En CDA niet omdat het daar gewoon een grote chaos is op dit moment. 20 zetels verloren en Balkenende is weg. Die moeten misschien eerst maar even in de oppositie alles op orde krijgen. Plus het feit dat het CDA alleen in de coalitieregering kan komen als PVV ook mee doet, en dat is naar mijn mening zoals net genoemd geen goed idee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-10 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:06

vvd en pvv en cda

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 00:07

Ik heb ze van de NOS, maar dat zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn, als de PVDA toch met PVV zou willen samenwerken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:07

Babico schreef:
Ja, absoluut wel paars +.

Edit: @ Adil, omdat ik PVV en VVD samen in een coalitie gewoon veels te recht vind uitvallen. Ben bang dat PvdA er dan weinig doorkrijgt van zijn kant.

Hm, ik denk dat een beetje rechts NL niet zo gek zou staan...! Maar goed, ik snap je punt wel hoor, hoewel ik toch echt hard hoop op en dergelijke coalitie!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:08

Ik ga voor een coalitie met de PVV. Vooral omdat ik vind dat je niet om de 'over'winning van de PVV heen kan. Blijkbaar heeft bijna 1 op de 6 stemmende Nederlanders groots vertrouwen in de PVV. Een groei van bijna 10%, dus de grootst groeiende partij (in aantal stemmen dan) van dit jaar. Ik vind niet dat je dat mag/kan negeren. :)
Ook vind ik het knap dat Wilders al heeft gezegd één partijpunt te willen laten 'vallen', als dat het vormen van een coalitie vergemakkelijkt en het eventueel vallen van het uiteindelijke kabinet voorkomt. Consessies doen hoort nu eenmaal bij de politiek.

VVD, PvdA en CDA samen kan voor mij ook nog wel. Al ben ik bang dat VVD en PvdA te ver van elkaar afstaan om samen goed door één deur te kunnen. Maar daar weet ik verder het fijne niet van.. :=

Pollewoppy

De PvdA wil toch niet met de PVV regeren?

Whitepanther

Tja ik ga ook voor de optie met pvv... Ik heb gestemd op vvd en vind het onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen vetrouwen hebben in de pvda. Maar goed regeren zonder de pvv zou ik dan de keuze maken van vvd cda sp en d66

Adil

Daphna schreef:
Ik heb ze van de NOS, maar dat zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn, als de PVDA toch met PVV zou willen samenwerken.

Inderdaad, ik hoop dat de PvdA zich daar toch nog toe bereid ziet :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:09

Tja er staat maar 1 keus met pvv tussen dus dat is niet erg moeilijk dan.
Ben het wel met Adil18 eens.
Daarbij zou ik denken stem van het volk telt en dus zou het absurd zijn zou de pvv er niet bij zijn maar goed.

Wranglerbutt

Daphna schreef:

Dat de PvdA met de PVV een coalitie zou willen vormen, lijkt me net zo onwaarschijnlijk als Wilders die zijn haar zwart verft :+

Pollewoppy

Dat bedoel ik ;)

Adil

Pollewoppy schreef:
De PvdA wil toch niet met de PVV regeren?

Nee, maar omdat Wilders zich zeer compromis-bereid ziet heb ik de hoop dat e PvdA haar mening veranderd...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:10

Oef, paars+ is mij te links voor wat de Nederlandse kiezer heeft aangegeven hoor.. Dan hadden 'we' net zo goed niet kunnen gaan stemmen. :+
Ik vind een keer een rechtse coalitie Nederland inderdaad niet zou misstaan. Daarnaast is de PVV niet zo rechts als veel mensen die het partijprogramma niet hebben gelezen, denken. :)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:13

Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen überhaupt vertrouwen in de politiek hebben Whitepanther.

Ik heb dus principieel niet gestemd en dat was trouwens wel de 'winnaar' met 26% maar dat hoor of lees je nergens.

26% heeft er dus absoluut geen vertrouwen in dat het met andere toneelspelers beter zal worden.......

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:16

Lente77 schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen überhaupt vertrouwen in de politiek hebben Whitepanther.

Ik heb dus principieel niet gestemd en dat was trouwens wel de 'winnaar' met 26% maar dat hoor of lees je nergens.

26% heeft er dus absoluut geen vertrouwen in dat het met andere toneelspelers beter zal worden.......

Niet gestemd, of blanco? Want blanco was geen 26% hoor. En mensen die niet de moeite nemen om naar het stemlokaal te gaan en blanco te stemmen, mogen imo eigenlijk niet meepraten :o

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:17

Michelle_ schreef:
vvd en pvv en cda

idem

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:19

26% heeft er geen vertrouwen in lente77?? Waar haal je dat vandaan?
Wat te denken van alle mensen die woensdag op vakantie waren, die niet bij krachte waren om te stemmen en niemand anders gemachtigd hebben, mensen die het te druk hebben gehad, mensen die de politiek helemaal niets interesseert, mensen die hun been braken onderweg naar het stemlokaal.
Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat die nergens vertrouwen in hebben.

En eens met PattyOosten, als je de moeite niet neemt om blanco te stemmen, heb je ook geen 'recht' om te zeuren. ;) Had je maar moeten stemmen, dáár draag je een boodschap mee uit. :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 00:31

Ik heb ook principieel niet gestemd, mag ik nu niet meer mee praten?

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:33

Sorry, ik zie het andersom: als je gestemd hebt en ze maken er weer een puinhoop van dan heb je geen recht om te zeuren want je hebt gekregen waar je om vroeg.

Als je echt stemmen wilt kun je ook iemand machtigen dus heeft 26% een reden gehad om niet te stemmen.

Ik heb niet 1 partij gezien waarbij ik het gevoel had dat er democratische besluiten genomen zullen worden en daar geef ik niet mijn stem aan.
En stemmen op de minst slechte partij vind ik persoonlijk ook geen optie.