Drooglegging Rotterdam, gaat dit niet te ver?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bollebeer

Drooglegging Rotterdam, gaat dit niet te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 13:03

Vandaag is het in heel Rotterdam centrum en op zuid niet toegestaan om alcohol te schenken vanwege de bekerfinale. Hierdoor gaan bijna alle cafés en restaurants dicht. Al die zaken missen dus een dag omzet, doordat er een voetbalwedstrijd gespeeld word en er hooligans zijn die graag elkaars hersenen inslaan. Ze zullen het toch wel doen, of ze nou in een kroeg bier staan te zuipen of gewoon op straat wat oliebol in hun neus douwen.
Wat vinden jullie? Gaat dit niet een beetje te ver? Tot hoever moeten de normale mensen wijken voor de hooligans en de vrees van Aboutaleb? Er zijn nu sterrenrestaurant die dicht moeten omdat ze geen wijn bij het eten mogen schenken, dat is toch van de zotte?

Mootje

Re: Drooglegging Rotterdam, gaat dit niet te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:07

Naar mijn idee hebben hooligans geen alcohol nodig om te rellen. Wel of geen alcohol, het gebeurt toch wel!
Zelfs besloten feesten (als trouwerijen e.d.) mogen geen alcohol schenken.

Wat mij betreft is dit één grote stap te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:07

Ik vind het belachelijk idd! Zelfs besloten feesten mogen geen alcohol schenken.. Das dan fijn als net in die dagen daar gaat trouwen oid :(
Nederland is veelste tolerant voor die hooligans, alles wordt op ze aangepast, echt te zot voor woorden..

Sluit ze allemaal op op een voetbalveld en laat ze allemaal lekker elkaar de hersens inslaan :n

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:09

Lijkt me prima, baadt het niet, schaadt het niet. We zijn in NL heel goed om welke maatregel dan ook af te zeiken. Toen het helemaal mis ging in Hoek v Holland, toen hadden we allemaal de grootste mond over veel te weinig beveiliging en voorzorgsmaatregelen. En nu worden er vantevoren maatregelen genoemen, en nu gaat het allemaal weer te ver.

Ik vind het wel heel vervelend dat de goede onder de kwaden moeten lijden. Laat de horeca de kosten maar verhalen op de hooligans.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:11

Het gaat veel te ver. Als dit allemaal nodig is om een club te laten voetballen, dan maar geen voetbal. Al die onzin (in mijn ogen) gaat ten koste van gemeenschapsgeld, heel erg zonde.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:12

Lijkt me verstandiger om de hooligans niet toe te laten en van mijn part een rotterdam verbod geven! Ben je verdorrie lekker klaar mee, je zal maar een jaar bezig geweest zijn met je bruiloft te regelen krijg je dit......
En anders bouwen ze voortaan maar een voetbalveld ergens op zee, kunnen ze daar de boel vernielen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:13

Ik vraag me een beetje af in hoeverre je als restaurant dicht moet omdat je geen wijn mag schenken? Je kan toch ook gewoon een dagje geen wijn schenken.
Voor de café's is dit natuurlijk wel gewoon een dag hele lage omzet of gewoon dicht.

Het is trouwens wel zo dat die hooligans bijna altijd ook heel veel drinken. Of dat dan gewoon is ze schoppen ruzie en ze drinken of dat is omdat ze drinken? je kan op zijn minst proberen om het te voorkomen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:15

Ik werk zelf in de kroeg, Gelukkig mogen wij gewoon drank serveren.
Wij zitten onder de rook van rotterdam en vallen dr net buiten.
Maar als wij ook geen drank mochten serveren hadden we dus een probleem, Dan sluiten we de deuren voor een dag houd dus ik dan 2 mensen 9 uur werken missen kwa geld en mn
baas een behoorlijk bedrag was mis gelopen.
Dit kost zoveel mensen in de horeca een behoorlijk bedrag, En daar word niet over na gedacht en daar is ook geen oplossing voor..
Gewoon dikke pech voor horeca R'dam.

Vind dit gewoon te ver gaan, Wist niet eens dat besloten feesten ook niet mochten maar daar viel me mond even van open 8)7

Relaxed: Misschien wel een oplossing gewoon een soort gladiatoren idee.. Lekker in een afgesloten ruimte laten knokken hebben wij dr geen last van ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:18

liedje89 schreef:
Ik vraag me een beetje af in hoeverre je als restaurant dicht moet omdat je geen wijn mag schenken? Je kan toch ook gewoon een dagje geen wijn schenken.
Voor de café's is dit natuurlijk wel gewoon een dag hele lage omzet of gewoon dicht.

Het is trouwens wel zo dat die hooligans bijna altijd ook heel veel drinken. Of dat dan gewoon is ze schoppen ruzie en ze drinken of dat is omdat ze drinken? je kan op zijn minst proberen om het te voorkomen.

Als restaurant kan je IMO gewoon open blijven , Die paar wijntje en biertjes zal je niet echt missen..
Mensen die komen eten nemen dan wel iets anders te drinken dr bij..
In een kroeg schrenk je sowieso al weinig frisdranken dus dat heeft geen nut op open te blijven..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:19

chocobroodje schreef:
Lijkt me verstandiger om de hooligans niet toe te laten en van mijn part een rotterdam verbod geven! Ben je verdorrie lekker klaar mee, je zal maar een jaar bezig geweest zijn met je bruiloft te regelen krijg je dit......
En anders bouwen ze voortaan maar een voetbalveld ergens op zee, kunnen ze daar de boel vernielen.

Als je moet zuipen op je bruiloft om het naar je zin te hebben ben je met de verkeerde getrouwd }:0 :Y) ;) . Zo erg is het toch niet, wel jammer voor de café's hoor, maar verder heeft niemand hier toch noemenswaardige last van.

Ik vraag me trouwens ook een beetje af in hoeverre die mensen niet gewoon lekker 15km verder op gaan zuipen en knokken ipv in drooggelegd rotterdam dan heeft het ook nog eens geen effect.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 13:24

Ik werk zelf in een frans restaurant in Rotterdam, wij zijn vandaag ook dicht omdat we geen alcohol mogen schenken. Van onze gasten drinkt meer dan 90% wijn bij het eten. Als wij dat niet meer mogen schenken komen onze gasten simpelweg niet, of als ze er niet vanaf weten zullen ze teleurgesteld zijn. De omzet die wij zouden draaien vandaag zou dus zo laag zijn, dat dicht blijven nog goedkoper is.

Ik vind het wel echt belachelijk dat zelfs een besloten feest als een bruiloft geen alcohol mag schenken... Daar gaat je mooiste dag...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:13

bollebeer schreef:
Ik vind het wel echt belachelijk dat zelfs een besloten feest als een bruiloft geen alcohol mag schenken... Daar gaat je mooiste dag...

Nou als bruidspaar zijnde scheelt het vast een paar centen, weer lekker meegenomen in deze tijd :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:15

bollebeer schreef:
Ik werk zelf in een frans restaurant in Rotterdam, wij zijn vandaag ook dicht omdat we geen alcohol mogen schenken. Van onze gasten drinkt meer dan 90% wijn bij het eten. Als wij dat niet meer mogen schenken komen onze gasten simpelweg niet, of als ze er niet vanaf weten zullen ze teleurgesteld zijn. De omzet die wij zouden draaien vandaag zou dus zo laag zijn, dat dicht blijven nog goedkoper is.

Hebben jullie eigenlijk al eens eerder geen wijn geschonken? Want ik ken een boel mensen die het heel gezellig vinden om een wijntje te drinken bij het eten maar echt niet thuis zouden blijven bij een goed restaurant omdat het een keer niet zo kunnen.

Zie niet helemaal in hoe je bruiloft daar nu door verpest zou worden. Omdat je geen champange mag schenken? kom op zeg er zijn wel belangrijkere dingen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:18

liedje89 schreef:
chocobroodje schreef:

Als je moet zuipen op je bruiloft om het naar je zin te hebben ben je met de verkeerde getrouwd }:0 :Y) ;) . Zo erg is het toch niet, wel jammer voor de café's hoor, maar verder heeft niemand hier toch noemenswaardige last van.

Ik vraag me trouwens ook een beetje af in hoeverre die mensen niet gewoon lekker 15km verder op gaan zuipen en knokken ipv in drooggelegd rotterdam dan heeft het ook nog eens geen effect.

Wat een onzin het gaat er niet om dat je niet kunt zuipen, maar dat je op die als het goed is speciale dag in je leven niet eens een biertje kan pakken.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:19

Ik vind het volkomen terecht, er zijn immers te veel idioten die niet normaal kunnen doen met alcohol op. Deze maatregel ging niet alleen maar over de hooligans. Vervelend voor de restauranteigenaren, vervelend voor de mensen die wel normaal met alcolhol om kunnen gaan, maar jammer het is nu even niet anders. Ik ben juist blij met deze maatregel, zal de veiligheid een stukje verhogen :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:22

Bellona_K schreef:
Ik vind het volkomen terecht, er zijn immers te veel idioten die niet normaal kunnen doen met alcohol op. Deze maatregel ging niet alleen maar over de hooligans. Vervelend voor de restauranteigenaren, vervelend voor de mensen die wel normaal met alcolhol om kunnen gaan, maar jammer het is nu even niet anders. Ik ben juist blij met deze maatregel, zal de veiligheid een stukje verhogen :)

Weet je wat de veiligheid vergroot?
Die achterlijke voetbal wedstrijd cancellen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:24

sporter schreef:
liedje89 schreef:

Wat een onzin het gaat er niet om dat je niet kunt zuipen, maar dat je op die als het goed is speciale dag in je leven niet eens een biertje kan pakken.

En dan? Je zou toch maar een koffie moeten drinken :9k .

Er zijn genoeg feestelijke en alcohol vrije drankjes trouwens is echt wel een mouw aan te passen. Wat een drama om niets, zou ernstiger teleurgesteld zijn als een hooligan de ruiten van de kerk ingooide op mijn bruiloft :Y) .

EDIT: ik denk dat voetalwedstrijden uit Nl bannen slechter is voor de economie dan die ene dag geen drank in een miezerig stadje. Voetballers zijn de enige die nog met miljoenen smijten deze dagen geloof ik :P
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-05-10 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:26

sporter schreef:
Bellona_K schreef:

Weet je wat de veiligheid vergroot?
Die achterlijke voetbal wedstrijd cancellen.

O, dat zie ik in de toekomst zeker wel gebeuren. Volgens mij zijn daar zelfs al plannen over gemaakt, weliswaar nu nog niet uitgevoerd.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:33

@liedje89

Ja wij vinden verschillende dingen blijkbaar belangrijk. Ik leef graag in een vrij land, waar ik zelf bepaal wat ik drink en hoe ik bv mijn bruiloft vier.
Jij hebt daar blijkbaar minder behoefte aan :P

Voetbal goed voor de economie? Heb je enig idee wat al die veiligheids maatregelen kosten? En dan nog breken ze als ze de kans krijgen heel de binnenstad af.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:39

sporter schreef:
@liedje89

Ja wij vinden verschillende dingen blijkbaar belangrijk. Ik leef graag in een vrij land, waar ik zelf bepaal wat ik drink en hoe ik bv mijn bruiloft vier.

Voetbal goed voor de economie? Heb je enig idee wat al die veiligheids maatregelen kosten? En dan nog breken ze als ze de kans krijgen heel de binnenstad af.

Ja, en toch staan er nu al in iedere winkel WK aanbiedingen. Worden de rechten ed voor miljoenen verkocht etc. zal toch nog wel iets doen.

Ik zie niet helemaal in wat drank dan weer met vrijheid te maken heeft. Mijn vrijheid word eerder beperkt door dronkaards dan dat ik me erg vrij voel omdat ik een biertje mag drinken. als je je bruiloft in een restaurant viert mag je ook niet roken boehoe, zal het feest echt niet minder om worden.

Er zijn wel meer dingen die niet mogen wees blij dat het tijdelijk is zou ik zeggen :Y)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:41

liedje89 schreef:
sporter schreef:
@liedje89

Ja, en toch staan er nu al in iedere winkel WK aanbiedingen. Worden de rechten ed voor miljoenen verkocht etc. zal toch nog wel iets doen.

Ik zie niet helemaal in wat drank dan weer met vrijheid te maken heeft. Mijn vrijheid word eerder beperkt door dronkaards dan dat ik me erg vrij voel omdat ik een biertje mag drinken. als je je bruiloft in een restaurant viert mag je ook niet roken boehoe, zal het feest echt niet minder om worden.

Er zijn wel meer dingen die niet mogen wees blij dat het tijdelijk is zou ik zeggen :Y)

Ja dat jij dat niet ziet, daar kan ik verder niks aan doen.
Een bruiloft plan je vaak maanden van te voren. Je weet dat je in restaurants niet mag roken. Dus als je dat wel wil dan plan je je bruiloft ergens anders.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:15

liedje89 schreef:
Zie niet helemaal in hoe je bruiloft daar nu door verpest zou worden. Omdat je geen champange mag schenken? kom op zeg er zijn wel belangrijkere dingen.

Het gaat erom dat een stel hooligans beslissen hoe jij jouw bruiloft mag vieren. Ik zou ook echt niet blij zijn, voor mij hoort een drankje erbij.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:20

Je houdt het hiermee echt niet tegen...
Mi is het vaak niet eens alcohol maar andere zooi ;)

Als ze willen rellen doen ze het toch wel, als ze nou eens de voetbalwet erin gooien zal dat al een hoop gezeik schelen :j
Neem een voorbeeld aan andere landen....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:22

Misschien krijg ik nu allemaal boze supporters op mijn dak, maar de WK en EK is imo iets anders dan wat bekerwedstrijdjes.

Inderdaad, een WK met alle oranjegekte is goed voor de economie en een WK in je land organiseren is goed voor je land (toerisme, bekendheid, omzet)
Maar dit vind ik heel wat anders.

liedje89 schreef:

Michelle_

Re: Drooglegging Rotterdam, gaat dit niet te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:27

ik vind het ook enorme onzin , ik werk in de Albert Heijn en zelfs wij sluiten om 14:00 ivm het alcohol verbod.