Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicole3939 schreef:Daar gaat het nu niet over. Zij heeft trouwens deze kinderen allemaal van 1 man hoor, Waar ze nu dus gescheiden van is.
. Flexibel zijn en proberen de juiste baantjes te vinden (bijvoorbeeld waarin je zoveel uurt huis kan werken). Dat is lastig en dat begrijp ik, maar het moet mogelijk zijn.
(oftewel, dat hadden ze eerder moeten bedenken) Wildgirl schreef:Als je kinderen krijgt moet je die financieel kunnen onderhouden; ook als je er alleen voor komt te staan.
kun je dat niet, dan moet je dus niet aan kinderen beginnen.
Laten we de zaken niet gaan omdraaien; ik mag mijn belastinggeld afstaan aan iemand die rustig 4 kids op de wereld zet zonder na te denken over de financiele gevolgen als ze ooit alleen komt te staan?
tsssssss
nicole3939 schreef:Wildgirl schreef:Als je kinderen krijgt moet je die financieel kunnen onderhouden; ook als je er alleen voor komt te staan.
kun je dat niet, dan moet je dus niet aan kinderen beginnen.
Laten we de zaken niet gaan omdraaien; ik mag mijn belastinggeld afstaan aan iemand die rustig 4 kids op de wereld zet zonder na te denken over de financiele gevolgen als ze ooit alleen komt te staan?
tsssssss
Ik vind dat jij (niet aanvallend bedoeld) je best wel hard opstelt.
Als alles goed gaat, ga je er toch niet vanuit dat het verkeerd kan gaan?
En ja 4 kinderen in deze tijd is wel een hoop, daar ben ik het mee eens.
Mevrouw moet werken net als alle andere mensen... Logisch toch?
Miracle_ schreef:Ik vind het een beetje een dubbelzijdig verhaal.. Aan de ene kant, iedereen moet werken, dus waarom zij niet? Ze kiest tenslotte zelf voor 4 kinderen. Ze weet ook vast wel dat het nooit onmogelijk is dat je er alleen voor komt te staan. Aan de andere kant, ja het is sneu voor de kinderen dat ze weinig tijd met hun moeder doorbrengen. Maar ik denk dat de kinderen er uiteindelijk wel beter uitkomen. De moeder geeft het goede voorbeeld, en heeft een beter inkomen, dus betere zorg voor de kinderen. Waar de kinderen dus op lange termijn profijt van hebben. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat haar werktijden zo onmogelijk zijn dat ze haar kinderen noit meer ziet.
Je gaat er niet dood van
phormicola schreef:Nou nou, wat zijn we weer lekker harteloos. Dat ze moet werken, tja, daar kan ik echt wel inkomen, maar sowieso gaat het zelfs met een fulltime baan erg krap voor ze worden, financieel en op andere vlakken ook.
Het jongste kind is 5, toen was er van een economische crisis nog geen spraken en was ze waarschijnlijk nog getrouwd, dus eigen schuld dikke bult vind ik veelste cru. Ook zijn er vrouwen die dwars door elke vorm van anti conceptie heen zwanger worden, dus vind ik dat je ook daar geen harde uitspraken over kan maken zonder het fijne ervan te weten.
En misschien is exman wel naar het buitenland gevlucht? Dan kun je al moedertje ook naar je alimentatie fluiten, misschien is die kerel wel een alcoholist geworden, ik noem maar wat dwarsstraatjes. Als jullie je dit soort dingen al niet kunnen bedenken...tja, ga eens wat oefeningen doen die richting op zou ik zeggen. Ik ben dat harde meer dan zat in Nederland. We hebben altijd een verzorgingsstaat gehad en ons land is altijd 1 van de rijkste ter wereld geweest. Ik snap dus echt niet wat jullie probleem is en ik vind dat het aangekaart moet worden. Hardvochtige mensen vind je vooral in landen waar het niet al te best mee gaat en ik zou het vreselijk vinden als we allemaal de dupe werden van deze nieuwe mentaliteit. Beetje medeleven met je medemens is ook niet verkeerd lijkt mij.
Edit: tuurlijk zal ze er niet dood aan gaan, maar ik ben de mentaliteit van nu echt meer dan zat, gek word ik er van.
Als je pil en condoom combineert heb je dan wel heel erg veel pech... 
Met of zonder vent. Relaties zijn niet eeuwig en dat stukje realisme hoor je wel al te hebben als je aan kinders begint.