Moeder vind kinderen terug via facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Moeder vind kinderen terug via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 21:25

Een Amerikaanse vrouw heeft via Facebook haar twee kinderen opgespoord. Hun vader had de kinderen vijftien jaar geleden ontvoerd.

De destijds 3-jarige dochter en 2-jarige zoon werden in 1995 door hun vader Faustino Utrera meegenomen. Tegen hun in Californië woonachtige moeder zei hij dat zij haar kinderen nooit meer zou terugzien. De vrouw heeft naar eigen zeggen overal gezocht, maar zonder succes.

Totdat ze op het idee kwam om eens te kijken of haar kinderen een profiel hadden aangemaakt op de sociale netwerksite Facebook. Dat bleek wel het geval en nadat ze wat berichten had uitgewisseld met haar kinderen, nam zij contact op met de politie. Die wist te achterhalen dat de kinderen zich in Florida bevonden.

Utrera is gearresteerd en bevindt zich in de gevangenis. De moeder heeft de voogdij over de twee kinderen gekregen
Bron: Telegraaf

MarJon

Re: Moeder vind kinderen terug via facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:28

Oh wat super voor die moeder en kinderen! :D

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:30

na 15 jaar!
super voor die kinderen en moeder :)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:30

sow ;( dat lijkt me echt ... gewoon geen woorden voor!!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:33

en sommige mensen zeggen dat hyves/facebook etc. nutteloos zijn :=

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:34

Ik vraag me dan af of die kinderen er wel wat aan hebben om na 15 jaar bij een voor hun wildvreemde vrouw te gaan wonen terwijl ze hun vader al die tijd wel mee gemaakt hebben.. Hangt er natuurlijk vanaf in wat voorn omstandigheden zij leefde, maar ik blijf het altijd naar vinden, het vechten om kinderen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:34

Tsja das ook weer zo Didoo..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:36

Ja dat was ook mijn eerste gedachte, of het wel echt super is voor die kinderen.
Maar inderdaad hangt af van de omstandigheden, en die kennen we niet

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 21:36

er zijn wel meerdere mannen die het doen en vrouwen natuurlijk
maar het blijft vreselijk, maar ze kunnen het wel beseffen ze zijn 18 en 17
zo dom zullen ze niet zijn toch?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:12

jawel maar daarom is het nog wel moeilijk. Voor zo kind. Het is '' vreemd''. Het is je moeder dan wel, maar voelt het dan ook wel zo?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:13

het zal waarschijnlijk niet zo voelen
teminste dat zou bij mij dan niet zo zijn hoor

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:15

Ik krijg er eigenlijk wel een beetje kippenvel van!
Zo zie je maar weer wat netwerk sites voor een impact kunnen hebben!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:19

ja is natuurlijk super, maar hoe vinden die kinderen het? Die hebben amper het benul dat dit hun moeder is.. Misschien heeft die vader wel al die tijd poeslief gedaan tegen de kinderen en vinden hun het nu verschrikkelijk dat hij vast zit..

Natuurlijk is het fout wat hij gedaan heb!, maar zullen de kinderen nu blij zijn na 15 jaar?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:58

Ja, daar moest ik ook al meteen aan denken.. Hoe zal het voor die kinderen zijn om na 15 jaar ineens uit je leven gerukt te worden, bij een vrouw te komen wonen die je moeder is, maar die je niet kent... In een stad, waar je niet bent opgegroeit...
Maar ok, stel, jij woont al 15 jaar bij je vader. En ineens blijkt, dat je gewoon wél een moeder hebt, alleen heeft je vader je het recht afgenomen om je moeder te zien, en je moeder het recht afgenomen om jouw te zien... Dat is ook geen zuivere koffie en dat weten ze wel...
Ik snap dat de man veroordeeld is, en dat de vrouw dat wilde. Maar of dat het beste is voor de kinderen... Ik weet het niet...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:14

Didoo schreef:
Ik vraag me dan af of die kinderen er wel wat aan hebben om na 15 jaar bij een voor hun wildvreemde vrouw te gaan wonen terwijl ze hun vader al die tijd wel mee gemaakt hebben.. Hangt er natuurlijk vanaf in wat voorn omstandigheden zij leefde, maar ik blijf het altijd naar vinden, het vechten om kinderen.

Dat was ook mijn eerste gedachte :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:22

In je eerste 3 levensjaren bouw je geloof ik wel een grote band op met je ouders hoor, onderschat dat niet.
Anders zouden geadopteerde kinderen hier uit Nederland ook geen 'last'er van hebben van wat er vroeger is gebeurd.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:27

Ik hoop dat de moeder ook rekening heeft gehouden met de wil van de kinderen (maar dat denk ik wel aangezien ze eerst over en weer gemaild hebben) ...

goed voor de moeder (en de kinderen toch ook) dat ze haar kinderen terug heeft gevonden
verdiend voor de vader!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:30

hup je pappa in de gevangenis (de man die jullie 15 jaar lang heeft opgevoed) En lekker bij wildvreemde vrouw gaan wonen.

Tuurlijk moet dit niet ongestrafd gaan, maar zou dit echt het beste zijn voor de kids?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:35

Dat kan je niet weten ... dat kunnen alleen de kinderen weten. Je weet niet waarover ze gemaild hebben ... het kan goed zijn dat de moeder eerst overlegd heeft met hen of ze politie zou contacteren of dat ze gewoon zelf contact zouden zoeken (aangezien 1 meerderjarig is en de andere bijna) ...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:35

ach, 'kinderen'... Ik betwijfel of ze überhaupt echt bij mams terecht zullen komen, als ze dat niet willen, ze zijn al 17 en 18 tenslotte..
In Amerika mag je dan alles behalve alcohol drinken :D

Ik hoop echter dat de kinderen er wel blij mee zijn, en overnieuw een band kunnen opbouwen met de moeder :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:44

Is het wel zo super? Die kinderen worden plotsklaps uit hun vertrouwde omgeving gerukt om aan de andere kant van het land bij een voor hen volkomen vreemde die weleenswaar hun moeder is maar die totaal niet kennen te moeten gaan wonen. Ze raken hun vrienden kwijt, hun vertrouwde huis, alles wat veilig is voor ze.

Het is leuk dat die moeder haar kinderen teruggevonden heeft, maar dit lijkt mij geen oplossing voor deze kinderen. Een andere oplossing die echt in het belang van de kinderen is lijkt mij veel beter, een oplossing waarin ze weer hun moeder kunnen leren kennen zonder dat ze meteen daar in huis gezet worden.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:02

Het recht heeft na lange tijd wel gezegevierd.

Ik dacht eerst ook aan die kinderen, die ineens hun vader kwijt zijn.

Maar aan de andere kant... Die moeder heeft via Facebook contact gezocht. Als die kinderen daar niet voor open zouden staan hadden ze hun biologische moeder van Facebook "ontvriend".

Ik denk en hoop dus ook dat het met de kinderen toch wel mee valt. Het kan ze niet zomaar koud op hun dak gevallen zijn. Ze zijn ook niet zo klein, het zijn toch wel kinderen ergens tussen volwassenheid en kind in.

Dus toch een voorzichte mogelijke super ontknoping :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:30

MarJon schreef:

Super??
Kinderen hebben geen idee wie dat mens is na die 15 jaren bij hun vader geleefd te hebben...
Lijkt me niet zo super dat je vader dan vast gezet wordt en je bij je moeder gedropt wordt eigenlijk.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:40

Dit las ik net op Yahoo. De kinderen zitten nu in een pleeggezin. De dochter wilde het contact met de moeder niet herstellen. Triest allemaal hoor. Aan de andere kant kan je kidnapping natuurlijk ook niet toestaan, ook al is het 15 jaar geleden.
Hoe dan ook een verdrietig verhaal.

A US woman whose two children were reported missing 15 years ago has tracked them down using Facebook. The children's father, Faustino Utrera, took off with them in 1995 when they were aged two and three, said deputy district attorney Kurt Rowley.

The mother, from southern California, found her daughter's Facebook profile after searching for her name on the social networking site in March, Mr Rowley said.

They were traced in Florida and officials said the now 17-year-old girl and her 16-year-old brother have been placed in the custody of the state.

"You can imagine the feelings she's having, not seeing her children for so many years and knowing they've bonded with another family," Mr Rowley said about the mother. "But at the same time they're almost within her grasp."

The two teenagers are being cared for by a non-relative in Florida with whom the pair have an existing relationship, said Florida Department of Children and Families spokeswoman Elizabeth Arenas.

Police in Florida detained Utrera on an arrest warrant last month obtained by prosecutors who were contacted by the missing children's mother. He was charged with kidnapping and violating child custody orders.

Mr Rowley said that when the daughter's profile was found on Facebook, she initially told her mother that she did not want to re-establish their relationship, but the contact helped prosecutors file two felony counts each of kidnapping and child abduction against Utrera.

Rowley said he expects Utrera to fight extradition at a July 17 hearing in Florida.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:05

Goof schreef:
MarJon schreef:

Super??
Kinderen hebben geen idee wie dat mens is na die 15 jaren bij hun vader geleefd te hebben...
Lijkt me niet zo super dat je vader dan vast gezet wordt en je bij je moeder gedropt wordt eigenlijk.

Even verder lezen dan je neus lang is he ;)

Ik had daar nog neit bij nagedacht staat een paar posten daarna ;)