Toch moord en seksueel misbruik geeist in zaak Milly Boele

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Toch moord en seksueel misbruik geeist in zaak Milly Boele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:07

Citaat:
DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de 26-jarige agent Sander V. vervolgen voor moord, seksueel misbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het dode lichaam van de 12-jarige Milly Boele. Dat meldt Justitie in Dordrecht vrijdag.

De huidige stand van het onderzoek heeft tot deze verdenking geleid, aldus het OM. Eerder was de verdenking juridisch gezien minder zwaar, namelijk doodslag.

De dagvaarding met de beschuldigingen is inmiddels aan de verdachte uitgereikt. Daarin staat dat V. op 4 juni moet voorkomen voor de meervoudige strafkamer in Dordrecht. De zaak zal dan overigens nog niet inhoudelijk worden behandeld, laat justitie weten.

Persoonlijk gesprek
De aanklacht is vrijdagochtend door de aanklager in een persoonlijk gesprek met de directe familie van Milly en hun advocaat Frank van Ardenne toegelicht. Om privéredenen worden over dit gesprek verder geen mededelingen gedaan.

In een eerste reactie zegt Van Ardenne namens de familie dat de ontmoeting met de officier van justitie ''constructief'' was. ''De ongerustheid over de verdenking doodslag en dat V. niet voor de zwaarste verdenking zou worden aangepakt, is weggenomen nu de verdachte toch gaat worden vervolgd voor moord.''

Tuin
De 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft het doden van het 12-jarige meisje toegegeven. Hij meldde zich bij de politie. Daarna vond de politie het lichaam van Milly in zijn tuin, vlakbij haar ouderlijk huis.

De vermissing en de dood van Milly leidde tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd extra vergroot omdat een politieman toe heeft gegeven dat hij verantwoordelijk voor haar dood is.
Bron: www.nu.nl

Het is pas een paar maanden geleden dat Milly Boele verdween, en velen hebben de avond dat haar lichaam gevonden werd in de achtertuin van de buurman gevolgd op televisie. Ik ook. De aanklacht leek aanvankelijk mee te vallen (doodslag i.p.v. moord) en het was eerst ook niet duidelijk of hij haar misbruikt had. Nu dus wel.

Zelf vind ik het vreselijk dat dit gebeurd is, en wat mij betreft mag ook niemand dit vergeten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:09

Ffortuna schreef:
Citaat:
DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de 26-jarige agent Sander V. vervolgen voor moord, seksueel misbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het dode lichaam van de 12-jarige Milly Boele. Dat meldt Justitie in Dordrecht vrijdag.

De huidige stand van het onderzoek heeft tot deze verdenking geleid, aldus het OM. Eerder was de verdenking juridisch gezien minder zwaar, namelijk doodslag.

De dagvaarding met de beschuldigingen is inmiddels aan de verdachte uitgereikt. Daarin staat dat V. op 4 juni moet voorkomen voor de meervoudige strafkamer in Dordrecht. De zaak zal dan overigens nog niet inhoudelijk worden behandeld, laat justitie weten.

Persoonlijk gesprek
De aanklacht is vrijdagochtend door de aanklager in een persoonlijk gesprek met de directe familie van Milly en hun advocaat Frank van Ardenne toegelicht. Om privéredenen worden over dit gesprek verder geen mededelingen gedaan.

In een eerste reactie zegt Van Ardenne namens de familie dat de ontmoeting met de officier van justitie ''constructief'' was. ''De ongerustheid over de verdenking doodslag en dat V. niet voor de zwaarste verdenking zou worden aangepakt, is weggenomen nu de verdachte toch gaat worden vervolgd voor moord.''

Tuin
De 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft het doden van het 12-jarige meisje toegegeven. Hij meldde zich bij de politie. Daarna vond de politie het lichaam van Milly in zijn tuin, vlakbij haar ouderlijk huis.

De vermissing en de dood van Milly leidde tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd extra vergroot omdat een politieman toe heeft gegeven dat hij verantwoordelijk voor haar dood is.
Bron: http://www.nu.nl

Het is pas een paar maanden geleden dat Milly Boele verdween, en velen hebben de avond dat haar lichaam gevonden werd in de achtertuin van de buurman gevolgd op televisie. Ik ook. De aanklacht leek aanvankelijk mee te vallen (doodslag i.p.v. moord) en het was eerst ook niet duidelijk of hij haar misbruikt had. Nu dus wel.

Zelf vind ik het vreselijk dat dit gebeurd is, en wat mij betreft mag ook niemand dit vergeten.

Levenslang opsluiten in een heel donker celletje en nooit meer de kans op daglicht gunnen....! Hard afwerken met dat soort tuig...Bah!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:11

Afschieten dat nutteloos hoop ellende

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:10

Jennasilver schreef:

nee dan is ie er te snel van af.
wat zulke mensen doen is niet te begrijpen.

em_papillon

Re: Toch moord en seksueel misbruik geeist in zaak Milly Boele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:22

Vind het wel raar gegaan moet ik zeggen.. het was opeens een vreselijk aandachtspunt overal in alle media.. en toen duidelijk was waar ze was en wie het had gedaan hebben we er niks meer over gehoord..
hij heeft haar dus kennelijk toch misbruikt?

Ik ben echt heel erg benieuwd naar het verhaal hoe dit gegaan is.. wat was de gedachtegang van deze man en het meisje.. wat is er allemaal gebeurd en wat heeft er zich afgespeeld..

je zou er zo een boek over kunnen schrijven ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:23

Jennasilver schreef:

Mee eens! Gevangenissen zitten al te vol, hup weg met dit soort ellende, hebben we er ook geen last meer van en hoeven we er ons niet druk over te maken!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:56

mja, maar moord is met voorbedachte raden iemand te vermoorden en ze moeten dus zeker weten dat die echt van plan was om haar te vermoorden. Of dat die man het niet van plan was maar toch gedaan heeft. Kijk ik denk dat die had wel met voorbedachte raden heeft gedaan want hij zou haar dan toch niet zomaar meer los laten, maar je moet het wel kunnen bewijzen.

Voorderest natuurlijk echt een verschrikkelijke man (nog zacht uitgedrukt) zouden ze van mij levenslang mogen opsluiten.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 02:53

Omdat het in mijn woonplaats is gebeurd speelde het misschien net wat meer bij mij (ook slechts een paar honder meter bij mn beste vriendin vandaan) En toevallig had ik het er vanavond nog over, dat het nog steeds niet bekend was hoe of wat.. maar waar we allemaal al bang voor waren: seksueel misbruik.. Wat een nachtmerrie.. Mijn hart gaat uit naar de ouders en nabestaanden, wat een nachtnerrie, kan niet anders zeggen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 06:15

em_papillon schreef:
Vind het wel raar gegaan moet ik zeggen.. het was opeens een vreselijk aandachtspunt overal in alle media.. en toen duidelijk was waar ze was en wie het had gedaan hebben we er niks meer over gehoord..
hij heeft haar dus kennelijk toch misbruikt?

Als een onderzoek in volle gang is wordt er alleen iets gemeld als er écht iets te melden valt, dan is het geen dagelijks nieuws.

Op 17 maart is Milly gevonden, op 27 maart was al bekend dat ze seksueel misbruikt was (bericht nu.nl).

In ieder geval zal ik nooit wennen aan dit soort gruwelijke berichten (en dat is misschien maar goed ook). :\

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:49

Wat moet dat meisje een verschrikkelijk laatste uur hebben gehad. :\
De haren rijzen me te berge. Ik kan er oprecht niet bij hoe iemand tot een dergelijke daad kan komen.
Hoe kan een mens dit doen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:31

Er is nieuws:

http://www.nu.nl/binnenland/2256222/san ... -riem.html

Citaat:
'Sander V. wurgde Milly Boele met riem'
Uitgegeven: 27 mei 2010 12:52
Laatst gewijzigd: 27 mei 2010 12:58

DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) in Dordrecht verdenkt Sander V. ervan de 12-jarige Milly Boele te hebben gewurgd met een riem. Dat staat volgens een woordvoerster van het OM in de tenlastelegging, zo heeft ze donderdag gemeld.

Volgens de zegsvrouw staat daar ook in dat de 26-jarige agent Milly naar zijn woning heeft gelokt. Vervolgens zou hij de voordeur op slot hebben gedaan, haar mobieltje hebben afgepakt en onklaar hebben gemaakt.

Hij zou haar polsen hebben vastgebonden met tie-rips en haar hebben gedwongen om stil te zijn, op haar knieën te zitten en hem niet aan te kijken. V. bleef al die tijd in haar buurt, aldus het OM.

Justitie maakte vorige week bekend dat ze Sander V. gaat vervolgen voor moord, seksueel misbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het dode lichaam. Eerder was de verdenking juridisch gezien minder zwaar, namelijk doodslag.

Bekend
De 26-jarige agent van het korps Rotterdam-Rijnmond heeft het doden van het meisje bekend. Hij meldde zich bij de politie. Die vond daarna het lichaam van Milly in diens tuin, vlak bij haar ouderlijk huis. De vermissing en de dood van Milly leidden tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd nog vergroot toen een politieagent het misdrijf toegaf.

© ANP

Afschuwelijk. En ongelofelijk. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:35

Wat vreselijk... maar het lijkt me dan wel dat hij dit heeft voorbereid. Ik bedoel, die tie-rips heb je niet zomaar bij de hand (althans, meestal niet), alleen dat gegeven al zorgt ervoor dat de rillingen over mijn lijf lopen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:37

Zo klinkt het idd. Dat zal ook meespelen bij het feit dat hij nu voor moord wordt vervolgd en niet meer voor doodslag.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:41

Ffortuna schreef:
Wat vreselijk... maar het lijkt me dan wel dat hij dit heeft voorbereid. Ik bedoel, die tie-rips heb je niet zomaar bij de hand (althans, meestal niet), alleen dat gegeven al zorgt ervoor dat de rillingen over mijn lijf lopen...

Ik heb een koker met tie-rips in mijn voorraad kast staan..... Erg handig als ik iets echt goed dicht moet maken.

En nu maar hopen dat ze alle bewijslast rond kunnen krijgen om hem voor moord te kunnen veroordelen, maar ik denk dat het nog wel eens een zware dobber gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:47

Wolken (gefeliciteerd trouwens): dan nog lijkt het me dat hij die dingen heeft moeten klaarleggen, anders kreeg hij haar niet zo snel overmeesterd...

Ik hoop dat hij lang wordt opgesloten, en in ieder geval TBS krijgt.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:50

Ffortuna schreef:
Wolken (gefeliciteerd trouwens): dan nog lijkt het me dat hij die dingen heeft moeten klaarleggen, anders kreeg hij haar niet zo snel overmeesterd...

Ik hoop dat hij lang wordt opgesloten, en in ieder geval TBS krijgt.

Angst kan een hele hoop he... Vooral bij een kind. Maar dat zou puur speculeren zijn wat er verder allemaal afgespeeld heeft.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:42

is er dus geen sprake van seksueel misbruik? Of lees ik ergens overheen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:53

nu.nl schreef:
Justitie maakte vorige week bekend dat ze Sander V. gaat vervolgen voor moord, seksueel misbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het dode lichaam. Eerder was de verdenking juridisch gezien minder zwaar, namelijk doodslag.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:58

Op basis waarvan is die verdenking van seksueel misbruik? Misschien lees ik er overheen maar ik zie het niet staan in bovenstaande berichten?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:02

Heftig....

Maar doodstraf gaat imo wel erg ver.... Levenslang is punt 1 veel erger, en punt 2 meer humaan.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:54

Angelita schreef:
Op basis waarvan is die verdenking van seksueel misbruik? Misschien lees ik er overheen maar ik zie het niet staan in bovenstaande berichten?

Op basis van een onderzoek misschien?

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:56

christel1857 schreef:
Heftig....

Maar doodstraf gaat imo wel erg ver.... Levenslang is punt 1 veel erger, en punt 2 meer humaan.

Doodstraf vergaan? Als ik deze kerel ooit nog eens (ja dat lees je goed ;)) tegen kom breek ik persoonlijk zn nek.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:56

Ze is gewurgd met een riem hoorde ik net, of was dat al bekend?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:57

Deesiej schreef:
Angelita schreef:

Op basis van een onderzoek misschien?

Dat lijkt mij ook. En het is goed mogelijk dat er in overleg met de familie is besloten daarover geen details naar buiten te brengen.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:58

Karin schreef:
Dat lijkt mij ook. En het is goed mogelijk dat er in overleg met de familie is besloten daarover geen details naar buiten te brengen.

Klopt, de familie wou dit liever stil houden. Maar het is natuurlijk mooi meegenomen als zijn straf hierdoor hoger zou kunnen worden ;)