Pleegouders vermist meisje Willeke Dost toch verdacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pleegouders vermist meisje Willeke Dost toch verdacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 12:49

http://www.nu.nl

Citaat:
De 66-jarige pleegmoeder en de 38-jarige pleegbroer van Willeke Dost worden verdacht van betrokkenheid bij haar verdwijning in januari 1992. Dat is maandag bekendgemaakt op een persconferentie van politie en justitie in Assen.

Het tweetal is maandagochtend aangehouden. De pleegbroer woonde ten tijde van Willekes vermissing nog thuis op de boerderij van zijn ouders in Koekange.

Hoofdofficier van justitie in Assen, Monte van Capelle, zei verder dat de verdwijning destijds werd gezien als een gewone vermissing in plaats van een misdrijf.

Daarom heeft het Openbaar Ministerie (OM) aan andere onderzoeken die toen liepen meer aandacht besteed.

Inmiddels zijn er wel voldoende feiten die erop wijzen dat er sprake is van een misdrijf en daarom heeft de onderzoeksrechter politie en OM toestemming gegeven de boerderij van de pleegouders en het erf daaromheen te doorzoeken.

Het is volgens de autoriteiten niet uitgesloten dat het lichaam van Willeke in de grond bij de woning bevraven ligt. De politie maakt gebruik van een 'grondradar' om de bodem te doorzoeken. Dat onderzoek kan meerdere dagen in beslag nemen, aldus Van Capelle.

Een team van het Korps Landelijke Politiediensten ondersteunt de regiopolitie Drenthe in het onderzoek. In totaal telt het onderzoeksteam nu dertig personen.

Begin 2009 stelde de politie een nieuw onderzoek in naar de zaak-Willeke Dost. Sindsdien zijn er 165 getuigen gehoord en dat heeft veel informatie opgeleverd.

Voor het huis van de pleegouders staat maandag een grote witte vrachtwagen met een groot zwart scherm er omheen. Rond het huis zijn heel veel politiemensen bezig met onderzoek. Het gebied is afgesloten voor verkeer.

Ook het weiland achter het huis van de pleegouders van Willeke is afgezet. De politie doet ook daar intensief onderzoek tussen de koeien.

Jemig :\ wat een ontwikkeling weer.
Ik kan me de zaak rond Willeke nog goed herinneren, al was ik toen pas 12.
Volgens de pleegouders was ze weggelopen. Volgens de beste vriendin van Willeke werd ze stelselmatig misbruikt door haar pleegbroertje en misschien ook wel de pleegvader, en zou ze bovendien zwanger zijn geraakt. De verklaringen van de pleegouders waren op z'n zachtst gezegd ook heel erg vreemd.. Een paar dagen voor ze over haar zwangerschap zou gaan praten met de moeder van haar hartsvriendin, verdween ze spoorloos.
Het is ook verschillende keren bij Opsporing Verzocht geweest, Peter R de Vries en Het Zesde Zintuig...

Zou toch wat zijn als na al die jaren alsnog de pleegouders erachter blijken te zitten ;(
Arm kind, nooit geluk gehad in haar leven. Haar ouders overleden toen ze nog maar 2 jaar oud was en toen ze bij haar familie mocht gaan wonen, werd ze daar ook weer weggehaald. Uiteindelijk na vele pleeggezinnen kwam ze dus bij deze mensen terecht, en is waarschijnlijk niet meer in leven :\
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-06-10 13:30, in het totaal 4 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:52

Ik heb al die tijd niet geloofd dat ze zomaar van de aardbodem verdwenen was.
Heb altijd geloofd dat haar ''familie'' er meer van wist.
Hopelijk wordt ze gevonden.
Laatst bijgewerkt door annastasia op 07-06-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik vond die hele zaak ook nogal vreemd, snap ook niet waarom ze het toendertijd af bleven doen met 'wegloper' :n

_merel_

sow, hopen dat de nieuwe technieken kunnen helpen!

gohya

Re: Pleegouders vermist meisje Willeke Dost toch verdacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:54

Ik heb altijd gedacht dat die pleegouders hier achter zitten.
Dat kwam ook erg naar voren bij dat programma "het 6de zintuig".Wat ik allemaal hoorde en zag wees duidelijk naar de pleegouders.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 12:57

Video van de arrestaties van vandaag..

Filmpje over de pleegouders.

Het zesde Zintuig.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:59

En dat in het idyllische dorpje Koekange...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:00

Ik ben heeeeeeel benieuwd wat hier uit gaat komen, ik zie genoeg witte tentjes en mannen in van die pakken dus ze zijn flink aan het zoeken. Dan zullen er ook wel redelijke aanwijzingen zijn.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:00

Ik heb de aflevering van het zesde zintuig gezien. Hopelijk komt er nu duidelijkheid!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:01

Klinkt misschien raar, maar ik hoop dat ze gevonden wordt. Ook omdat degenen die haar dood hebben veroorzaakt dan eindelijk kunnen worden gestraft.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:02

Gulpje schreef:
Klinkt misschien raar, maar ik hoop dat ze gevonden wordt. Ook omdat degenen die haar dood hebben veroorzaakt dan eindelijk kunnen worden gestraft.

De pleegvader is (helaas) al overleden, dus die zal dan niet meer worden vervolgd.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:03

Dat zat ik me inderdaad al af te vragen, waar de stiefvader in het verhaal bleef.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:08

Ze moeten in dat bosje die grote houtstapel [boomstammetjes] weg halen en daar gaan graven.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:11

MamaMiesje schreef:
En dat in het idyllische dorpje Koekange...

Inderdaad.. ik woon er vlakbij. De buurman van ze zei ook altijd dat de pleegouders er wat mee te maken hadden.. ze hadden eerder nooit een tuinhuisje en op de dag van de verdwijning ineens wel..apart..
dus nu gaan ze daar ook zoeken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:12

furious schreef:
Ik heb de aflevering van het zesde zintuig gezien. Hopelijk komt er nu duidelijkheid!

Die heb ik dan w.s. gemist, zeiden zij ook dat ze gewoon onder het erf lag?

zonnebloem18

Ik heb de aflevering van het zesde zintuig toen ook gezien en ik kreeg daar echt kippenvel van.
Ik hoop dat ze er achter komen wat echt gebeurt is.

Gulpje

Heb het filmpje van de pleegouders gekeken, als ze haar hebben vermoord zitten ze er echt ijskoud bij.....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:16

amondi schreef:
furious schreef:

Ja, hun dachten ook dat ze (vlak bij) het erf lag (en vermoord). Hebben nog gezocht met speciale honden, maar niets gevonden.
Laatst bijgewerkt door furious op 07-06-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:16

Gulpje schreef:
Heb het filmpje van de pleegouders gekeken, als ze haar hebben vermoord zitten ze er echt ijskoud bij.....

Inderdaad zat ik ook al te kijken..vreemd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:17

Op telegraaf staat nu dat ze zoeken naar het lichaam.. Dus dan lijkt het me (gezien het circus eromheen) dat ze toch wel serieuze aanwijzingen zullen hebben?

michellee73

Ik denk ok echt dat ze onder het tuinhuisje ergens ligt :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:17

amondi schreef:
furious schreef:

Volgens mij dachten ze aan een landweggetje vlakbij de woning, waar ook bosjes en hout lag.
Ik weet niet precies waar het in Koekange is, maar het lag er in ieder geval net buiten geloof ik.

brenda1982

ik hoop dat deze zaak nu eens eindelijk opgelost word, zodat het afgesloten kan worden. ongelooflijk als haar pleegouders ermee te maken zouden hebben. hebben ze al jaren alles en iedereen voor de gek gehouden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:19

michellee73 schreef:
Ik denk ok echt dat ze onder het tuinhuisje ergens ligt :j

Is het niet handig om zoiets bij de instanties te melden wanneer je daar gegronde redenen voor hebt?

Ik kan me nog wel herinneren dat de pleegmoeder opeens vertelde dat ze dacht dat Willeke in de bijlmerflat had gezeten waar toen dat vliegtuig op is gestort :x
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-06-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:20

Volgens mij zeiden ze in het Zesde Zintuig inderdaad dat haar lichaam in een bosje nabij het huis van de pleegouders lag.