Te sexy voor de werkvloer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Te sexy voor de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 21:47

Deze dame zou te sexy zijn voor haar mannelijke colega,

Een Amerikaanse vrouw is wel om een hele opmerkelijke reden ontslagen. Ze zou namelijk te sexy zijn. Debrahlee Lorenzana zegt dat ze gedwongen haar baan bij de Citibank moest opzeggen, omdat haar mannelijke collega's vonden dat haar figuur ''voor te veel afleiding zorgt''.

Sexy figuur
Volgens de 33-jarige Debrahlee kleedde ze zich professioneel als ze aan het werk was, maar haar baas en collega's konden zich toch niet concentreren als ze in de buurt was. Er werd haar geadviseerd andere kleding aan te trekken, terwijl haar andere vrouwelijke collega's hetzelfde droegen. Volgens Lorenzana werd ze gediscrimineerd omdat ze een sexyer figuur heeft en dat ze daarom bepaalde kleding niet mocht dragen.

De vrouw heeft Citibank nu aangeklaagd vanwege discriminatie. De bank zegt in een verklaring dat Debrahlees beweringen niet kloppen .

Wat denken jullie zou zoiets echt voorkomen. Dat een vrouw te sexy is voor haar mannelijke collega's. Of zou het meer een gevalletje zijn van een zuur ontslag?
En zouden jullie andere kleding aandoen als het je gevraagd werd?

bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/20420

upendo

Re: Te sexy voor de werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:48

:')

Gevalletje narcistisch?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:49

Ik heb het vanmiddag ook gelezen, vreemd he!
Ik weet niet of ik andere kleding zou aandoen, niet als het in vergelijking is met andere collega's!
Denk dat ik ook wel weet waar mn grens ligt, ik zou op een bank echt niet in een minirok met een diep decolletee gaan lopen :+

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:50

Tja, lijkt me weer een typisch gevalletje Amerikaanse sue-you praktijken, overal een slaatje uit willen slaan :roll:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:52

Ik geloof best dat dit waar kan zijn.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:55

Lijkt me een aandachtprobleempje.......

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:56

Dit gebeurt, ik ken iemand die naar huis is gestuurd om zich om te kleden door het mt van het bedrijf waar ze werkte omdat haar kleding haar collega's niet meer aan werken toe kwam, ze had een wollen jurk aan, met een kol en tot op de knie, wel een ernstig mooie meid.

Dus of het filmpje waar is of niet weet ik niet, dat het gebeurt weet ik wel.
Dat je rekening houdt met wat je aan trekt vind ik niet meer dan logisch, maar soms worden dingen overtrokken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:58

Als je kleding aan hebt wat geoorloofd is en andere collega's dragen dit ook, dan zou ik geen andere kleding aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:59

upendo schreef:
:')

Gevalletje narcistisch?

OOk mijn gedachte :D Bericht gaat echt helemaal nergens over wat een onzin ze zal wel op de hoeven getrapt zijn omdat ze de laan uitgegooid is.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:00

Ze is wel heel nep hoor. Net tanden, neppe lach, neppe nagels. Volgensmij zijn die mannen blind daar _O-

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:01

Waar gaat het met de wereld heen? Mag een mens er gewoon niet meer goed uit zien? Wat ze aan heeft op het filmpje vind ik een nette werkoutfit, die absoluut niets weggeeft of zou uitdagen. Wat een walgelijk jaloers gedoe zeg. Ik hoop dat ze de zaak wint. Aandachtsprobleem of narcistisch? Ik zie een vrouw die gewoon vecht voor haar baan dat is alles. Die zou waarschijnlijk ook ontslagen zijn als ze een mantelpak had gedragen, waarschijnlijk door een gefrustreerde dame hogerop....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:02

Ik denk echt dat ze gewoon ontslagen is en er een slaatje uit probeerd te slaan :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:04

eenitraM schreef:
Ze is wel heel nep hoor. Net tanden, neppe lach, neppe nagels. Volgensmij zijn die mannen blind daar _O-

:D dat is precies wat ik ook dacht!
Flinke verbouwklus is het geweest....mannen zijn zoooo naief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:06

Lara_Silver schreef:
Waar gaat het met de wereld heen? Mag een mens er gewoon niet meer goed uit zien? Wat ze aan heeft op het filmpje vind ik een nette werkoutfit, die absoluut niets weggeeft of zou uitdagen. Wat een walgelijk jaloers gedoe zeg. Ik hoop dat ze de zaak wint

Ik heb ook dagen dat ik mijn best doe en dr goed uitzie, maar om daar nu een ontslag voor te krijgen en media aandacht voor te vragen? :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:07

Chiqa schreef:
Lara_Silver schreef:
Waar gaat het met de wereld heen? Mag een mens er gewoon niet meer goed uit zien? Wat ze aan heeft op het filmpje vind ik een nette werkoutfit, die absoluut niets weggeeft of zou uitdagen. Wat een walgelijk jaloers gedoe zeg. Ik hoop dat ze de zaak wint

Ik heb ook dagen dat ik mijn best doe en dr goed uitzie, maar om daar nu een ontslag voor te krijgen en media aandacht voor te vragen? :')

Tja iedereen zijn eigen mening. ;) Ik hoop voor haar dat ze de zaak wint. Sorry maar je wordt echt niet zo snel uit een 7000 dollar functie ontslagen. Daar steekt meer achter dan een simpel ontslag. En deze frustraties komen waarschijnlijk niet van een mannelijke kant maar van een vrouwelijke, logisch.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:09

"maybe she should ware a Burka" haha.

Pff mensen van 30 kunnen toch zeker we leen beetje hun hormonen onder controle houden?

Ik zou wel andere kleding aan doen, je wijkt misschien een beetje af van je collega's maar je ziet het.. Anders ben je werkloos omdat ze je mooi vinden :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:11

Lara_Silver schreef:
Sorry maar je wordt echt niet zo snel uit een 7000 dollar functie ontslagen.

vergeet niet dat je een kant van de poppenkast hoort ;)

Lara_Silver schreef:
En deze frustraties komen waarschijnlijk niet van een mannelijke kant maar van een vrouwelijke, logisch.

Heb ik wat gemist? Waar staat dit?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:14

Lara_Silver schreef:
Chiqa schreef:

Tja iedereen zijn eigen mening. ;) Ik hoop voor haar dat ze de zaak wint. Sorry maar je wordt echt niet zo snel uit een 7000 dollar functie ontslagen. Daar steekt meer achter dan een simpel ontslag. En deze frustraties komen waarschijnlijk niet van een mannelijke kant maar van een vrouwelijke, logisch.

Dat zal wel ja! :j ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:16

Chiqa schreef:
Lara_Silver schreef:

Lara_Silver schreef:
En deze frustraties komen waarschijnlijk niet van een mannelijke kant maar van een vrouwelijke, logisch.

Heb het ook niet gelezen, maar het is wel een beetje vreemd als ze haar kleding niet veranderd als ze zelf last heeft van die mannen :P

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:17

Goh seg, wat sneu :(:) Waarschijnlijk steekt er meer achter dan gewoon een 'sexy' uiterlijk maar op basis van wat er verteld is en hoe de vrouw eruit ziet op het filmpje kan ik alleen maar zeggen dat het gewoon een jonge knappe vrouw is.
Had ze nu een naveltruitje en hotpants aan was het een ander verhaal := , maar nu zie ik helemaal geen probleem met haar kleding.
Vind het er eigenlijk (best) zakelijk uit zien, rok komt tot aan haar knieën en het blousje is toch ook niet diep uitgesneden?
Zoiets zegt imo meer iets over de mannelijke (en evt. jaloerse (??) vrouwelijke) collega's...
Ze kan toch maar moeilijk in haar skipak komen, toch? :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:19

Chiqa schreef:
Lara_Silver schreef:

Lara_Silver schreef:

Nee heb je niet gemist. Is mijn persoonlijke conclusie. Daar ik over het algemeen opmerk dat veel vrouwen andere vrouwen zeer weinig gunnen, niet alleen op bokt als het gaat om een topic over een meid of vrouw die als mooi wordt aangekondigd, maar ook in het echte leven. Ze is meteen nep en toch lelijk of heeft operaties achter de rug. Jammer en zeer kortzichtig. Hiermee bedoel ik zeker niet iedereen, maar zo nu en dan valt het me op. Dus automatisch trek ik een persoonlijke conclusie dat er achter het ontslag van deze dame gerust wel eens een gefrustreerd iemand zou kunnen zitten. Anders gezegd een flink jaloers iemand. Maargoed dat is echt mijn hele persoonlijke conclusie dus verder niet van groot belang.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:19

Robja_b: Maar wie zegt (afgezien van zij zelf) dat zij daadwerkelijk daarom ontslagen is? Is makkelijk zeggen hoor.... :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:21

Aan de ene kant denk ik van, wat een onzin! Maar aan de andere kant de kleding, zo'n open bloesje zo'n strak shirtje met flinke boezem, strakke rok, de manier hoe ze loopt kan ik het ook wel een beetje begrijpen van die mannen, ze zijn ook zo snel afgeleidt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:22

Ronja_b schreef:
Had ze nu een naveltruitje en hotpants aan was het een ander verhaal := , maar nu zie ik helemaal geen probleem met haar kleding.

Nou precies.....Zulke vrouwen hebben wij hierboven ook op de directie lopen, hebben totaal geen problemen naast de normale aandacht. Dus het verhaal zal wel twee kanten hebben, zoals in het artikel ook al staat klopt er niest van wat die vrouw loopt rond te bazuinen.
Tyisch gevalletje van een gekwetst ego met een tikkeltje grootheidswaanzin.
De eerste vrouw die lastig gevallen wordt door mannen en daardoor ontslag krijgt moet ik nog steeds meemaken.
en ik zit al vanaf jongs af aan in de mannen.

Larasilver; jalouzie is een vrouw of man nog nooit op ontslagen hoor, daar is veel meer voor nodig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 22:23

Ja het is echt moeilijk zoiets, daarom twijfel ik ook. Het is natuurlijk een hele mooie vrouw....
Weet niet of ik mezelf anders zou kleden, natuurlijk als ik me niet naar de zakelijke code kleed wel. Maar niet om me minder sexy te maken (al is de kans klein dat dit ooit gebeurd).

Maar er zijn toch wel meer knappe vrouwen die in een mannenwereld werken, en die mannen kunnen ook wel concentratie houden in aanwezigheid van