Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:25

Op dit moment lopen er zoveel topics dat ik ook nog een leuk voorbeeld heb.
Ben heel benieuwd wat jullie mening hierover is.

Vandaag kwam bij ons op de zaak een meisje/vrouw solliciteren van 28 jaar.
Hier haar verhaal:

Dit is een alleenstaande moeder (gescheiden) met 4 kinderen.
De leeftijd van de kids 5,7,9 en 11.
Ja zij was er vroeg bij maar daar gaat dit verhaal niet over.

Zij is verplicht, omdat haar jongste kind nu 5 is om weer aan het werk te gaan.
En het liefst(lees verplicht) fulltime.
Haar salaris moet dan gestort worden naar de gemeente waarin zij woont en die wordt dan eventueel aangevuld met een uitkering.
(dit omdat zij niet full time bij ons gaat werken)

Ja en haar kids??? oppas, oppas, oppas.
Moeders moet aan het werk en voor de kinderen moet oppas geregeld worden.
Dit kan wel weer via een speciaal buro, wat door de gemeente vergoed wordt,evenals haar reiskosten.

En ja hoe zullen haar kinderen dan opgroeien?

Dit vind ik persoonlijk wel heel erg belachelijk.
Maar goed, dat is mijn mening ben benieuwd hoe jullie erover denken......

zap

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:26

Wat vind je belachelijk in het verhaal als ik vragen mag?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:27

Dat een alleenstaande moeder verplicht wordt met zulke jonge kinderen om weer fulltime te gaan werken.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:32

Ik vind het belachelijk dat iemand 4 kinderen krijgt terwijl ze haar financiële situatie niet onder controle heeft en dat in een tijd waar anticonceptie overal te verkrijgen is.

EDIT: niet aanvallend bedoeld maar dit snap ik gewoon echt niet.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:34

Daar gaat het nu niet over. Zij heeft trouwens deze kinderen allemaal van 1 man hoor, Waar ze nu dus gescheiden van is.
Dus haar financiële situatie is aan het laatste te danken.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:37

nicole3939 schreef:
Daar gaat het nu niet over. Zij heeft trouwens deze kinderen allemaal van 1 man hoor, Waar ze nu dus gescheiden van is.

Waar gaat het volgens jou dan wel over? Het komt op mij over alsof jij het probleem bij de gemeente neer wilt leggen. Terwijl het toch echt het probleem van deze vrouw is. Vrouwen die zich helemaal afhankelijk opstellen van hun man vind ik sowieso niet slim bezig. Dit maak ik op uit het feit dat ze zich zonder kerel niet financieel kan redden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:38

Ik weet nog niet zo wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant denk ik dat het wel lekker makkelijk is om op het geld van een ander te leven en zelf hier niet aan mee verdiend.

Een gezin moet in deze tijden ook vaak gewoon hard werken om rond te kunnen komen met kinderen. Zullen we die ook maar laten stoppen met werken en mee laten leven uit de bijstand?

Heel cru, ze hebben zelf gekozen voor kinderen en dus vind ik dat ze daar ook zelf voor op moeten draaien en zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Dan maar werken, dan maar de kinderen naar de naschoolse opvang (oppas vind ik weer een erg groot woord). Alle kinderen gaan naar school, dus er is ruimte genoeg om te werken :). Flexibel zijn en proberen de juiste baantjes te vinden (bijvoorbeeld waarin je zoveel uurt huis kan werken). Dat is lastig en dat begrijp ik, maar het moet mogelijk zijn.

[edit] aan het laatste te danken (de scheiding of aan die man?)? 2 mensen, 2 schuld en 4 de dupe ;) (oftewel, dat hadden ze eerder moeten bedenken)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:41

Zap ik ben het met je eens dat deze moeders best wel mogen werken om een gedeelde uitkering te krijgen.

Maar fulltime?? Naast je fulltime baan 4 kinderen opvoeden en je huis nog netjes houden, dat vind ik nogal wat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:42

ach weetje als ik de verkiezingsprogramma's hoor voor de komende jaren hou ik mijn hart vast.
Ik begrijp dat ze pech gehad heeft. maar 4 kinderen is wel heel erg veel. Ik begrijp dat jeje druk maakt hierom maar er zijn heel veel van dit soort gevallen. snap je. tja het is heel moeilijk voor haar maar ze kan werken ik niet. Ik heb dan ook geen kinderen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:43

Waarom kan je niet werken Franka?

Als het te persoonlijk is hoef je natuurlijk niet te antwoorden :o
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 20-05-10 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:54

Ik vind het een beetje een dubbelzijdig verhaal.. Aan de ene kant, iedereen moet werken, dus waarom zij niet? Ze kiest tenslotte zelf voor 4 kinderen. Ze weet ook vast wel dat het nooit onmogelijk is dat je er alleen voor komt te staan. Aan de andere kant, ja het is sneu voor de kinderen dat ze weinig tijd met hun moeder doorbrengen. Maar ik denk dat de kinderen er uiteindelijk wel beter uitkomen. De moeder geeft het goede voorbeeld, en heeft een beter inkomen, dus betere zorg voor de kinderen. Waar de kinderen dus op lange termijn profijt van hebben. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat haar werktijden zo onmogelijk zijn dat ze haar kinderen noit meer ziet.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:58

Ja de moeder heeft altijd in de horeca gewerkt en dat zijn onregelmatig werktijden. Voordat zij verplicht werd om fulltime te werken, werkte zij bij een andere baas veel minder uur, maar daar kan zij niet meer gaan werken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:58

Als je kinderen krijgt moet je die financieel kunnen onderhouden; ook als je er alleen voor komt te staan.
kun je dat niet, dan moet je dus niet aan kinderen beginnen.
Laten we de zaken niet gaan omdraaien; ik mag mijn belastinggeld afstaan aan iemand die rustig 4 kids op de wereld zet zonder na te denken over de financiele gevolgen als ze ooit alleen komt te staan?
tsssssss

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 00:05

Wildgirl schreef:
Als je kinderen krijgt moet je die financieel kunnen onderhouden; ook als je er alleen voor komt te staan.
Laten we de zaken niet gaan omdraaien; ik mag mijn belastinggeld afstaan aan iemand die rustig 4 kids op de wereld zet zonder na te denken over de financiele gevolgen als ze ooit alleen komt te staan?
tsssssss

Ik vind dat jij (niet aanvallend bedoeld) je best wel hard opstelt.
Als alles goed gaat, ga je er toch niet vanuit dat het verkeerd kan gaan?
En ja 4 kinderen in deze tijd is wel een hoop, daar ben ik het mee eens.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:12

nicole3939 schreef:
Wildgirl schreef:
tsssssss

Ik vind dat jij (niet aanvallend bedoeld) je best wel hard opstelt.
Als alles goed gaat, ga je er toch niet vanuit dat het verkeerd kan gaan?
En ja 4 kinderen in deze tijd is wel een hoop, daar ben ik het mee eens.

Ik vind dat je altijd er voor moet zorgen dat je het financieel ook zonder vent kan redden.
Kan dit niet dan wordt het keuzes maken en wel/geen risico's nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:22

Ik zie het kromme niet. :) Mevrouw moet werken net als alle andere mensen... Logisch toch? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:41

Miracle_ schreef:
Ik vind het een beetje een dubbelzijdig verhaal.. Aan de ene kant, iedereen moet werken, dus waarom zij niet? Ze kiest tenslotte zelf voor 4 kinderen. Ze weet ook vast wel dat het nooit onmogelijk is dat je er alleen voor komt te staan. Aan de andere kant, ja het is sneu voor de kinderen dat ze weinig tijd met hun moeder doorbrengen. Maar ik denk dat de kinderen er uiteindelijk wel beter uitkomen. De moeder geeft het goede voorbeeld, en heeft een beter inkomen, dus betere zorg voor de kinderen. Waar de kinderen dus op lange termijn profijt van hebben. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat haar werktijden zo onmogelijk zijn dat ze haar kinderen noit meer ziet.

Ik ben dus een kind van een (toen ook verplicht) werkende moeder.... vandaar dat ik nu thuis ben.
En zo'n vetpot was het niet hoor, ook al werkte ze fulltime.
Je moet denken dat ook in de vakanties gewoon gewerkt moet worden, en dat zijn er best veel in 1 jaar.

Ik heb gewerkt tot de jongste naar school ging en ik ben blij dat ik er voor hun ben en als eerste hun verhalen van school kan aanhoren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:44

Mijn moeder werkte ook fulltime (alleenstaand)... Waar mensen zo'n drama om maken. :? Je gaat er niet dood van :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:49

Nou nou, wat zijn we weer lekker harteloos. Dat ze moet werken, tja, daar kan ik echt wel inkomen, maar sowieso gaat het zelfs met een fulltime baan erg krap voor ze worden, financieel en op andere vlakken ook.
Het jongste kind is 5, toen was er van een economische crisis nog geen spraken en was ze waarschijnlijk nog getrouwd, dus eigen schuld dikke bult vind ik veelste cru. Ook zijn er vrouwen die dwars door elke vorm van anti conceptie heen zwanger worden, dus vind ik dat je ook daar geen harde uitspraken over kan maken zonder het fijne ervan te weten.
En misschien is exman wel naar het buitenland gevlucht? Dan kun je al moedertje ook naar je alimentatie fluiten, misschien is die kerel wel een alcoholist geworden, ik noem maar wat dwarsstraatjes. Als jullie je dit soort dingen al niet kunnen bedenken...tja, ga eens wat oefeningen doen die richting op zou ik zeggen. Ik ben dat harde meer dan zat in Nederland. We hebben altijd een verzorgingsstaat gehad en ons land is altijd 1 van de rijkste ter wereld geweest. Ik snap dus echt niet wat jullie probleem is en ik vind dat het aangekaart moet worden. Hardvochtige mensen vind je vooral in landen waar het niet al te best mee gaat en ik zou het vreselijk vinden als we allemaal de dupe werden van deze nieuwe mentaliteit. Beetje medeleven met je medemens is ook niet verkeerd lijkt mij.

Edit: tuurlijk zal ze er niet dood aan gaan, maar ik ben de mentaliteit van nu echt meer dan zat, gek word ik er van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:55

phormicola schreef:
Nou nou, wat zijn we weer lekker harteloos. Dat ze moet werken, tja, daar kan ik echt wel inkomen, maar sowieso gaat het zelfs met een fulltime baan erg krap voor ze worden, financieel en op andere vlakken ook.
Het jongste kind is 5, toen was er van een economische crisis nog geen spraken en was ze waarschijnlijk nog getrouwd, dus eigen schuld dikke bult vind ik veelste cru. Ook zijn er vrouwen die dwars door elke vorm van anti conceptie heen zwanger worden, dus vind ik dat je ook daar geen harde uitspraken over kan maken zonder het fijne ervan te weten.
En misschien is exman wel naar het buitenland gevlucht? Dan kun je al moedertje ook naar je alimentatie fluiten, misschien is die kerel wel een alcoholist geworden, ik noem maar wat dwarsstraatjes. Als jullie je dit soort dingen al niet kunnen bedenken...tja, ga eens wat oefeningen doen die richting op zou ik zeggen. Ik ben dat harde meer dan zat in Nederland. We hebben altijd een verzorgingsstaat gehad en ons land is altijd 1 van de rijkste ter wereld geweest. Ik snap dus echt niet wat jullie probleem is en ik vind dat het aangekaart moet worden. Hardvochtige mensen vind je vooral in landen waar het niet al te best mee gaat en ik zou het vreselijk vinden als we allemaal de dupe werden van deze nieuwe mentaliteit. Beetje medeleven met je medemens is ook niet verkeerd lijkt mij.

Edit: tuurlijk zal ze er niet dood aan gaan, maar ik ben de mentaliteit van nu echt meer dan zat, gek word ik er van.

4x? :? Als je pil en condoom combineert heb je dan wel heel erg veel pech... :?
En waarom moet een ander opdraaien voor 4x pech?

Kan je vier kinders op de wereld zetten moet je ook maar zien dat je ze kan onderhouden. :) Met of zonder vent. Relaties zijn niet eeuwig en dat stukje realisme hoor je wel al te hebben als je aan kinders begint.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 01:13

Mijn moeder ging weer 40 uur werken toen ik 6 weken oud was. Waarom moet een ander opdraaien voor jou kinderen, als je daar ook al kinderbijslag voor betaalt? Ik zie het niet hoor? Als we moeten bezuinigen, dan is dit wel een mooi terrein toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 06:38

Ik vind het terecht dat ze moet werken en dat had al eerder gekund. De vergoedingen voor kinderopvang waren de afgelopen jaren meer dan prima in Nederland. Als je zo'n verhaal ophangt tijdens een sollicitatie wil je dus niet echt. Alle kinderen zitten op school, dus waarom zou zij thuis moeten blijven en een uitkering opstrijken? En ja ik ben ook alleenstaande moeder en geen haar op mijn hoofd die aan een uitkering denkt!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:01

Het triest is alleen dat de overheid aan kinderopvang waarschijnlijk meer betaald dan dat de vrouw zelf verdient :o

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:08

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze weer mmoet geen werken.
Zoals al eerder in dit topic vermeld, ze had moeten nadenken voordat ze kinderen zou nemen, 1x pech geloof ik in, 2x pech moet je er hard je best voor doen, maar 4 x pech geloof ik niet.

Als ik niet genoeg verdien, krijg ik ook niet aangevuld, moet ik maar extra werken, dat ik dan geen tijd voor mijn paard heb kijkt ook niemand naar om, ook het stalgeld word door de gemeente niet vergoed.

Dat ze op dit moment geen baan kan vinden kan ik me voorstellen, maar een sollcitatieplicht vind ik prima in dit geval.
en ja, ik kan me daar behoorlijk aan irriteren, ik betaal genoeg belasting :+

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:12

Mijn moeder werkte ook Fulltime.
Dat deed ze al voor mijn geboorte en daarna dus ook.
In principe wilde ze terug naar 24 upw,maar mijn vader overleed op mijn 2e en er moest geld in het la'tje komen.
Na school ging ik dus altijd fijn naar Opa en Oma en ik heb nergens last van gehad hoor.
Ik heb zelfs respect voor mijn moeder dat ze na de dood van mijn vader er alles aan gedaan heeft om voldoende geld binnen te krijgen.