Waarom vinden jullie dat Geert Wilders wel of juist niet discrimineert?
Ik vind bijvoorbeeld dat hij dat doet (zie onderstaande uitspraken, die vind ik discriminerend) maar anderen vinden dat compleet niet. Waar ligt voor jullie de grens van discriminatie/geen discriminatie?
Dit is niet bedoeld als een anti-Geert Wilders topic maar een topic om uit te zoeken wat discriminatie betekent voor wie en waarom. Ik vind het een erg lastig onderwerp namelijk en probeer op deze manier wat meer inzicht te krijgen.
Discriminatie volgens van Dale.nl:
het maken van ongeoorloofd onderscheid
Volgens grondwet:
Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan
Uitspraken Geert Wilders:
Citaat:„Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.” (de Volkskrant)
Citaat:"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al." (HP/De Tijd, 12 december 2007)
Citaat:“Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.” (Volkskrant 7 oktober 2006)
Citaat:"De immigratie van niet-westerese allochtonen moet worden gestopt". (Nederlandse Islamitische Omroep maart 2007)
. Heino, de uitspraken die jij aanhaalt zijn in mijn opinie toch wel discriminatie.
jou opmerking over marokkanen is gebaseerd op meningen, terwijl mijn opmerking gebaseerd op wetenschappelijke feiten.
)
) vormen ze wel een dreiging.