Treinongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:44

Vandaag op mijn werk las ik dit:

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1140 ... trein.html

Bussum - In het onderzoek dat het KLPD instelde naar aanleiding van het ongeval op station Naarden-Bussum op zaterdag 29 mei 2010 is een aantal getuigen gehoord. Bij het ongeval raakte een 22-jarige vrouw uit Utrecht zwaar gewond toen zij tussen de trein en het perron viel.

Hieruit bleek dat de vrouw de trein wilde halen. De deuren van de trein waren al gesloten. De vrouw probeerde de deuren van de trein nog te openen maar dat lukte niet omdat de vertrekprocedure van de trein al was afgerond. De trein kwam in beweging. Bij de poging de deuren te openen, viel de vrouw tussen de trein en het perron. De conducteur en de machinist hebben niets van het ongeval gemerkt, omdat de vertrekprocedure al was afgerond.

Omstanders hebben de vrouw op het perron geholpen en eerste hulp verleend totdat de ambulance er was. Ze vrouw raakte zwaar gewond. Haar voet is verbrijzeld en ze is een hand verloren. Daarbij ontstond een slagaderlijke bloeding. Voor de getuigen die dat wensen is slachtofferhulp beschikbaar gesteld.

-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------

Zijn er nou echt werkelijk mensen die nog proberen de deuren open te krijgen als ze dicht zitten?? :+
Haastige spoed is zelden goed. Dit is weer een leer voor de volgende keer.
Toen ik het op mijn werk las snapte ik al niet zo goed hoe je tussen de trein en het perron in kan vallen, maar nu lees ik dit bericht en ik geloof dat ik het wel snap. Tja dom... iets anders kan ik er niet van maken.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:45

ah gatsie. zo zie je maar weer idd haastige spoed is zelden goed ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:46

Dom zou ik het niet willen noemen.
Een vriendin van mij stond op dezelfde trein te wachten en volgens haar is het toch wel anders gegaan..
Heel sneu voor de dame in kwestie :\

Marchador

Re: Treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:46

Hmm ik heb geen andere versie kunnen vinden. Wat is haar verhaal dan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:50

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:55

Ze kwam aanrennen toen de deuren nog niet dicht waren, maar had hoge hakken aan, schatte daardoor de afstand tussen de deur + perron vermoedelijk niet goed in (het was zo'n ouder hoog treinopstapje) en viel daardoor, waardoor ze klem kwam tussen perron en trein..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:58

Volgens mij ken ik die opstapjes niet, hoe dun moet dat meisje wel niet geweest zijn als je in die spleet kan vallen :oo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:00

Nou... sommige perrons zijn echt wel wat verder dan een spleet verwijderd van de trein hoor! Weet nu even neit meer op welk station dit was trouwens. Maar het verhaal van Cayenne geeft toch wel een ander beeld dan wat er in de media staat!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 19:03

Dan ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Naarden Bussum staat erbij in de eerste post.
Zeker een ander beeld.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:08

In mijn vorige woonplaats vond ik het ook altijd een enorm gat. En in Den Bosch als we van die wat oudere Duitse treinstellen hadden ook. ben nog nooit op naarden geweest, dus weet niet hoe de situatie daar is. Maar het lijtk em vreselijk hoor, zoiets (nadat ik zelf 8 jaar geleden tegen een trein ben geknald met de auto heb ik het niet zo op die dingen := )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:13

Ik houd er ook niet van hoor.
passagiers vragen wel eens of ze eruit mogen voor het spoorboom zodat ze de trein nog kunnen halen. Maar dat laat ik ze nooit doen. Voor hetzelfde geld gebeurd er wat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:26

Cayenne schreef:
Ze kwam aanrennen toen de deuren nog niet dicht waren, maar had hoge hakken aan, schatte daardoor de afstand tussen de deur + perron vermoedelijk niet goed in (het was zo'n ouder hoog treinopstapje) en viel daardoor, waardoor ze klem kwam tussen perron en trein..

de trein reed dus weg toen zij was gevallen?

jakkes........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:19

Hoorde het ook en lijkt me afschuwelijk om mee te maken of zelfs maar te zien!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:33

Cayenne schreef:

Die hoge trapjes bij zulke treinen zijn ook echt geen pretje. :(:)
Echt vreselijk als zoiets gebeurd, toch maar iets beter opletten volgende keer. :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:41

en dat wordt dan niet opgemerkt?
Dat vind ik ook wel een beetje raar, bedoel er stonden mensen daar die kunnen dan toch schreeuwen of wat zodat die trein niet wegrijd.
Mij lijkt het eerste logischer, nog ff snel de trein in jumpen terwijl de deuren bijna dicht zijn of gaan.

Lijkt me vreselijk dat zoiets gebeurd, moet er niet aan denken brrr.
Wens de vrouw veel sterkte met dit alles...

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:28

Dat meisje is een goede vriendin mijn zusje :(:)

Ze is haar arm kwijt(4 cm vanaf haar elleboog) en een halve voet kwijt wat mijn zusje zei :(:)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:34

kepo schreef:
Dat meisje is een goede vriendin mijn zusje :(:)

Ze is haar arm kwijt(4 cm vanaf haar elleboog) en een halve voet kwijt wat mijn zusje zei :(:)

Hè bah! Ik hoop dat ze snel kan gaan revalideren!
Ook sterkte voor je zusje!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:00

Ten eerste heel veel sterkte voor die meid!

Maar aan de andere kant denk ik ook hoe stom kun je zijn. Als er gefloten wordt door de conducteur is het eigenlijk al te laat om in te stappen. Het fluitsignaal is het teken dat de deuren gaan sluiten en dus de vertrekprocedure wordt gestart.
Dus als er nog iemand aan komt rennen en de deuren zijn al gesloten of worden net gesloten kan je wel drukken op het knopje maar de deur zal niet meer open gaan, en nee de machinist kan er ook niks van merken als er iemand tussen de trein valt, want er is geen trein met achteruitkijk/zijspiegels. En de conducteur ziet het ook niet aangezien de deuren al gesloten zijn.

Het enige wat ik me in kan denken dat er gebeurt is is dat ze gerend heeft voor de trein en dat de deuren al gesloten waren en ze dus viel en tussen de trein en het perron is gekomen. Doordat de vertrekprocedure al klaar was, de deur waar de conducteur sluit is ook dicht (de conducteur heeft haar dus niet gezien), dan krijgt de machinist een sein dat de deuren dicht zijn en de trein gaat dus rijden. Jammer genoeg zijn de enige mensen die dit hebben kunnen zien, de mensen in de trein die toevallig net keken of mensen die nog op het perron stonden. Het probleem is alleen dat al die mensen niks konden doen aangezien de trein dus net ging rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:12

ach jeetje wat sneu!
Idd zoals cayenne aangaf als het zo gebeurt was.
Sterkte voor de betrokkenen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:25

kepo schreef:
Ze is haar arm kwijt(4 cm vanaf haar elleboog) en een halve voet kwijt

Ik ben zelf ook altijd op het laatste moment (ga al jaren niet meer met het ov), ik kan me voorstellen dat het een reflex is om toch nog te willen proberen de trein te halen (stel je hebt een belangrijk examen), maar dit is het totaal niet waard :n

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:28

Nicolletje schreef:
(stel je hebt een belangrijk examen)

Volgens mij neem je dan als logisch nadenkend persoon een trein eerder voor als je vertraging heb en kom je toch niet op het aller laatste moment an om nog net je trein en tentamen/examen te halen....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:33

:? Er kan vanalles gebeuren waarom je een trein eerder niet hebt kunnen halen. Lekker kort door de bocht.

Heel erg voor dit meisje :(:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:35

Angelkisssss schreef:
Volgens mij neem je dan als logisch nadenkend persoon een trein eerder voor als je vertraging heb en kom je toch niet op het aller laatste moment an om nog net je trein en tentamen/examen te halen....

Niet iedereen kan even goed met tijd omgaan. Bij mij gaat er standaard altijd wat mis, bruggen open onderweg, alle stoplichten tegen...
Nee ik ben daar niet goed in.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het daar wel mee eens ben. Heb je een belangrijk iets (examen, vergadering etc.) en je reist met openbaar vervoer, dan zorg je er toch voor dat je 1 of 2 treinen/ bussen/ trams eerder gaat?
Tuurlijk kan er van alles gebeuren, ik kreeg bij mijn examen een ongeluk met de bus waar ik in zat, was ik me daar mooi te laat en dus gezakt... En dat maakte voor het examen echt geen verschil.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:42

Sorry als mijn reactie raar overkomt, maar juist de mensen die last van te kort tijd ;) hebben, juist door de brug open, lekker fietsband of andere dingen. Is het dan niet juist nog logischer dat je op tijd weg gaat?? Want dan heb je een half uur ofzo speling...en anders je wekken nog vroeger zetten, je baas/collega's zien je later aankomen op je werk. Elke dag te laat door een slap excuus....

Beetje erg OT sorry!