Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 09:46

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... m?rss=true

Een in Irak opgepakt lid van de radicaal-islamitische terreurorganisatie Al Qa’ida zegt dat de organisatie tijdens het Wereldkampioenschap Voetbal in Zuid-Afrika een aanslag wil plegen op het Nederlandse en het Deense voetbalelftal en hun supporters. Dit omdat Nederland en Denemarken de profeet Mohammed zouden hebben beledigd.

Belangrijk doelwit

‘We hebben de mogelijkheid besproken om de beledigingen van de profeet aan te pakken door Nederland en Denemarken aan te vallen, maar het is makkelijker om naar Zuid-Afrika af te reizen,' aldus Al-Qahtani. Volgens de terrorist wordt het WK als een belangrijk doelwit beschouwd

Hmm, nu toch maar oppassen in zuid-afrika ??
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 20-05-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link toegevoegd

_Nancy

Re: Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:04

Jeetje.. ik lees het net ook..
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, waarom laten ze niet gewoon de wereld met rust! :(

Begin nu langzamerhand toch wel een klein beetje de kriebels te krijgen over die wedstrijd Ned - Den..

Pff, het is wat he :(

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:06

Vraag mij af of ze echt wat gaan doen of alleen maar angst willen veroorzaken.

Celiien

tja wat moet je hier nou opzeggen?
t is me toch altijd nog een raadsel waarom die mensen dit
willen.. is t geloof dan zo belangrijk :n ?

Odysseus

Getver, wat een naar idee.

Dat hele terreur gebeuren, wordt er een beetje moe van. Jammer dat die extremisten zo snel beledigd zouden zijn, even een keer tot 10 tellen en er zou een stuk minder geweld en aanslagen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:08

En dat is allemaal de schuld van die Wilders.. Hij brengt NL in gevaar omdat hij zo nodig mensen wil beledigen. En bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:09

Pfff die idioten moeten allemaal levenslang in de bak zitten, dit heeft nu wel lang geduurt.

Elke keer dat gezever over allah ben ik ook zat. Een echte moslim doet niet van die idiote dingen.

Petite: Als ik jou een tut noem bombardeer je dan ook mijnn huis? Nee die eikels moeten gewoon eens kappen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:10

Petite schreef:
En dat is allemaal de schuld van die Wilders.. Hij brengt NL in gevaar omdat hij zo nodig mensen wil beledigen. En bedankt.

:roll: jaja wilders zijn schuld dat de denen een stripje van Mohammed in kun eigen krant plaatst

petite denk eerst ff na voordat je post

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:10

Klinkt wel logisch... Nederland heeft Wilders, Denemarken de cartoon, lekker makkelijk als ze dan tegen elkaar spelen in een wedstrijd in Zuid-Afrika... Weg landelijke trots.

Ik hoop vooral dat 't niet waar is...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:11

Petite schreef:

Als mensen niet zo snel op hun teentjes zouden staan om hun geloofskwestie, zouden er veel oorlogen bespaard geweest zijn!
Geloof is altijd al een vorm van strijd. En daarnaast; als hier het geloof van oorsprong katholiek, protestant of hervormd is, dan zijn dat de culturen van een land. Hier krijgen ze moskeeen, kerken en gebedsplaatsen als paddestoeltjes!

Ik hoop niet dat dit gaat uitkomen, zou het echt een ramp vinden! Wordt wat daar in Afrika...

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:14

Dus we moeten allemaal maar ons mond houden want stel je voor dat je Al-Qa'ida beledigt. :roll:

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:14

Ik moet zeggen zie nederland over een aantal jaren echt nog wel in beslag zijn genomen door turkije en die omstreken, aangezien wij het volk maar binnen laten hun alles geven om het hier goed te hebben en vervolgens zie je en hoor je niks anders dat deze cultuur mensen beroven vermoorden in elkaar slaan en de politie doet er weinig tot niks mee omdat ze bang zijn voor wat ze allemaal doen.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:16

missRosanne schreef:
Dus we moeten allemaal maar ons mond houden want stel je voor dat je Al-Qa'ida beledigt. :roll:

Al-Qa'ida is een organisatie. als je die beledigt zijn er een heleboel mensen op hun teentjes getrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:18

Ja en als Belgen Nederlanders beledigen is dat ook niet leuk maar is dat een reden om Belgie te bombarderen? Nee. Iedereen is wel eens beledigt maar dat is geen reden om zo idioot te gaan doen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:20

Citaat:
Ik moet zeggen zie nederland over een aantal jaren echt nog wel in beslag zijn genomen door turkije en die omstreken, aangezien wij het volk maar binnen laten hun alles geven om het hier goed te hebben en vervolgens zie je en hoor je niks anders dat deze cultuur mensen beroven vermoorden in elkaar slaan en de politie doet er weinig tot niks mee omdat ze bang zijn voor wat ze allemaal doen

Kun je dit wat sterker onderbouwen want persoonlijk vind ik dit een extreem zwart witte stelling, die in mijn ogen niet op feiten is gebaseerd...
(en ik zie ook het verband niet met het onderwerp van dit topic?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:22

Ctjelief. Dat zijn dingen die ik hier ook merk. Groepje buitenlanders maken stennis bij de supermarkt. Politie wordt gebeld maar doen niets. Groepje Nederlanders doet hetzelfde en wordt opgepakt.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:25

Kan het me bijna niet voorstellen, maar goed, dan nog, fout ligt dan bij de politie, niet bij de 'buitenlanders' ;)

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:28

BE_GENTLE schreef:
missRosanne schreef:

Al-Qa'ida is een organisatie. als je die beledigt zijn er een heleboel mensen op hun teentjes getrapt.

Dat Al-Qa'ida een organisatie is snap ik ook nog. :+
En omdat dan een heleboel mensen op hun teentjes getrapt zijn moeten we onze mond maar houden?
Vind het zelf echt te belachelijk voor woorden. Als je kijkt waar je tegenwoordig als Nederlander allemaal voor wordt uitgemaakt door.
Maar als je hun beledigt oei oei oei..
Vind het maar eng allemaal. Mensen zijn gewoon echt bang. Bij de dodenherdenking was ik met een groep vrienden aan het kijken en toen de paniek kwam was het eerste wat een paar van ons riepen ''aanslag''. Alleen in de stad lopen s' avonds begin ik ook echt niet meer aan. Vorig jaar deed ik dit nog wel en toen heb ik een mes op mn keel gekregen en ben ik overvallen. Hiervoor heb ik aangifte bij de politie gedaan maar ik werd nog net niet uitgelachen. Ze doen er hier gewoon niks meer aan. Mede daarom sluit ik me aan bij de PVV. De instelling van deze partij is namelijk heel simpel naar buitenlanders toe "maar er wat van of ga terug naar je eigen land en verpest het daar'' en als je al kijkt hoeveel ophef dit veroorzaakt geeft het volgens mij al aan hoe het inmiddels in Nederland er aan toe gaat.
Laatst bijgewerkt door missRosanne op 19-05-10 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:28

ik vind het maar griezelig, hopelijk gaat er niks ergs gebeuren tijdens de WK.
ik had volgens mij eerder al ergens gelezen dat het luchtruim boven dat gebied in elk geval al dicht ging voor de veiligheid.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:37

Dat de aanslag van vorig jaar door Nederlandse Karst.P. voor een zeer angstig gevoel zorgde tijdens Dodenherdenking, en de aanslag van de hooligans tijdens hoek van Holland, wordt voor het gemak even vergeten om te melden.... Alles op allochtonen schuiven is wel zo makkelijk he.. Ik link Wilders aan dictators als Hitler... Heeft Hitler voor een fijne samenleving gezorgd? Dacht het niet.. Mensen gelijke rechten ontnemen? Moet niet gekker worden.. Bovendien hebben de allochtone jongeren hier NIETS te maken met aanslagen op een WK, vind dat een kwalijke vergelijking...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:38

Hmm 't is eng, maar hoe vaak lees je wel niet dat de pers woorden verdraaid om zo indruk te maken..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:41

Dat hoor je ons niet zeggen ctjelief.

Wij zeggen alleen dat er weinig tot niks gedaan wordt als er iets ernstig gebeurt omdat ze bang zijn voor de gevolgen.
Of het nu hier is in nederland of op het wk in zuid-afrika gebeurd. Wij zouden nooit het land terug bombaderen omdat we het niet durven om de gevolgen die dan komen gaan. en ondertussen kunnen die landen ons dus alles maken want wij doen er niks tegen en op ten duur zie ik dan wel gebeuren dat ze ons land en andere landen inpikken en hun leiders worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:41

CtjeLief schreef:
Dat de aanslag van vorig jaar door Nederlandse Karst.P. voor een zeer angstig gevoel zorgde tijdens Dodenherdenking, en de aanslag van de hooligans tijdens hoek van Holland, wordt voor het gemak even vergeten om te melden.... Alles op allochtonen schuiven is wel zo makkelijk he.. Ik link Wilders aan dictators als Hitler... Heeft Hitler voor een fijne samenleving gezorgd? Dacht het niet.. Mensen gelijke rechten ontnemen? Moet niet gekker worden.. Bovendien hebben de allochtone jongeren hier NIETS te maken met aanslagen op een WK, vind dat een kwalijke vergelijking...

Inderdaad, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind alle geloven gelijkwaardig, of het nou moslim of christelijk is. Ik ben zelf niet gelovig en het interesseert me niet waar iemand in gelooft. Maar je kunt wel gewoon je fatsoen houden. Wilders wist prima dat de profeet beledigen een reactie op zou roepen, dat het zo'n heftige reactie zou zijn wist hij ook prima. Dat wil niet zeggen dat ik die reactie van Al Qaida goed praat, helemaal niet. Maar je kunt wel een beetje rekening met elkaar houden. Wanneer ik hier op bokt allerlei beledigende uitspraken over christenen zou doen dan zou me dat ook niet in dank worden afgenomen. Zou me niks verbazen als Wilders voor een derde wereld oorlog zorgt tussen de moslims en de rest. En wat moeten we dan doen met al die Nederlanders die crimineel zijn? De kreet; terugsturen naar je eigen land is gewoon een verplaatsing van het probleem en dan hoef je niet te kijken naar wat er in je eigen land gebeurt.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:43

CtjeLief schreef:

Ik snap nooit zo goed waar de vergelijking Hitler en Wilders vandaan komt.

Hitler:
- Alle joden moeten dood.
- Joden werkte hard en hadden vaak de betere zaken (juwelier enz.) en in de tijden van armoede veroorzaakte dit jaloezie onder de bevolking.

Wilders:
- Buitenlanders die een overtreding begaan moeten het land uit.
- Buitenlanders die werken, de Nederlandse taal spreken en zich gedragen zijn welkom.

mag ik vragen hoe jij bij deze vergelijking komt? *niet aanvallend bedoelt, puur interesse omdat ik het anders zie*

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:46

Fitna (berust op leugens, niet op waarheden).. uitspraken over de Koran en Islam.. 'eigen volk' meer rechten dan allochtonen.. Haatzaaierij, propaganda voeren.. Groep in een slecht daglicht zetten.. etc.. Daarom die vergelijking.. Hij werkt niet naar een SAMENleving toe...maar naar een maatschappij waar mensen tegenover elkaar worden gezet..