Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:Citaat:als je de kwaliteiten hebt, kan ik me niet voorstellen dat ze je afwijzen omdat je bijv. niet Nederlands bent
Dit gebeurt ontzettend vaak.. (zie ook filmpje)
Citaat:Ik knap eerlijk gezegt wel snel af op mensen die zich snel verschuilen achter discriminatie
Asyaa schreef:Dat is helemaal niet vreemd voor woorden. Het is voor een werkgever ongunstig om iemand aan te nemen die daarna een tijd uit de running ligt vanwege een baby.
Daarin tegen vinden 'we' in onze maatschappij dat je kinderen moet kunnen krijgen zonder dat dit gevolgen heeft voor je werk. Dit is dan ook vastgelegd in de wet.
MysticTinker schreef:En inderdaad, iemand die anoniem solliciteert heeft altijd iets te verbergen of is niet zelfverzekerd.
Asyaa schreef:Dat is helemaal niet vreemd voor woorden. Het is voor een werkgever ongunstig om iemand aan te nemen die daarna een tijd uit de running ligt vanwege een baby.
Daarin tegen vinden 'we' in onze maatschappij dat je kinderen moet kunnen krijgen zonder dat dit gevolgen heeft voor je werk. Dit is dan ook vastgelegd in de wet.
Citaat:Dat een bedrijf liever niet iemand aanneemt met een verhoogde kans op ziekteuitval (ouder iemand, vrouw tussen de 30 en 40 in een vaste relatie) vind ik ook niet zo vreemd. Dat kost het bedrijf op de lange duur gewoon geld.