Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 16:59

UDEN - Twee broertjes uit Uden (8 en 9 jaar) hebben in de afgelopen periode een onbekend aantal kinderen van een basisschool in Uden seksueel misbruikt.

De politie omschrijft het misbruik als 'stevig', maar wil niet meer over de zaak kwijt. Dat heeft een woordvoerster van de politie donderdag gezegd.

De kinderen kunnen niet strafrechtelijk worden vervolgd omdat ze jonger dan 12 jaar zijn. (ANP)

Bron: ED.nl

EDIT: Meer informatie.

Udense kinderen misbruikt door leeftijdgenoten
UDEN - Twee jongens uit Uden van 8 en 9 jaar hebben in totaal acht kinderen uit de wijk Bogerd-Vijfhuis seksueel misbruikt. De slachtoffers variëren in leeftijd van 4 tot ongeveer dezelfde leeftijd als de daders.

Een politiewoordvoerder erkent dat de zaak bij de politie bekend is. "We weten sinds 20 mei over deze zaak en dat het om een ernstige vorm van misbruik gaat. De politie heeft deze zaak ook heel serieus opgepakt. Maar we kunnen er niets aan doen. De Officier van Justitie kan er geen strafzaak van maken, gezien de zeer jonge leeftijd van de daders. Wij kunnen niet meer doen dan het verhaal aanluisteren. Aangifte doen heeft geen zin. Dat klinkt heel koud, maar zo liggen de zaken nu eenmaal. De wijkagenten hebben in de wijk een belangrijke rol gekregen. Ze hebben een signalerende functie bij escalaties en zijn een vraagbaak voor slachtoffers en de buurtbewoners. Wat de politie wél gedaan heeft, is een zorgmelding gedaan bij Jeugdzorg. Die zal zich verder met de zaak bezighouden."
De politiewoordvoerder wil ontkennen noch bevestigen dat het om acht slachtoffertje gaat. Dat aantal wordt genoemd door twee moeders van slachtoffers, die de redactie van Udens Weekblad en Kliknieuws benaderden. De moeders stellen ook dat de moeder van de twee daders, broertjes, de moeder van een slachtoffer heeft proberen neer te steken. (later meer)

Bron:uden.kliknieuws.nl

Ben zelf even sprakeloos.
Laatst bijgewerkt door Lisann__ op 10-06-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:00

Dat geloof je toch niet ? :7

pff...dat was voor mij nog gewoon de poppentijd hoor..

capopjekop

Het wordt echt steeds gekker, het zijn gewoon nog kinderen. Ik kan er niet over uit.

esther_sonja

zucht..
Jezus hee, waar gaat dit heen..
Je mag je kinderen op de kleuter school straks al pepper spray mee geven.. wordt steeds jonger..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:01

Vervolg dan de ouders maar strafrechtelijk. Als je kinderen dit soort dingen doen, klopt er iets helemáááál niet aan je opvoeding.

gadverdamme, zo jong en dan al zo verknipt, arme kinderen.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:02

zoo hééé...In mijn woonplaats nog wel..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:02

Ik las het op nu.nl :\ zo jong kun je toch niet bewust zoiets doen := ben even echt .. flabbergasted

@Yakima (mijn geboorteplaats :o)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:03

Wat erg voor de slachtoffers zeg!
Misschien dat ze er thuis ervaring mee hebben gehad ofzo, vader die moeder misbruikt, waardoor het in hun ogen normaal is..?
Ik denk dat er bij die iets psychisch niet in orde zit, en ik hoop dat ze hulp krijgen..

yakima

CtjeLief

Re: Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

eerste wat ik me opkomt: zijn ze zelf misbruikt? zodat ze dit normaal achten..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:07

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:08

Tegenwoordig wordt er zoveel verpest ook door de maatschappij en de omgeving..... Ik ben bang dat het gewoon bijna niet meer gaat lukken om je kind nog 100% normaal op te kunnen voeden, ze halen zulke rare dingen bij vriendjes/vriendinnetjes weg die niet goed genoeg opgevoed worden en vergeet het TV kijken niet... vroeger mochten wij echt niet alles kijken.

Het is echt onbegrijpelijk :\

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:10

Gatvrrrr... geloof je toch niet? Zo jong nog en dan dit... :(

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:11

x_Marr schreef:
Tegenwoordig wordt er zoveel verpest ook door de maatschappij en de omgeving..... Ik ben bang dat het gewoon bijna niet meer gaat lukken om je kind nog 100% normaal op te kunnen voeden, ze halen zulke rare dingen bij vriendjes/vriendinnetjes weg die niet goed genoeg opgevoed worden en vergeet het TV kijken niet... vroeger mochten wij echt niet alles kijken.

Het is echt onbegrijpelijk :\

Tegenwoordig heeft ieder kind een tv op de kamer.
Dus die kunnen ze na 12 uur ook nog wel aanzetten.

En op die leeftijd ben je stoer als je dingen doet die niet mogen.
Roken,drinken,stelen.... verkrachten?

Daarnaast kan het ook aan de thuissituatie van de kids liggen.

Het is ongeloofelijk.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:13

oepppssss dat is hier wel heel dichtbij, ik vraag me af wat er tegen gedaan kan worden...
ik snap die opvoeding ed van tegenwoordig echt niet meer..
als ik af en toe hoor dat kinderen van 7 of 8 jaar gerust tot tien uur buiten mogen spelen, of bij anderen over de vloer komen om te computeren,... ik kan daar met mijn hoofd niet bij, ik moest na het jeugdjournaal altijd al naar bed toe... met een beetje mazzel mocht ik de helft van het klokhuis zien...

Ik ben er even stil van......
onbegrijpelijk.....

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:44

Wat?! Af en toe vraag ik me echt af waar het heen gaat met de wereld..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:52

Zo vroeg al???
Ik vraag me echt af wat voor opvoeding deze kinderen hebben meegekregen... Diep triest eigenlijk...

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:06

Ik zie 'tegenwoordig' veel jonge kinderen schelden endoen, dingen wat ik op die leeftijd nog niet eens wist dat het bestond !
Moet niet gekker worden :n

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:07

Nou, als ik hun moeder was geweest hadden ze bij mij geen handjes meer gehad om die bij andere kindjes te plaatsen.
Is er imo toch echt iets mis in de opvoeding gegaan.. Iets gruwelijk mis.

Citaat:
De moeders stellen ook dat de moeder van de twee daders, broertjes, de moeder van een slachtoffer heeft proberen neer te steken

Goh, verknipte moeder dus ook al ..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:09

hier woon ik super dicht bij!
beetje akelig idee..
niet dat ze mij iets aan kunnen doen ofzo :+

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:11

Is wel heel erg jong zeg en dan ook nog 2 broertjes.. je gaat je idd wel afvragen hoe het er bij hen thuis aan toe gaat. Eigenlijk sneu voor hen ook dat je zulke dingen al doet op die leeftijd, wat komt daar verder van terecht?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:12

Klinkt misschien gek, maar ik denk niet dat je de daders hiervan de schuld kunt geven. Ik denk dat als kinderen zo jong zoiets doen, er echt wel zeer ernstig iets mis is met hun leefomstandigheden. Ik vind het goed dat jeugdzorg zich ermee bezighoudt, want hier is écht dringend verandering nodig (wat heeft dit gedrag veroorzaakt: een slechte thuissituatie, andere slechte ervaringen?). Ik hoop dat iedereen die erbij betrokken is, goede therapie krijgt.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 10-06-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:13

Dit is echt niet normaal! Pas ook al een bericht over een jongen van 13 die een vrouw van 91 heeft geprobeerd te verkrachten. ( [NM] Jongen (13) probeert bejaarde vrouw (91) te verkrachten ) En nu dit, waar gaat dit heen?

En die ouders zijn ook niet helemaal goed, zowel bij het jongetje van 13 als bij deze kinderen.
Laatst bijgewerkt door Springruit06 op 10-06-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:13

CtjeLief schreef:

Dat dacht ik dus ook meteen, hoe moeten ze daar anders op zijn gekomen. :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:14

CtjeLief schreef:

Ook het eerste wat in mij opkomt.
Hier moet iets gruwelijk fout zijn in hun opvoeding :n