Komkommertijd.. krokodil gespot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jesser

Komkommertijd.. krokodil gespot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 08:37

Misschien nog iets te vroeg, maar ik vraag me af waarom dit soort verhalen toch opeens verschijnen..

Paar jaar geleden een slang ontsnapt.. (nooit gevonden) toen die poema, nooit gevonden en nu krokodil...

Zoektocht krokodil zondag verder
(Novum) - De zoektocht naar de krokodil die de gemoederen in Nijmegen bezighoudt wordt zondag voortgezet. Vrijdag beweerde een wandelaar een anderhalve meter lange krokodil te hebben gezien in een vijver. Zoekacties leverden niets op, maar zondag wordt opnieuw gezocht met een boot van het KLPD met sonarapparatuur.

De boot gaat rond 09.00 uur het water op. Er wordt enkele uren uitgetrokken voor de zoekactie met geluidsgolven.

Politie en gemeente nemen de melding van de wandelaar nog altijd serieus. Na overleg met een deskundige is besloten verder te zoeken, onder meer met de sonarboot.

De krokodil levert volgens de deskundige nauwelijks gevaar op. Zolang het dier in het water blijft, en de kans dat hij aan land komt is klein, en niet in het nauw wordt gedreven is het gevaar minimaal.

De omgeving van de vijver aan het Steve Bikoplein blijft voorlopig afgezet. De gemeente heeft een informatienummer geopend voor bewoners.

Bron: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =153486625

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:39

Zoiets kan altijd gebeuren, vaak worden ze dan gehouden door een particulier en ze zijn niet meer welkom en worden ze uitgezet. Zou niet de eerste keer zijn

Ben benieuwd of ze iets gaan vinden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:43

Ik hoop maar dat degene die de melding heeft gedaan, dit met de goede bedoelingen heeft gedaan en niet om oproer te maken.

Kan me voorstellen dat de politie zo'n melding niet kan negeren, als het wel waar is, kun je een krokodil daar ook niet laten rondlopen. Er zullen ook honden en kinderen bij de vijver komen.

Maar ik ben ook heel benieuwd of het dier wordt aangetroffen.

Jesser

Re: Komkommertijd.. krokodil gespot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 08:47

Aan de ene kant vraag ik mezelf af, zou het echt zo zijn.. gatver het idee alleen al..
Maar zou het niet kunnen dat zo'n persoon zich vergist heeft, stukken rotzooi, of iets dergelijks in het water heeft zien liggen?

Ik bedoel maar, welke gek laat een krokodil los in een woonwijk met kinderen? Er zijn toch zat reptielenopvangadressen e.d.?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:49

Geen idee of het echt is, maar er zijn helaas overal mensen die rare dingen doen :Y)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:30

Jesser schreef:
Aan de ene kant vraag ik mezelf af, zou het echt zo zijn.. gatver het idee alleen al..
Maar zou het niet kunnen dat zo'n persoon zich vergist heeft, stukken rotzooi, of iets dergelijks in het water heeft zien liggen?

Ik bedoel maar, welke gek laat een krokodil los in een woonwijk met kinderen? Er zijn toch zat reptielenopvangadressen e.d.?

Ik weet ook niet hoor of ik het moet geloven.
Het zou kunnen.
Is het trouwens niet illegaal in Nederland om krokodillen te houden? Of valt deze daar niet onder. Want bepaalde dieren mag je geloof ik niet houden in Nederland?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:37

"Maar hij staat dáár!"
O:) kijken of iemand hem snapt :D

Het zou zomaar waar kunnen zijn. Afgelopen week was er vlakbij deze plek een krokodillenbeurs oid, dus wie weet heeft iemand na afloop zijn dier daar gedumpt.

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:44

De paarse zwembad krokodil toch? :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:48

Citaat:
Is het trouwens niet illegaal in Nederland om krokodillen te houden? Of valt deze daar niet onder. Want bepaalde dieren mag je geloof ik niet houden in Nederland?

Dacht ik ook ja.
Ik was toevallig van de week in een reptielenzaak waar ook een kleine krokodil te koop aangeboden werd, maar de verkoper beweerde toch echt dat het geen enkel probleem is om een krokodil te verkopen hier in Nl....

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:57

Cayenne schreef:
"Maar hij staat dáár!"
O:) kijken of iemand hem snapt :D

Het zou zomaar waar kunnen zijn. Afgelopen week was er vlakbij deze plek een krokodillenbeurs oid, dus wie weet heeft iemand na afloop zijn dier daar gedumpt.

Weet je wat ik wil, een opblaas krokodil... :)ddd en dan het liefst een paarse :D

Ik ben benieuwd of ze een Krokodil vinden, lijkt me toch wel vrij linkzo'n krokodil in een vijver.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:06

hihihi geweldig dit weer :D :D

een anderhalve meter krokodil, doet geen mensen aanvallen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:07

KiWiKo schreef:

oh jawel hoor, dat kan makkelijk.
Hij kan niet zo makkelijk een mens doden en opvreten, dat is weer een ander verhaal :)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:08

haha de krokodil staat bij bijna in de achtertuin ! ga zo denkik eventjes kijken. Khad gehoord dat hij anderhalfe meter moest zijn :o en dat hij van een reptielenbeurs afkwam en hij niet naar binnenmocht omdat het een bedreigd diersoort was en hebben ze hem daar in het water gedumpt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:10

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:

oh jawel hoor, dat kan makkelijk.
Hij kan niet zo makkelijk een mens doden en opvreten, dat is weer een ander verhaal :)

ja precies...... dabedoelde ik eigenlijk :) Ben nog niet helemaal wakker vrees ik :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:22

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:46

zonnebloem18 schreef:
Mensen doen vreemde dingen hoor.
Vorige maand heeft dierenambulance Assen 2 Boa-constrictors opgehaald die waren gedumpt bij de plaatselijk Hema en Schoenenreus.
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... er-winkels

:D Hoe verzin je het? Weer eens wat anders dan een bom... :D

Ben wel benieuwd of ze hem echt gaan vinden!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:49

Joehoe iemand zijn krokodil verloren?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:56

Er was ervoor een reptielenbeurs geweest in Nijmegen.
Dus het kan heel goed waar zijn hoor. Iemand die van zijn dieren af wilde en maar gedumpt heeft? Ik weet het ook niet hoor.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:12

Nee is niet illigaal. Ik heb een beetje te veel connecties wat reptielenfreaks betreft volgens mij :'). 1 iemand heeft er twee en een andere krijgt ze binnekort. Allebei gewoon in huis.
Ik ben benieuwd of ze hem kunnen vinden, of dat er weer allemaal heisa is om niets.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:04

Ik lees net op nu.nl dat de zoektocht inmiddels is gestaakt, maar dat de waterdoorgangen nog afgesloten blijven en de hekken blijven staan.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:09

Die poema is daarbij wel gevonden ! maar het ging om een wilde kat die wat groter uitgevallen was.

In de buurt van dit geval was inderdaad een reptielen beurs en er waren mensen met krokodillen aan de deur geweest maar deze mochten niet naar binnen, deze zijn weg gegaan en vlak daarna met lege handen weer terug gekomen, ook is deze krokodil door 2 mensen gezien.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:14

In de ardennen zou een zwarte panter moeten rond lopen. Het dier is al enkele keren gespot.
Hij was van iemand geweest die het dier in zijn achtertuin (in een grote kooi) had zitten en blijkbaar is die ontsnapt.
Dus ik denk wel dat zo een dingen kunnen voor komen maar kan altijd iemand zijn die voor de grap iets doet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:18

ik heb toch al wat anders gezien op nat geo :+ :D
Over dat niks doen zolang ze in het water zitten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:27

Toevallig zei ik gister tegen m'n pa dat hij volgende keer dat hij z'n krokodil en haai kwijt wil, ze op marktplaats moet zetten ipv in de sloot te dumpen.

Maar ik zie dat de krokodil gevonden is, nu de haai nog :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:37