Overpopulatie en Geboortebeperking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

clarence

Overpopulatie en Geboortebeperking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:20

Ik las net het topic over die 13-jarige jongen die een 91-jarige vrouw heeft geprobeerd te verkrachten. Dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar het biedt wel de gelegenheid om een interessant onderwerp te bespreken: Geboortebeperking (voornamelijk naar aanleiding van Kiwiko's statement dat het zo raar is dat een heel gezin gek kan zijn).

Er zijn nu meer dan zes (6) miljard mensen op deze aarde. De verwachtingen zijn dat er in 2050 negen (9) miljard mensen rondlopen/kruipen.
Nu vind ik dat er al teveel mensen op deze aarde rondlopen en drie (3) miljard meer lijkt me helemaal problematisch.
Persoonlijk vind ik dus dat er minder babies geboren moeten worden. Alleen, mijn probleem is dat ik geen idee heb hoe dit bewerkstelligd kan worden. Hoe maak je de keuze wie dan wel of niet kinderen zou mogen krijgen? Die vraag alleen al is natuurlijk heel beladen en niet te beantwoorden.

Mijn vraag is daarom iets breder en ik vraag me dan ook af hoe jullie hier over denken. Zijn jullie het überhaupt met mij eens? Zo ja, hoe zouden jullie dit probleem aanpakken? Zo nee, waarom zijn jullie het niet eens en wat zouden jullie dan doen aan de overpopulatie die zeer binnenkort onze aarde zal overspoelen?

Bedankt,

- C

Lauraa__

Re: Overpopulatie en Geboortebeperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:24

Hmm, opzich wel een goed idee. Maar dan krijg je rare dingen! Dus dan denk ik weer, beter kan je het gewoon laten. En dan word de wereld een beetje te klein. Ik vind het heel lastig

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:28

Ja, en een te kleine wereld betekent te weinig eten voor veel mensen. Dus hongersnood en sterfte van al die mensen die toch geboren zijn.
Lastig vind ik het ook, en ik vind de oplossing ook niet zo simpel, maar er zullen toch wel mensen zijn die wel een ideetje hebben?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:32

Moeder natuur had een vrouw zo moeten ontwerpen, dat als er 2 kinderen geboren zijn dat het bij een vrouw de vruchtbaarheid stopt, pas als een vrouw nog jong genoeg is en een kind komt te overlijden door ziekte of ongeluk dat ze weer vruchtbaar wordt, door een soort van hormonen werk in het lichaam een soort van instinct.

Helaas kan een vrouw met gemak 10 kinderen krijgen of zelfs wel meer en mannen veeeel meer en blijven ook hele leven vruchtbaar, dit was nodig voor vroeger, dat was oke, maar in deze tijd is het niet meer nodig omdat er meer zorg is en men verder is op medisch gebied, waardoor je ziekten overleven en of ermee kan leven.

Ja ik vind dat er een geboortebeperking moet komen, er zijn me ook veel te veel mensen, de aarde groeit niet mee he.

Wat ik zo erg vind is dat er mooie natuur ervoor kapot gemaakt moet worden om er voedsel te kunnen verbouwen en of natuur kapot maken om ruimte te maken voor mensen, bah. Doe liever aan geboortebeperking denk ik wel eens. Moet je kijken zoveel kinderen zijn wees en of er zijn veel kinderen die honger hebben en ze blijven maar kinderen krijgen, heeft ook te maken met dat er geen of voldoende voorlichting/middelen zijn om een baby te voorkomen of uit gemakzucht.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:36

was er 'vroeger' niet een 'natuurlijke' selectie door wel/niet vruchtbaarheid van mannen/vrouwen?

Vandaag de dag zijn er heel wat kundige handelingen om zwangerschap toch mogelijk te maken maar vroeger had je die niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:40

Oh ja, daar zeg je iets belangrijks, veel worden kunstmatig zwanger gemaakt er zijn tegenwoordig zoveel mensen onvruchtbaar en of moeilijk zwanger kunnen raken, misschien was dat wel de natuurlijke (vriendelijke) oplossing van de moeder natuur, om ervoor te zorgen dat er vanzelf minder mensen geboren worden zodat er niet teveel mensen komen, maar helaas die vrouwen doen er alles aan om zwanger te worden en daardoor is er ook onderzoek naar gedaan in de medische wereld om die vrouwen ook een kans te geven, zelfs 50+ vrouwen worden geholpen zwanger te laten worden, bah.

Tja he, misschien hard wat ik hier neerzet maar het is wel de waarheid, ik ken best veel vrouwen die moeilijk zwanger raken en of niet lukte via de natuurlijke weg en dus gaan ze raak spuiten en ziekenhuis in en ziekenhuis uit en dat terwijl ze al 1 kind hebben maar nee ze willen er nog meer.

Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Wees blij met wat je hebt en ga leuke dingen doen ipv de ellendige medische molen in te gaan met veel tranen om mislukte bevruchtingen enzo.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-05-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:41

Kijk hoeveel ellende de geboortebeperking in China met zich meebrengt....

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:42

Mijn vriend zegt dat ook al lang dat er geboortebeperking moet komen. In China is dat er toch denk ik. Ik ben het er ook wel mee eens, als je ziet hoe vol alles gebouwd wordt tegenwoordig, alhoewel ik nog graag een tweede kindje zou hebben.

Maar ik zie ook steeds vaker gezinnen met 3 en meer kinderen en dat zou echt beperkt moeten worden. Mijn vriend zei het gisteren nog: bij het eerste krijg je kindergeld, bij het tweede iets minder en bij het derde moet je betalen. Mss dat er dan toch minder kindjes gemaakt worden. :=

Anderzijds bestaat dat in China ofzo al. Daar mogen ze maar 1 kind kopen en dan willen ze een jongen en als dat dan een meisje is, verdwijnt dat kind mysterieus.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:45

Ja er is ellende in china om de geboortebeperking, en dat heeft niets met de beperking te maken, dat is alleen maar verstandig en goed, het heeft er alleen ermee te maken dat men mannen waardevoller vinden dan vrouwen, als er nou gelijke behandeling zou komen voor zowel jongens als meisjes dan was dat zo opgelost en dat is ook beter, want nu hebben veel mannen te kort aan vrouwen en was er minder mysterieuze verdwijningen van meisjesbabys.

Zorg er gewoon voor dat de bruidschat over de hele wereld afgeschaft wordt, dat helpt in ieder geval een stuk.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-05-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:46

Oh oh, ik hoop maar dat dit goed gaat komen...

In China proberen ze al jaren geboortebeperking, maar men fokt ook gewoon door, vooral als men een meisje krijgt (de bruidsschat is zo duur), dus die worden dan op straat gemieterd totdat ze een jongen krijgen. Mijns inziens kun je niet zeggen "Hullie mogen wel een kind en zullie niet", ik vind wel dat kuntmatig insemineren en allerlei vruchtbaarheidsbehandelingen moeten stoppen, beetje banketstaaf als je geen kinderen kunt krijgen, maar adopteer dan, er zijn er genoeg. Als ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik ook adopteren, lijkt me logisch.

Verder denk ik dat de natuur haar loop wel zal hebben en dat steeds minder mensen vruchtbaar gaan worden. Geboortebeperking gaat niet werken, want de mens kan z'n geslachtsdrift nou eenmaal moeilijk onder controle houden. En sterilisatie vind ik net weer te veel van het goede.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:47

Ragdollcat schreef:
Ja er is ellende in china om de geboortebeperking, en dat heeft niets met de beperking te maken, dat is alleen maar verstandig en goed, het heeft er alleen ermee te maken dat men mannen waardevoller vinden dan vrouwen, als er nou gelijke behandeling zou komen voor zowel jongens als meisjes dan was dat zo opgelost en dat is ook beter, want nu hebben veel mannen te kort aan vrouwen en was er minder mysterieuze verdwijningen van meisjesbabys.

En dat is dus een gevolg van geboortebeperking ;)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:53

Kinderbijslag afschaffen, behalve voor sociaal zwakkeren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:55

Kinderen zijn hard nodig om de hoeveelheid ouderen te kunnen blijven onderhouden.
Dus ze kunnen beter een geboorte premie geven, dan een geboorte beperking invoeren

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:55

Ja kinderbijslag vind ik zoiets raars, want je kiest er toch zelf voor om een kind te nemen??????

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:58

at verbaasd dat dit is geopend
ik denk er al jaren zo over en dan wereld wijd
het zelfde als de verplichting tot vruchtwaterpunctie ed

het is een beladen onderwerp en dit kon nog wel eens een rel topic worden :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:58

Ja, 1 of 2 kinderen per ouders zijn voldoende op ze op hun oude dag te kunnen helpen, dat hoeft niet gelijk hele aarbol vol te zetten met mensen, daar komt heel veel ellende van. Dat is nu allang merkbaar.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:59

rommulus schreef:
verplichting tot vruchtwaterpunctie ed

Hoezo zou dat verplicht moeten zijn? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:59

Met kinderbijslag afschaffen kom je niet zo ver, behalve dan dat goed bedeelde mensen een kind kunnen krijgen en de armen niet. Lijkt mij alles behalve eerlijk. En ga nu niet roepen dat ze dan maar meer moeten werken, de wereld is nu eenmaal zo opgedeeld dat onze maatschappij goedkope werkkrachten nodig heeft. De 'mindere' baantjes zijn net zo hard nodig als de 'betere'

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:00

Bedenk wel dat je met (nog) minder kinderen wel deftig in de miserie komt met het huidige systeem van de verzorgingsstaat. Waarom zeg ik 'nog minder kinderen'? Omdat we simpelweg in veel westerse landen zelfs niet aan een natuurlijke vervanging van 2,1 (of was het 2,3?) per vrouw komen, wat erop wijst dat onze bevolking in het Westen aan het krimpen is. Wat krijg je dan? Een oude bevolking (degene die geboren zijn in de babyboomgeneratie zijn nu allemaal rond de pensioenleeftijd) en minder kinderen die geboren worden. Nu kan je in het pensioensstelsel stellen dat per gepensioneerde 5 werkenden staan. Tegen 2050 gaat die verhouding komen te staan op 1/2. Dat is natuurlijk een gigantisch probleem voor de betaalbaarheid van die pensioenen... Als het aantal kinderen dat geboren wordt daalt, dan is in de toekomst de groep werkenden die sociale zekerheid in principe moet 'dragen' (door sociale bijdragen) ook een pak kleiner.
Dus hier in het westen? Zorg voor goede kinderopvang, geef geboortepremies, want wij hebben dringend meer kinderen nodig, willen we binnen 50jaar nog dezelfde voordelen willen halen uit onze verzorgingsstaat..

Het is in werelddelen als Azië en Afrika waar nog een enorm groot aantal kinderen per vrouw gebaard wordt, maar ook dat is (stilaan, en in Afrika veel minder snel) aan het dalen. Geboortebeperking brengt enkel een hoop miserie en een ontwrichte samenleving met zich mee (kijk naar china, waar ze ondertussen met een enorm mannenoverschot op huwbare leeftijd zitten). Als er toch iets aan gedaan moet worden, dan zeg ik: maak eerst maar eens dat ervoor gezorgd wordt dat vrouwen in Afrika, vrouwen in Azië eindelijk deftig geschoold worden, dat die eindelijk eens een opleiding krijgen. Genoeg onderzoek dat aangetoond heeft dat opgeleide vrouwen minder kinderen (willen) krijgen.

Cheveyo

Vruchtwaterpunctie heeft risico's waarom wil je dat? Om imperfecte kindjes te voorkomen?

Ragdollcat

Ja het kan een rel topic worden, maar dat hoeft niet zo te gaan, helpen met elkaar denken hoe zoiets kan en wat de oplossing kan zijn, ik denk dat moeder natuur al opgelost heeft op een nette manier en dat is dat er steeds meer mensen moeilijk kinderen of niet kunnen krijgen, het probleem is men accepteert het niet die willen zo graag mamma of pappa zijn, nou als het niet via de natuurlijke weg lukt dan kunnen jullie mamma en pappa zijn van een wees.

Zo is er evenwicht, wees gaat naar een nieuwe mamma en pappa, dan waren er minder weeshuizen nodig op de hele wereld en zijn de kinderen niet zo zielig enzovoort enzovoort.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-05-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:01

Ik heb hier laatst ook over na zitten te denken. Een maximum van 3 kinderen per vrouw/gezin leek me wel een goede, al realiseer ik me dat dit een lukrake opmerking is. ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:01

(van een weesje) voor heel veel centjes...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:03

Ragdollcat schreef:
Ja, 1 of 2 kinderen per ouders zijn voldoende op ze op hun oude dag te kunnen helpen, dat hoeft niet gelijk hele aarbol vol te zetten met mensen, daar komt heel veel ellende van. Dat is nu allang merkbaar.

Het vervangingsniveau ligt op 2,1 kind per vrouw. Dat heeft helemaal niets te maken met 'helpen op de oudere dag', dat heeft te maken met het deftig in stand kunnen houden van een bevolking (vermits 1 man + 1 vrouw = 2 personen die 'vervangen' moeten kunnen worden om gewoon maar een stabiele bevolking te hebben). Momenteel ligt dat niveau hier maar op 1,7 ofzo geloof ik.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:05

ja
ik heb veel gehandicapten in de taxi gehad en sommigen hebben de tijd van hun leven
anderen hebben geen ouders ed meer (wie moeten dan voor ze zorgen)
ze worden van hot naar her versleept, overal gedumpt etc etc
voor veel is te taxi hun enige uitje

dat zijn ze niet allemaal, maar de meesten wel helaas
dit kan een hoop trieste gevallen voorkomen...