Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

dorothea

Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:05

Wat vinden jullie? Moeten de werkgevers deze uren vrij geven? Of zeg je: lever maar wat uren in als je zo nodig wilt kijken...of zijn er nog andere oplossingen?
Deze vraag naar aanleiding van de discussie die momenteel gevoerd wordt in 'Het Lagerhuis' op Nederland 1.
Laatst bijgewerkt door dorothea op 02-06-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharon_Jims

Re: Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:07

Bij ons wordt er als het goed iets geregeld dat we "legaal" kunnen gaan kijken!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:07

een collega van mijn man had inderdaad vrij gevraagd hiervoor ik vind het de grootste onzin!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:08

Waarom zou een werkgever in godsnaam vrij moeten "geven"?
Wil je kijken pak je maar verlof of neem je overuren op. :)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:08

Ik denk dat mijn baas me vraagt of ik gek ben als ik daarvoor vrij zou vragen. Vroeger zat ik ergens waar een afdeling was waar een tv hing, daar wilden ze tussen het werk door nog wel eens de Tour de France of voetbal kijken als het spannend was. Waar ik nu zit hangt ook een beeldscherm, maar die is nodig voor de planning, dus daar zal geen voetbal op te zien zijn.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:09

Ik weet niet wanneer Noorwegen tegen Nederland moet? Ze moeten toch alleen tegen Denemarken, Japan en Kameroen? Wij mogen in ieder geval wel Nederland - Denemarken kijken. Van de teamleider mocht het niet, maar in overleg met de docenten gaat het waarschijnlijk toch door. Ook wel slim, anders gaat gewoon niemand naar school die dag :=

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:10

De uitkomsten zouden misschien anders zijn als er veel heren op Bokt zouden zitten :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:10

wanneer is dat dan :o ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:10

Werkgevers 'moeten' sowieso niks. :n Ik denk dat er veel zijn die er wel op inspelen, maar het zou toch van de zotte zijn als ze verplicht vrij moeten gaan geven vanwege een spelletje. :+
Als mensen willen kijken moeten ze er maar vrij voor nemen, dat moet toch ook als er een ander evenement is?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:11

Belachelijk dat zoiets de hele maatschappij ontwricht.
Er stond bij ons in de krant ook al een stuk over wat Arbodiensten werkgevers adviseren hoe om te gaan met het WK.
Belachelijk gewoon.

Suzann3

Kunnen we dan ook vrij krijgen als Anky rijd? En als Nederland hockey speelt? En als Nederland Tennist? En als Nederland mee doet met Eurovisie? En als Nederland wat?

Waarom wel vrij voor voetbal maar niet voor al die andere leuke sporten? Onzin - Geen vrij voor voetbal!

Qimm

ronduit belachelijk, vrij nemen van je werk voor iets triviaals als een voetbaldwedstrijdje...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:12

Als je wilt kijken regel je maar vrij en kost het je eigen uren.

Het is maar voetbal...niets meer en niets minder.

Kan me nu al nauwelijks meer concentreren op het werk omdat de manager zo nodig de hele afdeling (bij een groot internationaal bedrijf) van top tot teen heeft behangen met oranje vlaggetjes, oranje sjaals, oranje mutsen, oranje tulpen, oranje leeuwtjes, oranje spanddoeken en oranje toeters.

Vind het best leuk om eens gek te doen op het werk, maar wat er op onze afdeling hangt dat loopt echt de spuigaten uit!

Ben ook benieuwd of deze actie van onze afdelingsmanager gevolgen heeft (lees: of hij ter verantwoording wordt geroepen, aangezien we ook een vergaderzaal op de afdeling hebben waar mensen van buiten af komen voor lezingen en meetings :P)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:12

Hmm volgens mij ben ik de enige die Ja stemt :=

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:13

Ons gebouw wordt volgende week pas in het "oranje"gestoken... :+

Wel erg opvallend strakjes... :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:13

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, vrij! *\o/*

Ik neem ook vrij van school, like, duh...

Je kan een wedstrijd ook luisteren, ook heel leuk!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:14

RedPassion schreef:
Werkgevers 'moeten' sowieso niks. :n Ik denk dat er veel zijn die er wel op inspelen, maar het zou toch van de zotte zijn als ze verplicht vrij moeten gaan geven vanwege een spelletje. :+
Als mensen willen kijken moeten ze er maar vrij voor nemen, dat moet toch ook als er een ander evenement is?

Ik ben het helemaal met je eens hoor! Maar het is in Nederland nu eenmaal sport nr. 1. En met 'moeten' bedoel ik niet dat ze verplicht worden om vrij te geven maar met hun hand over hun hart strijken en wat uren vrijgeven. Dat soort 'moeten' dus...
Laatst bijgewerkt door dorothea op 02-06-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:16

Nee, misshcien ben ik toevallig vrij, maar ga toch neit kijken :=

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:18

School vind ik een iets ander verhaal...als het goed is betaal jij zelf geld om te studeren/leren (HBO/WO) dan is het aan jou of je dit geld nuttig besteed of niet.

Echter als je werkt wordt je betaald om te werken. Niet om voetbal te kijken (of desnoods naar Anky).
Werkgevers betalen al genoeg vrije dagen naar mijn mening (kerst, pasen, hemelvaart, pinksteren, koninginnedag)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:20

Daar ben ik het inderdaad mee eens :j Ik denk als ze alsnog besluiten het niet te laten zien op school onze klas in ieder geval leeg is ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:21

Dat snap ik dan weer niet. Stuk voor stuk schorsen die wat geen doktersbriefje kunnen laten zien. :n

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:22

Maar school is iets anders als werk, zoals Laetitia als schreef: je wordt betaald om te werken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:22

laetitia schreef:
School vind ik een iets ander verhaal...als het goed is betaal jij zelf geld om te studeren/leren (HBO/WO) dan is het aan jou of je dit geld nuttig besteed of niet.

Echter als je werkt wordt je betaald om te werken. Niet om voetbal te kijken (of desnoods naar Anky).
Werkgevers betalen al genoeg vrije dagen naar mijn mening (kerst, pasen, hemelvaart, pinksteren, koninginnedag)

Hmm, na, dan hoef ik sowieso al niet meer naar school... Das 14 juni... En m'n ouders betalen. Maar dat doet er weinig toe...

Ik ben erg Oranje ingesteld, dus ik kijk alle wedstrijden, voetbal, schaatsen, etc. Als dat midden in de nacht is, so be it...

Werkgevers betalen die vrije dagen volgens mij helemaal niet. Werkgevers zijn gewoon verplicht je 4 x het aantal dagen dat je per week werkt, vrij te geven per jaar... Als je een contract hebt, wordt dat gewoon doorbetaald... Merkt de werkgever echt niet meer of minder van... De verplichte vrije dagen moeten de werknemers bij ons zelfs al vakantie opschrijven, dus van hun eigen vakantieuren hun contract aanvullen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:23

Ayasha schreef:
Dat snap ik dan weer niet. Stuk voor stuk schorsen die wat geen doktersbriefje kunnen laten zien. :n

Succes, ik mag vrij nemen wanneer ik maar wil hoor... Hoef ik echt geen doktersbriefje voor te laten zien. Er zijn zelfs mensen die komen alleen maar op school voor de tentamens en studeren thuis gewoon.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:23

En voor de Bokker die 'iets ander' stemmen: kunnen jullie aangeven wat jullie daarmee bedoelen?