Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:44

Ik zat 3voor12 radio te luisteren en in dat programma werd dit initiatief besproken.

www.geertspreektnietvoormij.nl

Op deze site kan je blauwe polsbandjes bestellen met de tekst 'Geert spreekt niet voor mij'.
Deze zijn bedoeld om een statement te maken, om te laten zien dat je niet achter de standpunten van de PVV staat en je medemens accepteert.

Aan de ene kant vind het wel een ludiek initiatief en denk ook wel dat het best nog eens wat aftrek kan hebben. In de aanloop naar de verkiezingen barsten de discussies meer los en willen mensen maar al te graag hun mening verkondigen en statements maken. De groep die wél de dialoog aan wil gaan en nog steeds achter een solidair Nederland staat, lijkt steeds meer ondergesneeuwd te raken door o.a. de media.

Aan de andere kant vind ik het ook weer treurig dat het deze kant op gaat.
Hoewel het gelanceerd wordt als een 'solidariteits campagne' (en ik geloof ook echt wel dat de intenties goed zijn) stimuleer je in mijn ogen op deze manier ook weer de segregatie en 'kampenvorming' onder de bevolking.
Het begint nu met blauwe solidariteitsbandjes, komen er straks als tegengeluid ook groene 'Geert spreekt wel voor mij' bandjes? Of rode SP bandjes? Gele VVD bandjes?

Anoniem

Re: Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:50

Op het moment dat je van plan bent om zo'n polsbandje te kopen is het misschien zinvol om te bedenken dat Bad Publicity niet bestaat, ook niet bij Geert. Denk er ook even aan dat je bij elk moment dat iemand jouw blauwe bandje ziet, die automatisch aan Geert denkt en dat willen we toch juist niet?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:52

Ik heb het sowieso niet op die bandjes. Ze zijn te veel een fashion statement geworden en iedereen draagt zo'n kreng, niemand meer die erop let.
En inderdaad, degene die er wel op let denkt automatisch aan Geert en het onderbewuste kent het woord "nee" helemaal niet dus dat gaat lekker.

Bovendien ben ik niet op mijn mond gevallen, en kan ik zeker wel iemand in zijn gezicht zeggen dat Geert ab-so-luut niet voor mij spreekt.

Dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens inderdaad Nelly. (Maar ja wanneer niet... oh ja wanneer het over Macbooks gaat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:55

Nem :+ :=

Inderdaad Lovely, daar heb je ook nog eens een heel goed punt.
Maar ook dat kan beide kanten opwerken, er zullen ook genoeg mensen zij die denken 'Hé een medestander!' en wellicht daardoor ook een bandje gaan dragen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:56

Ik denk dat je meer het effect krijgt dat iedereen die niet mee doet aan die onzin (of dat nu een wilders stemmer is of niet) kwade blikken en wie weet wat nog allemaal krijgt omdat ie dat bandje niet draagt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:01

Ben sowieso geen kuddedier... In ieder geval niet zo erg als sommige mensen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:04

Nou, nog even en je kan inderdaad een PVV bandje kopen en staan er straks straatcommando's bij de stembureaus om te zien of je je bandje niet per ongeluk vergeten bent. Want dat hoort ook bij het ontkennen van de democratie: het beinvloeden van de uitslag en deze zonodig ontkennen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:05

Tja, goed punt Lovely, hoewel wel een beetje eng idee. :) Maar ja de wereld gaat inderdaad een beetje de stomme kant op, dus Nederland moet ook meedoen met het verliezen van het vermogen tot zelf nadenken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:28

als ik aan die polsbandjes denk dan moet ik direct denken aan die 'seksbandjes', iedere kleur staat dan voor een andere handeling, of voor een andere geaardheid. is toch een hype in brazilie, engeland etc?

je kan ook bandjes bestellen met de teskt islam=peace haha. en bandjes met de tekst 'hoofddoek, mijn keuze' en bandjes met anti-macdonald etc etc.

ik krijg op die manier mijn hele arm wel vol. je hebt die bandjes tegenwoordig voor alles, vandeweek ook 1tje van de giro d'italia bemachtigd haha.

verder heb ik geen oordeel over die bandjes. ze voegen voor mij persoonlijk weinig toe, maar ik ben niet tegen het maken van een statement, respecteer ik iedereen in. mensen uiten zich graag, prima.

dit soort bandjes zijn nu gewoon een hype. zoals er zoveel hypes zijn gekomen en gegaan..

overigens is jezelf uiten niet altijd even veilig, mijn broertje hoeft bv echt niet met een feyenoordshirt in amsterdam te lopen, dus vraag me af of deze manier van uiten ook nog gevolgen gaat hebben haha

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:34

wat een onzin toch allemaal weer... :o

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 01:32

Ik vind het een beetje onzin. Ik zie die vent ook het liefst zo snel mogelijk uit de politiek, maar een anticampange gaat me te ver. Steek liever energie en moeite in positieve dingen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 01:36

Lieke schreef:
Ik vind het een beetje onzin. Ik zie die vent ook het liefst zo snel mogelijk uit de politiek, maar een anticampange gaat me te ver. Steek liever energie en moeite in positieve dingen.

Sowieso, wat zeggen die bandjes? "Accepteer je medemens...oh...behalve Geert Wilders...?" Ik vind dit erg ver gaan....Natuurlijk spreekt die man niet voor iedereen, maar om nou met zo'n armband-actie aan te komen zetten....

Ik draag toch ook geen "Balkenende sucks"-bandje? ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:14

Volgens mij mag een anti-campagne ook niet en net wat Adil zegt, wat zegt zo'n bandje dan? Als je iedereen accepteert en respecteert voor zijn mening, dan ook Geert Wilders.

En van mij mag Wilders een mening hebben. Hij mag mij die alleen niet opdringen, en dus ook niet de rest van Nederland. Hij moet wel in staat zijn zijn mening goed te kunnen onderbouwen als hij die mening wil doordrammen als regel in dit land, en eerlijk gezegd kan hij dat niet.

En het jammere is dan weer dat een groot deel van Nederland daar dan weer te blind voor is om dat in te zien.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:45

Zucht.

Er zijn toch ook geen rode bandjes waarop staat; Emile Roemer spreekt niet voor mij?

Komop zeg, je mag toch zeker zelf weten wat je stemt?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:07

Nouja. Ik vind het ook niets. Maar de tekst snap ik opzich nog wel. Dat is iets anders bij andere partijen. Wilders maakt namelijk opmerkingen waarvan mijn nekharen overeind gaan staan en wat ik echt verschrikkelijk vind en claimt dan te spreken over het volk en de Nederlander. Nou hij spreekt ook echt absoluut niet voor mij. En ik vind het heel erg dat, ook in het buitenland, Nederlanders geaccocieerd worden met zijn gedachtegoed. Rutte spreekt ook niet voor mij. Maar hij claimt dat veel minder en doet in principe geen uitspraken waar ik absoluut niet mee geaccocieerd wil worden.

Voor de rest ben ik het met de rest eens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:36

IloveMickey schreef:
Zucht.

Er zijn toch ook geen rode bandjes waarop staat; Emile Roemer spreekt niet voor mij?

Het is ook niet zozeer bedoeld om te laten zien wat je stemt, maar om te laten zien dat je voor solidariteit en acceptatie bent.
Het tijdstip van lancering is op zich logisch, maar toch wat ongelukkig gekozen omdat je zo al snel de associatie hebt met stemgedrag...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:37

Kanelly schreef:
IloveMickey schreef:
Zucht.

Het is ook niet zozeer bedoeld om te laten zien wat je stemt, maar om te laten zien dat je voor solidariteit en acceptatie bent.
Het tijdstip van lancering is op zich logisch, maar toch wat ongelukkig gekozen omdat je zo al snel de associatie hebt met stemgedrag...

maar wat als de associatie komt dat als je geen bandje draagt, je er tegen bent?
Als dit aan slaat is die kans er IMO wel. Dus ipv de jodenster als symbool voor uitstoting het feit dat je geen bandje draagt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:41

Dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik PG...
In de tijd van de hype rondom de Lance Armstrong bandjes, (en welke je er nog maar meer had) zijn er volgens mij ook geen rellen ontstaan omdat er mensen waren die niet zo'n bandje droegen :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:42

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een eng idee zelfs, als je er verder over nadenkt...
Ik doe er in ieder geval niet aan mee, ik mag hopen dat heel veel mensen hier ook niet aan meedoen, maar ik vrees anders.

Kanelly; maar dat was een heel andere situatie en had niks met politieke voorkeuren te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:45

Kanelly schreef:
Dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik PG...
In de tijd van de hype rondom de Lance Armstrong bandjes, (en welke je er nog maar meer had) zijn er volgens mij ook geen rellen ontstaan omdat er mensen waren die niet zo'n bandje droegen :+

Ik geloof dat Wilders wel iets gevoelliger ligt dan een wielrenner....... :=

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:49

Oehh.. Ik wil hem }>
Gewoon voor de heb :)

Edit, ik ben in dit soort dingen wel een kuddedier, vind het heerlijk. Daarom heb ik ook de 'veelbesproken' zeeman boxer :) De lancearmstrong bandjes vond ik dan weer stom, iedereen is toch tegen kanker? Ik kan me niet voorstellen dat je ervoor bent. Een geertspreektnietvoormij bandje is toch iets wat je mening ondersteund.
Laatst bijgewerkt door Moon op 12-05-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:50

Wat een l*lkoek. Geen van de politici spreekt voor mij, heb hele andere denkbeelden, als ik voor iedere politicus een bandje moest gaan dragen waren m'n armen loodzwaar.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:54

Phormicola: Wauw, ben ik het helemaal mee eens. Ik vind de politiek van tegenwoordig troep en zou eigenlijk voor geen van de partijen willen stemmen, maar ik breng toch altijd mijn stem uit. Het minste kwaad kiezen zeg maar.
Want als ik niet stem, laat ik passief de boel naar z'n kloten gaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:21

Kanelly schreef:
IloveMickey schreef:
Zucht.

Op welke manier dan...? Dit werkt alleen maar een "Wilders + aanhang vs. de rest"-spelletje in de hand...Dat heeft IMO niks met solidariteit en acceptatie te maken... :n

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:22

Adil heeft gelijk. Echt compleet gelijk.